help me

heey, ehm ik heb dus zeg maar een probleempje.
Een jongen vindt mij leuk, ik hem ook. Maar ik wil NOG geen relatie of iets in die richting. Alleen ik denk dat hij me vrij snel gaat vragen. en ik ben bang dat ik hem per ongeluk valse hoop heb gegeven.
Ik ben echt superbang dat ik hem kwijtraak als ik hem afwijs.
kunnen jullie me helpen.
ps Die valse hoop was echt niet expres!

liefs lieke

Wat is precies de reden dat je nog geen relatie wilt?
Als je hem bijvoorbeeld beter wil leren kennen zal hij dat waarschijnlijk wel begrijpen.
Maar als je hem afwijst omdat je eigenlijk gewoon niet met hém wil zijn, is het wel begrijpelijk
dat hij afstand van jou neemt of dat je hem, zoals je dat zelf zegt, kwijtraakt.

@littleanyway
Ik vind dat ik als ik nu al met hem neem, dat een beetje te snel ik na mijn vorige vriendje (3 maanden geleden)

Niet bang zijn. Als je weet dat je niet klaar bent voor een relatie, dan ben je ook niet klaar.
Dat je hem leuk vindt, betekent niet dat je ook een relatie wilt. Maar ik zou wel even stoppen met het flirten (als dat het geval was).
En ja, je kan hem ook kwijtraken. Want als jongens afgewezen worden, gaan ze meestal niet meer proberen en je beetje negeren.
Maar als je bang bent om hem kwijt te raken, moet je jezelf echt afvragen wat je echt wilt.

1. Een relatie forceren, terwijl je nog geen relatie wilt; of
  2. Je eigen gang gaan, want er zijn zoveel andere leuke jongens. En hij is vast niet de enige; of
  3. Misschien wil je hem wel beter leren kennen voordat je aan iets begint (en dat kan je hem dus ook vertellen).

Ik zou als ik jou was gewoon eerlijk tegen hem zijn en ook eerlijk tegen jezelf zijn.

Je kunt altijd voorstellen om het rustig aan te doen, als je nu nog geen relatie wilt. Heeft hij daar geen zin in, dan is het jammer.

Je moet doen wat je hart je zegt, niet omdat je het zielig vind of omdat je hem niet wilt kwetsen een relatie aan te gaan.
En 3 maanden valt wel mee, er zijn er die in 3 weken al een nieuwe hebben…
Je bent er klaar voor wanneer jij het zo voelt, dan maken weken of maanden niet uit.