Help me met me profiel!

ooo dat hebben wij niet…
wij werken met tekorten weetjewel?
dus al sta je 4 tekorten ben je bespreekgeval en bij 5 blijf je zitten …

Ja dat hebben wij ook, en daarbij dan nog eens dat met die 21 punten.

Hmm als ik zo lees hoe jij N&G wil gaan doen, dan lijkt het me een beetje waardeloos (sorry). Het is namelijk eigenlijk geen typisch N&G-pakket.
Bij ons werd altijd gezegd:
met N&G wiB en economie kan je alles doen wat je wilt.
Dusja, maar dat wil jij helemaal niet x’D
En natuurkunde is toch verplicht op N&G?
Maar ik zou inderdaad géén Frans én Duits doen!
Voor beiden heb je namelijk heel veel werk: boeken lezen, krantenartikelen lezen, tv-programma’s (nieuwsuitzendingen) kijken, films kijken, ga maar door en dan ook nog gewone so’s, proefwerken, luistertoetsen en mondelingen! Met 2 talen zou ik dan echt doodgaan O.o

Maar het is je eigen keuze,
en wat je mentor zegt is níet waar: je kan niet wisselen in het 4e jaar, dan moet je doubleren, dan ga je te ver achterlopen met vakken die je niet hebt gehad. De 4e is niet makkelijk hoor!

Nou het is zowiezo niet waardeloos want anders zou ik die vakken niet kunnen kiezen IN N&G en het gaat er ook om wat je wel en niet leuk vind, en wat je moeilijk of makkelijk vind, en wat jij noemt vind ik moeilijk en niet heel leuk … en ik ga niet in een profiel zitten waar ik heb niet leuk vind. Btw bij ons kan je kiezen tussen of aardrijkskunde of natuurkunde dus het is niet verplicht.
en bij ons op school zou je wel kunnne wisselen van profiel, dat hebben wel meerdere mensen gedaan, alleen is idd de kans groter dan je blijft zitten maja dat zie ik dan wel weer.
ik twijfel nog steeds hihihi

Dat klopt niet helemaal, ik heb c&m met als keuzevak biologie :wink:
en verder tekenen/kunstvak, economie, wiskunde A, duits en de algemene vakken.

volgens mij is het op elke school anders …
want wat zij zei, zo is het ook niet helemaal bij mij op school! :stuck_out_tongue:

Ik zou idd gewoon je hart volgen. Wat wil je later worden? Als je (zeker) geen natuurkunde enzo nodig hebt zou ik ze ook zeker niet gaan doen (zijn nl erg moeilijk vakken…)
Verder kan je met N&G natuurlijk wel meer als met C&M. maarja, het ligt er gewoon aan wat je wilt worden (denk ik). : )

ik zou igg wiskunde kiezen, dat is echt belangrijk hoor

en verder… ben ik ook nog supererg aan et twijvelen.

IK HEB GEKOZEN!
het word C&M
met frans, aardrijkskunde, duits en wiskunde A
en dan de verplichte vakken geschiedenis en engels en blablabla
THANKS FOR REACTIONS :grinning:

Ik doe zelf NG, en daarbij heb ik zelf gekozen voor de vakken natuurkunde, wiskunde B en NLT. en dan zit biologie en scheikunde er al standaard in het profiel erbij. Dit profiel is pittig, maar als je gewoon goed oplet in de lessen, je huiswerk maakt en leert lukt het vast wel.

Het ligt er natuurlijk allemaal net aan waar je beter in bent, Als je in talen net beter ben dan de exacte vakken kan je misschien toch erover nadenk om toch maar CM te doen. Want ook luister- of leestoetsen kan je oefenen, en kan je beter in worden.

Maar als je nou echt later iets wil gaan doen waar je biologie voor nodig hebt, kan je altijd nog NG kiezen, maar dan met talen erbij, want er is best nog veel variatie voor je profiel keuze. en als het niet lukt met een vak, kan je misschien nog bijles vragen bi iemand, of een leraar… dat helpt vaak ook een stuk.

De 21-punten regeling, trouwens, was bij ons op school als het goed is alleen bij NT.