Help me NU pliess:moeiheid....

Heeyy allemaal

Het probleem is dat ik niet geleerd heb voor een toets frans,oke nu denk,ja eigen schuld dikke bult,wat eigenlijk ook zo is maar ik zal het ff uitleggen:
Ik doe een paar dagen niks aan me huiswerk->dus dan ga iik het s’avonds maken->ik ga te laat naar bed->volgende dag ben ik moe->kan me niet concentreren en ga aan allemaal dingen denken van vroeger/wegdromen->waardoor ik weer nog minder tijd heb om te leren->na het avondeten krijg ik weer een beetje energie->dus probeer toch nog te leren/huiswerk maken->gaat langzaam omdat ik moe ben->ik ga te laat naar bed->ben de volgende dag weer moe.Nja en zo gaat het maar door er door,het is eigenlijk een soort cirkel,een cirkel die zo al minstens een jaar ronddraait.De enigste manier om eruit te komen is door op tijd te gaan slapen en 's midags me huiswerk te maken maar dat gaat minder makkelijk dan het lijkt.Maar oke,ff over nu…terwijl ik dit typ is het 10 over 10 s’avonds,ik ben weer moe en heb morgen een frans toets waarvoor ik dus niet geleerd heb,wat moet ik nu doen:weer vol proppen met eten en liters koffie drinken zodat ik wat energie heb of nu gaan slapen en morgen weer een 3 voor frans halen???Sorry dat het zo’n lang verhaal is en bedankt voor het lezen!

xxx

PS:Sorry voor de vreselijk iritante titelxD

En overmorgen heb ik ook 2 so’s waar ik niet voor geleerd heb…

het niet leren doe je echt zelf en ik denk niet dat er iemand hier is die daar iets aan kan veranderen ;]

verder heb ik nooit huiswerk gemaakt en alles gewoon gehaald - maar dat verschild natuurlijk per persoon. Ga gewoon een degelijke planning maken en werk strikt volgens die planning ookal is dat lastig. Maar in the end heb je daar wel meer aan dan 's avonds en 's nachts al het werk te gaan doen

dude, gebruik wat enters zo nu en dan…

maar ik zou gewoon een briefje schrijven dat je niet kon leren vanwege [lame excuse, iets van ik was ziek/persoonlijke redenen]

of gewoon zeggen dat je naar de dokter/ortho/tandarts etcetera moest…

beter dan een 3 halen!

get over it.
nee sorry daar heb je niks aan.
vraag of je moeder een briefje schrijft?
ga in het weekend heel veel slapen?
& voortaan optijd beginnen.

Ik heb je andere topic verwijderd, want 2 topics met precies dezelfde inhoud is iets te veel hea.

Vraag je moeder of zij een briefje voor je schrijft?

ja sorry,was ook niet mijn bedoeling dat er 2 topics kwamen,ik wou de titel veranderen maar toen ik ging er blijkbaar iets foutxDen ook sorry dat het bij crea staat.

Dat doet ze niet,Ik zou ook niet naar school kunnen gaan maar dat voelt om de ene of andere reden behoorlijk laf.

Om uit die vicieuze cirkel te komen: werk 1 x in het weekend goed door voor je huiswerk, zodat je helemaal bijloopt. Zaterdagavond en zondagavond op tijd naar bed, en dan vanaf maandag gewoon jezelf ertoe zetten om 's middags en aan het beginnen van de avond huiswerk te maken.

Allemaal een kwestie van discipline. Doe je het niet, tja, dan krijg je dit soort dingen.

Ja,klopt ik ga ook proberen om alles te plannen,maar ik weet ff niet wat ik nu op dit moment moet doen…leren voor frans of naar bed gaan…

Ga naar bed zou ik zeggen. Als je overmorgen nog 2 so’s hebt, waar je dus morgen voor moet leren, dan moet je morgen goed uitgerust zijn.

Klopt,is een kwestie van discipline heeft me moeder ookal heel vaak gezegt
en het is ook niet dat ik niet wil leren,maar dat ik niet kan omdat ik te moe ben.

Maar dat is dus die vicieuze cirkel waar je in zit, dat je die eerst moet doorbreken. Dus: een weekend goed bijwerken èn bijslapen, en vanaf dan gewoon 's middags je huiswerk doen. En met jezelf afspreken dat je voor half 11 's avonds in je bed ligt doordeweeks. Werkt prima.

maar in het weekend kun je toch bijslapen! Dan ben je dus niet moe en kun je alles bijwerken. Ik zou dan goed kijken op de planners welke testen enzo je die week hebt en die dan meteen gaan leren.

ja klopt,dat dacht ik ookal maar ik weet niet het is wel frans en als ik leer kan ik het,maar ik haal er de laatste tijd alleen maar onvoldoendes vooor omdat ik niet leer,dit was/is een goede kans om het in te halen…maar als ik nu voor frans ga leren,kan ik weer niet goed leren voor overmorgen…

Jep,ben ik ook egt van plan te doen!eigenlijk lukte het me eerst ook naar de meivakantie,maar nu gaat het dus weer mis.en vorige week ook omdat ik toen t/m 11 uur s’nachts op me broertjes moest pasen,weer een 5 voor frans

Hahahaha sorry ik lach je een beetje uit.
Oke ik zit altijd met hezelfde probleem, ik ga altijd energiedrank kopen en heel veel chips om de nacht door te brengen, maar ik blijf eerst tot 1 uur op de pc, en dan om 3 uur trek ik het gewoon echt niet meer en dan ga ik slapen.
Dus bij mij heeft het totaal geen nut.
Nee okee maar ik moest lachen want in die tijd dat je dit topic schreef kon je ook lekker leren. Oke ik zit nu ook met mn energiedrank en chips klaar om te leren, dus in de tijd dat ik dit typ kan ik ook beter gaan leren.
Dus nu lach ik me zelf uit.
Oke hier heb je helemaal niets aan, maar in ieder geval gewoon 's middags denken: NU LEREN, dan hoef ik het vanavond niet te doen!
Maarja ik kan je niet helpen, want ik zit met hetzelfde.

Haha,ja eigenlijk is het ook om te lachenxD
maar ik weet wat ik in het weekend en nu erna ga doen…(bij)slapen en leren!
Maar wat moet ik NU doen?:face_with_raised_eyebrow:?ik voel me niet zo heel moe,ben nu frans aan het doorlezen…

oke,ik denk dat ik nu tot en met 12 uur frans ga leren en morgen tussen de pauzes door nog ga leren en er het beste van ga maken.En dan probeer ik morgen vol tegen al mijn vermoeiheid in tog nog te leren voor me 2 so’s…
Dat ik me huiswerk helemaal in het begin niet kon maken kwam doordat er iets ergs is gebeurd vroeger waardoor ik me toen ook weer niet kon concentreren,maar oke dat is een ander verhaal.