help me out!

heej meiden,

Ik heb een vraagje aan jullie. zien jullie enige kans dat het weer goed komt tussen bij en mijn ex ( sinds nog geen week). En zoja, wat zouden jullie doen…

Mijn verhaal in het kort…
Mijn ex heeft onze relatie verbroken omdat hij domweg geen tijd had, hij had een drukke periode en heeft veel meegemaakt de laatste tijd. dus ik denk dat hij nu even met zichzelf in de knoop. en hij zegt zelf ook dat hij op dit moment gewoon geen tijd en energie voor een relatie heeft, maar sowieso vrienden wil blijven want hij wil mij niet uit zijn leven. hij werk 5 dagen per week op dit moment van sochtends vroeg tot savonds laat of snachts en 1 dag school. vanaf volgende week word dit minder… naar 1 of misschien 2/3 dagen werken en 3 dagen school. hij heeft geen tijd en energie omdat hij zondags super moe is en naar zijn vrienden wil, familie en mij maar daarbij moet hij ook voor school bezig ( wat hij nooit gedaan heeft en nu heeft hij vrijdag gehoort dat hij niet over mag ). hij wil mij niet teleurstellen en het laatste wat hij wil is ruzie. en zei dat het wel misschien wel weer goed kwam ( tussen ons ) maar nu nog niet.

Na het verbreken heeft hij mij die avond nog gekust. en was het net als normaal super gezellig. hij vertelde me ook dat hij super veel van mij houd en mij eigenlijk ook niet kwijt wil. hij was bang dat als wij langer doorgingen terwijl hij geen energie had. het uit liep op ruzie, daar wou hij voor zijn. hij heeft mij voor de rest nog precies verteld hoe hij over mij dacht en het was eigenlijk allemaal helemaal positief.

wat denken jullie… komt het nog weer goed tussen ons? en is hij op het moment gewoon tijd voor zichzelf nodig om alles te verwerken en om alles weer rustig te krijgen in zijn leven? wat moet ik doen?

sorry trouwens voor het slechte verhaal, ik kan gewoon niet echt heel goed iets schrijven ofzo haha :slightly_smiling_face:

Ik denk dat hij jou wel leuk vindt en zo, maar meer als iets voor erbij, zodat 'ie daarnaast ook nog eventueel met andere meiden kan gaan enzo. Zo komt het in elk geval over.

Als je namelijk echt verliefd op iemand bent of van iemand houdt, dan maak je wel tijd ook al heb je het nog zo druk, of overleg je met elkaar dat je elkaar een paar weken wat minder ziet.

Het lijkt nu net of hij jou als back-up wil, aangezien hij wel denkt dat het misschien goed komt. Als je dat bij voorbaat al denkt, waarom zou je het dan uitmaken?

fatality,

jaa, daar zit wel wat in. Maar aan de andere kant snap ik hem ook wel en kan hij eigenlijk niet echt tijd maken. want hij werkt dan van sochtends 6 tot snachts dus dat is sowieso geen optie. En zondags slaap je uit na een lange week en moet je alles doen. Maar ik geef je ook wel weer gelijk dat als het echte liefde is je tijd maakt…

Hij komt sowieso deze week of volgende week langs omdat ik er face to face over wou hebben. misschien handig om het daar over te hebben?

Ja, sowieso, praten is altijd goed, dus dat is fijn dat jullie dat nog gaan doen. Maar omdat je zei dat hij nu minder gaat werken en wat meer dagen naar school gaat? Dan heeft hij toch wel een keertje tijd neem ik aan? Daar hoeft de relatie toch niet meteen van over te gaan?

Nee precies zo dacht ik ook… Maar hij heeft al zes weken ofzoiets zoveel gewerkt. en tussentijds veel nare dingen meegemaakt. en daarbij het dat hij niet over kan en buitenland stage. het vervelende dat hij straks meer naar school gaat is dat ik hem daar ook steeds tegen kom… ik ben bang dat ik hem dan nog meer ga missen.

maar zou het kunnen zijn dat hij nu gewoon tijd voorzichzelf moet en alles weer op orde moet krijgen en de nare dingen moet verwerken. want dit heeft hij nog lang niet verwerk…

of ben ik nu te wanhopig en zit ik alles te idealiseren :astonished:

mijn gevoel zegt op een of andere manier dat hij echt heel erg twijfelt. puur omdat hij het zelf eigenlijk ook niet wil maar als die doorgaat is hij bang dat hij op het moment er niet beter van word. ik heb niet het gevoel dat hij me teleurstelt maar hij wel, en dit wil hij niet. en als je echt helemaal klaar met iemand ben… zou je dan zelf erge moeite doen om vrienden te blijven omdat je je ex niet uit je leven wilt en nog een kus geven en helemaal precies uitleggen hoe hij zich voelt… en omdat ik me er niet fijn bij voel dat we het er niet echt over hebben gehad vrijdag nu toch nog wil komen…

We hebben vorige week nog hele leuke dagen gehad en over dingen gehad van ik kan me niet voorstellen dat we uit elkaar gaan ooit.

ik ben zo erg geneigd om hem te appen… zie nu net dat hij een keer vroeg vrij is… maar dit moet ik niet doen. ik denk dat ik hem een tijdje met rust moet laten zodat hij kan nadenken, of niet?