Help me, speechtime!

Ik moet op school een speech houden voor een cijfer. Het thema is: “Crossing cultural borders” (ik zit op tweetalig VWO, vandaar het engels). Maar het probleem is, ik kan echt geen onderwerp bedenken. Het moet echt een speech zijn, een betoog dus. Je moet een mening hebben en mensen van die mening overtuigen, het mag dus geen spreekbeurt worden. Het is ook belangrijk dat het onderwerp echt in het thema past. Kan iemand me helpen met een onderwerp bedenken?

Dubbele nationaliteit?
weet niet zeker of het er bij past hoor

Misschien vrouwenbesnijdenis? Weet ook niet zeker of dat past

Het gedoe met Rusland en hun aversie tegen homo’s? En dan vergelijken met andere landen? En overtuigen dat het be-lach-e-lijk is?

Snowden, de amerikaanse klokkenluider?

De hele discussie rondom zwarte piet?

Ik zit met hetzelfde probleem. Ik doe ook tweetalig en we hebben al eerder een speech gedaan (ook voor een cijfer) alleen dan met een ander onderwerp. Voor deze speech krijgen wij ook weer een cijfer. Ik zou ook niet weten waarover ik het moet hebben, eigenlijk net als de vorige speech… (Gelukkig had ik daarvoor wel wat origineels kunnen vinden en had ik een goed cijfer! (: ) En bij deze speech gaan ze de beste kiezen die dan tegen meerdere van andere scholen moet strijden…

Haha, ik moet PRECIES HETZELFDE doen :slightly_smiling_face: ik doe zelf over multiculturality (is dit een woord :’)?) in the netherlands,
Maar miss kan je ook ow doen als
-inburgering vd turken in nederland
-discriminatie
-amsterdam (vooral op cultureel/buitenlands gebied ntrlk :wink: )
-marrokanen discriminatie
-al die buitenlanders in nederlandse talentenshows (jurys en deelnemers…)

dit valt me ook echt op, misschien ga ik dit met mijn HBO studie onderzoeken :slightly_smiling_face:

heee, oh ik reageer beetje laat maar ik moet het ook doen en ik houd het over de verschillende toekomsten voor verschillende mensen, en daarbij wil ik ook voorbeelden gaan noemen
hoop dat t je nog heeft geholpen

Succes xx