Help me om een sprookjes verhaal te maken voor NL.

hey meiden, ik moet over 2 weken een sprookjes verhaal inleveren. Het moet zelf verzonnen zijn, en nou was mijn vraag (aangezien ik geen inspriatie heb) of jullie iets leuks weten. Er moeten 3 opdrachten in zitten die de hoofdpers. moet uitvoeren en er mogen geen dieren/bestaande wezens in voor komen. Dusja mischien waten jullie wat geinigs.
xxxxx.

Nou lijkt me niet zo moeilijk toch,
Er was eens er was eens een prins bla bla bla
en ze leefden nog lang en gelukkig.

Doe gewoon iets cliche :wink:

Ik heb voor school vorig jaar zelf een sprookje geschreven,
ik heb toen uit verschillende sprookjes stukken gepakt.
Daarvan heb ik één kloppend verhaal van gemaakt, maar wel zo aangepast dat het hele andere personages zijn etc. ik kan als je wilt wel even kijken of ik hem nog ergens heb?
Hij is alleen wel geschreven op groep 4 niveau

dat vind ik nou juist iets te simpel en te standaard. het kan wel beginnen met er was eens maar dan …

Ik had een soort verhaaltje over een albino roodborstje(nou ja het concept ligt er). Maar daar laat ik niet iemand anders mee aan de haal gaan.

Er mogen geen bestaande wezens in voorkomen? Maar wel mensen?

he meloen haha nou mischien steek ik er nog ideeen van op maar dat aan elkaar plakken lijkt me wel een goed idee.

kmoest er 1 maken met drama xD khad een rijmpje gemaakt van paar verschillende sprookjes… ik kan hem hier wel ff uittypen?

Ik snap het niet: je wilt niet iets simpels, maar iets niet-simpels kan je zelf niet bedenken… Het is maar voor school … :grinning_face_with_smiling_eyes: !?
Ik had het allang al geweten :’)

Ja mensen mogen wel. :wink:

@ Chunky: ik vroeg alleen om wat ideeen niet om kommentaar :wink:

't is wel redelijk cliché maar dat komt omdat ik het moest afstemmen op de belevings wereld van kinderen!
Succes ermee iniedergeval!!

Er was eens een heel lief en mooi meisje dat na het overlijden van haar vader bij haar gemene stiefmoeder en stiefzusters woonde. Dit meisje heet Maartje. Het meisje was niet gelukkig bij haar stief moeder en stief zusters. Maar omdat ze haar moeder niet kende kon ze nergens anders heen. Elke dag moest Maartje schoonmaken, boenen en poetsen. Altijd was ze druk aan het werk. En haar stief zussen deden helemaal NIKS. En hoe boos Maartje er ook over werd. Het had geen zin. Want haar stief moeder koos altijd de kant van de stief zussen. Op een dag toen Maartje net de hele keuken gepoetst had. Kwam haar stiefzus eraan en gooide een hele taart door de keuken. Ze zei dat Maartje alles moest schoon maken. Omdat ze anders haar moeder erbij zou halen. Maar Maartje zei NEE ik doe het niet. De stiefzus was al onderweg om haar moeder op te halen. En op dat moment bedacht Maartje zich iets. Ik ga weg hier, ik vlucht naar het bos. En ik kijk wel waar ik ga slapen. En zo gezegd zo gedaan. Maartje sloop vanaf de keuken naar haar slaapkamer in de kelder. Ze pakte een koffer met een pyjama, wat schonen kleren en haar tanden borstel. Ze stopte alles in haar koffer wat ze nodig had. En stopte de koffer onder haar bed. Die avond toen iedereen in bed lag. En het helemaal stil was in huis. Trok Maartje haar koffer onder het bed vandaan. En sloop op haar tenen de trap op. Zo zachtjes dat niemand haar hoorde. Ze sloop de keuken door. En sloop via de achter deur het huis uit. Toen Maartje eindelijk buiten was kon ze wel zingen van geluk. Maar het was zo laat op de avond, dat Maartje het verstandige vond om maar zachtjes te zijn. Maartje besloot om naar het bos te gaan. Ze was de straat nog niet uit. Of ze zag allemaal goede feeën door de lucht zweven. Oh wat een mooi gezicht was dat zeg! Allemaal goede feeën die nu hun werk gingen doen. En daar kwam een goede fee op Maartje af, hola hola hopsasa waar ga jij zo heen op de late avond. Zei de fee terwijl ze wat met haar tover stokje. Oh hoi hoi zei Maartje, ik ben op weg naar het bos. Want ja ik ben weg gelopen van huis. Oooh maar kind het bos is toch veel te gevaarlijk voor een meisje zoals jou! Ik zou eens wat beters voor jou toveren. Hola, hola hopsasa ik wil nu een koets. En daar stond opeens een koets een geweldig mooie koets. Een witte koets. Met voorop een koetsier. En een lakei van het paleis hield de deur voor Maartje open. Jij gaat niet naar het bos zei de fee jij gaat naar het kasteel van de koning! Dat lijkt mij een veel betere plek voor een meisje als jou! En zo gezegd zo gedaan. Maartje stapte in de koets, en kwam uit bij een reusachtig kasteel. Zo’n groot kasteel had Maartje zelfs nog nooit gezien in de mooiste sprookjes boeken. Heel voorzichtig en voetje voor voetje stapte Maartje het grote paleis binnen. De lakei liep snel voor haar uit naar de koning toe. Hoogheid zei de lakei terwijl hij een diepe buiging maakte. Ik heb voor u iets geweldigs mee genomen iets moois iets adembenemends ze is door de goede fee gestuurd om hier te komen. Zo, zo zei de koning. Maar Unh lakei 1 ding. Je weet dat de prins en ik niet zitten te springen om iets geweldigs. Alleen als het een mooie prinses is. Nou, nou springend stond de lakei voor de koning. Ik weet niet zeker of ze een prinses is. Maar mooi is ze zeker. Een dergelijk mooie vrouw heeft u nog nooit gezien hoogheid.
Laat haar maar verder komen knikte de koning tegen de lakei. De lakei rende terug naar Maartje, en bracht haar naar de koning toe.
Zo, zo zei de koning, dus u bent gestuurd door de goede fee. Jawel, hoogheid zei Maartje. Ik ben weg gelopen van huis en was op weg naar het bos. Tot dat ik de goede fee tegen kwam en zei mij naar u heeft gestuurd. De Koning knikte een keer en zei: u kunt wel voor een nachtje blijven. En dan kijken we morgen wel verder. Want het is nu al laat.
Maartje kon zich even opfrissen in de badkamer terwijl de koning de prins bij zich riep.
Floris moet je eens horen. Er is een meisje hier gekomen door een goede fee. Ik heb haar een nachtje aangeboden om te blijven slapen. Alleen wil ik wel weten of het een prinses is of niet. Maar vader hoe wilt u dat gaan doen dan? Luister eens zoon, we leggen een erwt op haar bed en leggen er 20 matrassen op. Als ze de volgende dag niets heeft gemerkt is het geen prinses. Oké vader ik zou het doen. Floris ging naar de keuken en vroeg aan Petra een erwt. Hij is toen zachtjes de kamer van Maartje in geslopen. En heeft de erwt op het bed gelegd. Hij heeft aan de lakei gevraagd om er 20 matrassen op te leggen, zodat Maartje lekker kon slapen. Zo gezegd zo gedaan. De lakei liet 20 matrassen brengen en heeft deze boven op de erwt gelegd. Toen Maartje die avond eindelijk op bed lag. En ze bijna in slaap viel, voelde ze plots iets hards. Ze bleef maar draaien en om rollen. Maar niks had zin. Het harde gevoel ging maar niet weg. De volgende ochtend vroeg de koning aan Maartje hoe ze geslapen had. Maartje durfde natuurlijk niet te vertellen dat ze eigenlijk helemaal niet lekker geslapen had. Dus zei ze maar tegen de koning dat ze heerlijk geslapen had. En nog iets naars gevoeld in het matras? Vroeg de koning. Nou ja eigenlijk wel hoogheid. Ik heb de hele nacht wakker gelegen omdat ik een harde bobbel voelde. De koning kon bijna niet geloven wat hij hoorden en maakte een sprongetje van geluk. Het is een prinses een echte prinses. Snel liet hij door de lakei Floris bij zich roepen. Floris jongen moet je horen. Maartje is een echte prinses. Ze heeft vannacht niet geslapen door de erwt. Floris haastte zich naar de kamer voor dat zei vertrokken was. JE BENT EEN PRINSES schreeuwde hij bijna uit. Hu ik wie hoe bedoel zei Maartje? Ja jij bent een prinses. Haha nee hoor ik ben de schoonmaakster van mij stiefmoeder zei Maartje met een betreurd gezicht. De prins begon te lachen. Kijk zei de prins ik ben al heel lang opzoek naar een prinses. Die mijn vrouw wil worden. En bij elk meisje dat hier bleef slapen, hebben we een erwt op haar bed gelegd. En daarop 20 matrassen. En als ze gewoon lekker sliep was het geen prinses. Maar jij bent de 1e die er wakker van heeft gelegen. Dus jij bent de prinses!
En zo vroeg prins Floris aan Maartje of zij met hem wou trouwen. En ze leefde nog lang en gelukkig

…Je hebt serieus een heel verhaal voor haar? ze vroeg slechts om inspiratie?

Aardig :slightly_smiling_face:

@meloen heeeeeel erg bedankt! ik kan er echt was mee! Liefs

Graag gedaan!

@ Birdyinthesky
Ik had hem al gemaakt vorig jaar ook voor een school opdracht;)

Haha, wat een schattig verhaaltje hierboven!