Help me!

Ik heb een paar weken geleden een jongen ontmoet. In het begin leek hij me best aardig tot hij ontzettend opdringerig ging doen.
Hij wou met me afspreken, naar de bios of chillen en ik heb hem toen al snel duidelijk gemaakt dat ik een vriend heb.
Tussen mijn vriend en ik ging het niet echt super en ik ben nogal naïef soms en heb dus ook een beetje daarover tegen hem geklaagd.
Toen bleef hij maar zeuren dat ik het gewoon maar uit moest maken en eigenlijk onder het mom van: “Ja dan kun je met mij verder.”

Dus ik ging een weekje geleden gewoon even met hem chillen en toen ik weg ging merkte ik dat hij me wou zoenen.
Ik keek weg en mompelde dat hij eigenlijk alleen maar een kus op mn wang mocht geven maar meer niet, want ik kon het gewoon niet en ik deed het ook niet. (Je gaat gewoon niet vreemd! hoe slecht je relatie ook is!)

Nu heeft hij screenshots gemaakt van gesprekken die we hadden waarin hij maar bleef zeuren en zeuren tot hij uiteindelijk het gewenste antwoord kreeg om gewoon van zijn gezeur af te komen.
Nu dreigt hij om iets met die gesprekken te gaan doen als ik de stekker uit onze zogenaamde “vriendschap” steek.
En blijft hij maar zeuren dat ik het uit moet maken omdat ik nu toch alleen maar zit te liegen. Terwijl wat er nu allemaal van is gekomen helemaal niet de bedoeling was!

Ik ben nu ten einde raad. Ik weet niet meer wat ik met hem moet. Als ik hem “dump” dan heb ik kans dat hij allerlei gesprekken gaat doorlullen zo van kijk wat een slet ofzo.
Het lijkt wel alsof hij mij steeds verder naar zich toe wilt trekken want als hij nu al begint te dreigen met dingen hoe gaat het dan straks verder?!

En ik wil ook niet mijn vriend dumpen voor hem omdat hij dat zegt omdat ik nog wel verder wilt ookal gaat het ontzettend kut. Het was dom om een beetje met hem om te gaan om het een beetje te vergeten maar ik werk mezelf hierdoor alleen maar in de problemen!
Het liefst los ik dit zo discreet mogelijk op zonder mijn vriend (of andere vrienden) van me hierin te betrekken…

Hebben jullie misschien nog een idee hoe ik me hier uit kan redden??
Heel erg bedankt! x

praat met je vriend er over zodat hij weet als de gesprekken bij hem komen het niet zo bedoeld was. wees dat in ieder geval voor

Eigenlijk zou ik het je vrienden stuk voor stuk uitleggen. Want stel dat hij die gesprekken toch naar iedereen stuurt, da moet je al je vrienden achteraf vertellen wat er precies is gebeurd. En dat zal je denk ik veel vriendschappen kosten…

Wat staat er dan ongeveer in de screenshots? Ik zou hem blokkeren, had je al veel langer moeten doen. Wat moet je met zo’n gozer als je weet dat hij je leuk vind terwijl je een vriend hebt? Daar kun je geen vriendschap mee beginnen.

Ik zou als ik jou was je vriend er wel bij betrekken. Dat bespaard waarschijnlijk een hoop ellende als die jongen wel de gesprekken naar buiten brengt.

Had ik ook al veel eerder moeten doen. hij wou met me een filmpje kijken en ik was steeds zo van Nee dat klinkt als een date enzo, ik heb dat niet heel duidelijk naar hem toe gecommuniceerd want ik zei gewoon steeds van ja ik zie wel ik wil hier gewoon niet te veel over in gaan zitten.

Ik moet toegeven het was ook gewoon ontzettend fout om met hem mee te gaan in gesprekken enzo, want ik heb me nu ontzettend veel op de hals gehaald.

Ik denk niet dat hij serieus wat met die gesprekken zal doen. Meestal is dat alleen maar dreigen en gebeurd er niks. Je kunt wel voor de zekerheid je vriend inlichten, dat een jongen je lastig viel op whatsapp maar dat je hem geblokkeerd hebt. Mocht hij het dat horen dan weet hij het alvast, zijn ze trouwens vrienden/kennissen van elkaar (mijn vriend zou die gast in elkaar slaan als ze elkaar kende)?

@ garapoes
Nee ze kennen elkaar niet. Gelukkig maar!