Help me :(

Heeey,

Ik wil graag een paar kilo afvallen, maar mijn ouders letten er altijd op of ik minder eet! (geen idee waarom), ik probeer gezond te eten, maar ik krijg dat maar niet voor elkaar…
Want mijn familie is ook als niet zo ‘slank’ en we hebben echt veel ongezonde dingen thuis…
Maar dat kunnen ze niks schelen…en ik wil dus wat afvallen maar dat kan ik dus niet omdat al dat eten voor mn neus ligt…:frowning_face:

Dus: hoe kan ik afvallen zonder dat ze het merken thuis?? help me!!! :frowning_face: :frowning_face: :frowning_face:
xx

Zeg tegen je ouders dat je gezonder wilt gaan leven? Niet zozeer afvallen? Als je dan ipv ongezonde dingen gezonde dingen gaat eten val je waarschijnlijk wel af. En het lijkt me dat je ouders gezonde dingen eten juist zouden moeten aanmoedigen…

@groentjes

Ik heb ze dat dus al een keer gevraagd, maar mn ouders zeiden dat het heus wel meeviel (echt niet). Mn ouders kopen soms fruit, maar dan is het niet veel :frowning_face:

koop zelf bv fruit? (:

Ik weet niet hoe oud je bent, maar kan je misschien vragen of je moeder gezonde dingen wilt halen en dat jij dan een gezonde maaltijd kookt voor jezelf? Je kan ook gewoon een salade maken ofzo.
En anders zou je ook kunnen gaan sporten?
Als je iets ongezonds eet en je sport, kom je minder aan dan dat je helemaal niet sport en ongezond eet.

Ik ben 13 jaar…
Ik zit op badminton, ik vind het heel leuk maar het helpt niet :S

Bij badminton heb je toch amper wedstrijden? hoe vaak train je?
Dat is ook wel minder ja…

Ik speel soms wedstrijden, ik train 2x in de week

En ik heb ook 2x in de week gym totaal 3 1/2 uur lang

maar je kan toch je eigen fruit (of wat dan ook) kopen ofniet? (:

Je hoeft tijdens het ontbijt, lunch en avond eten niet minder te eten hoor.
Koop van je eigen geld fruit als tussendoor. Of vraag wel aan je mams of ze kiwi’s en appels voor je haalt.
Bewegen, sporten helpt ook heel erg.

eet gewoon mee met de rest, maar beweeg zelf wat meer en laat de frisdrank oid staan.
Dus drink wat meer water en/of thee/koffie zonder melk en suiker. Alleen dat, zal al meer schelen. En je kan je ouders het verwijten, maar als je zelf 's avonds saus bij het eten pakt, doe jij dat, als je zelf een extra lepel vla pakt, doe jij dat, als je zelf frisdrank pakt, doe jij dat.
Leer nee zeggen tegen dit soort dingetjes. Dan kan je gewoon mee eten met het avondeten, of dat nou een salade is of een vette pizza. Als jij de sausjes en drankjes wat vaker laat staan en zelf wat meer actie onderneemt mbt sporten, scheelt dat een hele hoop en kom je toch verantwoord en zonder diëten van je evt. te veel aan kilo’s af.

je kan ook na school even naar de supermarkt gaan en dan voor een paar cent een appel oid kopen. dat doe ik ook heel vaak!