Help me!

Ik had een paar maanden geleden plots het gekke idee om mn oor te beginnen stretchen. Het was een kleine stretch van 2mm, niet groot dus! Ik had zoveel pijn en het bloedde constant dat ik besloten had niet verder te doen en dus die stretch maar op te bergen. Ik draag graag iets grotere oorbellen, wat ik dus nu nog steeds niet kan dragen wegens de pijn… Na zoveel maanden, is dit wel nog normaal? Ik kan zelfs geen kleine stekertjes meer verdragen, mijn oor staat dik, kleurt paars en als je eraan voelt voelt het gloeiend heet aan! Ik maak me echt zorgen. Weet iemand of dit normaal is? Het is ondertussen al 4 maanden geleden denk ik? En zoja, wat zou ik hieraan kunnen doen? Ik draag nu alleen maar gouden oorbellen omdat deze het meest verdraagbaar zijn, maar ik zou toch liever mijn andere oorbellen terug uit mn kistje kunnen halen…
xoxo Meid in nood.

Desinfecteer je de oorbellen wel voordat je ze in doet?
Volgens mij is het sowieso al ontstoken… Ga er even mee naar de huisarts!

Je hebt sowieso iets fout gedaan als het zo aan het bloeden was.

Ik had vandaag goede oorbellen aan, was echt pijnlijk ze uit en aan te krijgen en ik deed ze hiernet uit, het bloedde weer…

Waarschijnlijk heb je een te grote er door heen geduwd in een keer, je moet ook beginnen met 1,6 en niet 2mm in een keer. En ik zou even een zeezout oplossing maken met kokend water en daar je oor in weken dat helpt tegen de ontsteking.

Ook niks meer er in duwen tot de ontsteking weg is. Zorg wel dat je echt zeezout gebruikt om de oplossing te maken, en dat je steriele gaasjes hebt om ze in te dopen en die om je oorlel te doen voor een kwatiertje. Spoel het daarna wel goed na. Doe dit 1x daags een paar dagen.

Ik heb de stretch er nooit helemaal doorheen geduwt, dus ben niet aan de 2 mm geraakt. Maar toch bedankt voor de tips iedereen :slightly_smiling_face:

Idd zeezout oplossing gebruiken en als je na een week geen enkele verbetering merkt, dan even langs de huisarts