Help me out please; Food

Hi Girls

Laatste tijd ben ik wat meer/intensiever gaan sporten; 1x per week paaldansen en 1x per week Aerial silk
Daarnaast werk ik in de Horeca en moet ik vaak ‘even snel’ voordat ik naar mn werk geroepen word nog wat eten.
Als ik 's avonds werk moet ik om 16:00 een Fatsoenlijke maaltijd voor mezelf maken waar ik de hele avond op kan teren… :cold_sweat:
Omdat ik geen benul heb van snelle gezonde maaltijden is dit vaak een broodje of een soepje , met als gevolg dat ik allerlei voedingsstoffen tekort kom.

Kan iemand mij wat tips geven voor snelle/makkelijke gezonde maaltijden of vertellen waar ik deze het beste kan vinden zonder:
Ui
Paprika
Sterke kruiden
Champignons

:sunglasses: :sunglasses: :sunglasses:

Echt, het is niet zo moeilijk. Met het internet kan ik me niet voorstellen dat je, zonder er wat moeite in te steken, met niets kan komen. Dus:

chickslovefood.nl
ah.nl (en dan de recepten)

zijn prima plekken om te starten. En bij veel gerechten kan je gewoon de ui eruit laten.

Je kan toch gewoon normaal avondeten eten, maar dan wat eerder? En dan op je werk of na het sporten nog fruit/zuivel of bijvoorbeeld granenrepen.

Dat avondeten maken is nou juist t probleem…
ik woon gewoon nog thuis dus in principe word er gewoon voor 4 gekookt… mijn rooster is zo onregelmatig als wat en kan dus nooit echt van te voren op rekenen wanneer ik wel of niet mee kan eten… en vind t dus lastig n hele maaltijd voor mezelf klaar te gaan staan maken

Hoezo? Je kan toch de handjes uit de mouwen steken en zelf koken?
Maak gewoon in het weekend een grote hoeveelheid pasta en vries het in bakjes in, dan kan je elke keer dat je moet eten zo’n bakje uit de vriezer pakken. En als je een keer niet mee eet kun je je moeder vragen of ze jouw portie ook apart wil houden en invriezen.

Je maakt het volgens mij te moeilijk voor jezelf. Op het internet staan genoeg gezonde recepten die in een paar minuten gemaakt zijn. Ook staat er precies hoeveel je van welk ingredient erin moet stoppen waardoor je het precies voor één persoon kan maken. Ik woon op kamers en moet altijd voor mijzelf koken en dit is nooit een probleem geweest door het world wide web!

Ik woon ook nog thuis maar precies juist vanwege mijn onregelmatige werkschema kook ik vaak voor mijzelf :slightly_smiling_face:. Zoals eerder al is gezegd, je maakt het jezelf denk ik te moeilijk haha!

Invriezen is echt een hele handige oplossing! Ik werk ook vaak 's avonds en ik neem heel vaak die bakjes mee naar het werk (ik heb dan tussendoor wel pauze) en eet het dan daar op. Of eventueel 's middags warm eten en dan 's avonds brood eten?

Inderdaad, vraag je moeder om elke keer als je niet mee eet jouw portie in te vriezen. Dan kun je dat de volgende keer eten. Op den duur heb je dan best een grote voorraad.

En mijn moeder doet ook vaak bv als we macaroni eten dat ze het al om 16u maakt, dan kan degene die het dan moet eten direct eten en de rest wordt weer opgewarmd rond etenstijd.