Help me!

Hallo!
Ik zit dus met een probleem, gelukkig is het nog vakantie en duurt het nog ff voordat ik die mensen zie. Tips kan ik wel gebruiken.

Ik zit dus op toneel en we zouden in de vakantie wat gaan eten…Toen we daarover begonnen zaten we gezellig met z`n allen wat te drinken. Het was niet echt tot een afspraak gekomen maar een dag erna ofzo kreeg ik een mail met plek + datum + tijd. Ik moest eerst ff nadenken of ik wel kon, ook vanwege het weer want mijn ouders kunnen mij dus niet brengen/ophalen en het was `s avonds laat.
Nouja, je raadt het probleem al: ik kon dus niet. Ik vragen of iemand mij op kon halen maar geen antwoord op gekregen met de mail.
Aangezien ik niks gehoord had, besloot ik een mailtje te sturen en erin te zetten dat ik het niet leuk vind. Ik heb echt een heel aardig maar duidelijk mailtje gestuurd dus ik heb niemand aangevallen. Ik vind het gewoon niet leuk als er veel mensen kunnen en een paar niet. Ik had zoiets van, kunnen we niet gewoon een keer met z`n allen gaan? Nou, daar heb ik dus totaal geen begrip voor gekregen, ze begrepen het niet :crazy_face:
En ter verduidelijking, ik ga nu door een zware tijd, zit in een depressie en ik hoor 6 jan. wat voorn behandelling ik krijg en hierdoor zit ik dus niet op school en dat weten ze. Dus ookal een klein beetje begrip was fijn geweest van hun kant.
Hoe moet ik reageren als ik ze na de vakantie zie en ze erover beginnen? Ik vind dit dus echt niet leuk en ik wil dus niet doen alsof ik het niet erg vind. En misschien kom ik onredelijk over maar ze weten mijn situatie. En als ze niks zeggen, moet ik er dan over beginnen of zal ik het maar latengaan?

Bedankt voor het lezen!

Heb je daardoor een depressieviteit ofzo opgelopen?! :astonished:

dan vertel je gewoon dat je het super jammer vind dat er geen datum gepland werd waarop iedereen kon omdat je er zo graag bij had willen zijn (de waarheid dus)

Ik zou je er niet druk over maken hoor. :'3 Je hebt wel wat beters te doen toch?
En weten zij wel dat je het moeilijk hebt? Want misschien waren ze gewoon niet zo enthousiast over het afspreken en hebben ze er ook niet zo heel veel moeite voor over, terwijl het voor iemand anders (jou) wel belangrijk voelt.
Je kan wel één iemand aanspreken en gewoon even luchtig vragen wat er nou precies was en waarom die niet reageerde, maar ik zou niet de hele groep bij elkaar roepen en ze dan een preek geven. :]

Vaak werken zulke dingen beter face to face dan in een email!

gewoon uitleggen dat je graag mee wou, en dat je wou dat iedereen bij elkaar was en dat je daarom vroeg of het een andere keer zou kunnen of van dat ophalen. dat kunnen ze niet raar vinden :stuck_out_tongue:

en als zij er niet over beginnen, kan je nog wel vragen hoe het was en het alsnog uitleggen.

Waarschijnlijk is het een grote groep, en kunnen er een paar niet, dat zal bij heel veel data’s zo zijn. En als jullie volgende keer weer gaan, dan kunnen er andere niet. Accepteer het, en laat het gaan.

Dan zou ik er niet over beginnen!

Ik wil eigenlijk op 1 ding reageren, het feit dat ze jouw situatie kennen. Wat ik zelf merk is dat mensen het niet begrijpen en er over het algemeen weinig rekening mee houden. Dit moet jij ook onthouden, tuurlijk vinden mensen het erg voor je maar écht begrijpen doen ze het niet… Ik vind ook dat ze rekening met je kunnen houden maar veel mensen denken daar helaas anders over.

maar wat valt er dan onder rekening houden he? Dat kan per persoon ook heel verschillen. Het moet niet alleen maar om haar gaan draaien. Ieder mens heeft gevoelens en er moet met iedereen rekening gehouden worden, niet alleen met haar.

Bovendien is een afspraak maken met een grote groep sowieso lastig. Er is altijd wel iemand die niet kan. Maar je kan niet verwachten dat alles omgegooid gaat worden alleen maar omdat jij niet kan.

De groep is dan misschien niet zo groot, maar het zijn wél veel mensen als je een afspraak maakt. Het is dan bijna onmogelijk om met iedereen rekening te houden. Er zijn altijd wel mensen die moeten sporten of werken of nog iets anders. Met de hele groep is ook leuker, maar dan moet je gewoon ver van te voren al plannen, en dan nog kan het wel eens voorkomen dat er iemand alsnog niet kan.
En dan over je situatie, ik ben zelf voor veel dingen allergisch, meestal houden mensen rekening met mij, maar soms kan dat gewoon even niet en dat accepteer ik dan maar gewoon.

Is die afspraak eigenlijk al geweest?

Anders kun je gewoon iemand, waar je het meest mee omgaat, bellen en vragen of je mee kan rijden? Ik reageer tenminste altijd beter op bellen dan op een email want dan vergeet ik het niet:’)
En als het al geweest is gewooon de volgende keer zelf initiatief nemen…