Help me! Lang staan --> flauw vallen

Hallo allemaal,
ik zit met een probleem en dit heb ik al vrij lang. Als ik heel lang sta word ik heel licht in mijn hoofd. Gisteren ging ik op excursie en kregen we een rondleiding, na 10 minuten werd ik helemaal niet goed maar ik wou de rondleiding niet onderbreken. Toen het helemaal zwart werd heb ik mijn vriendin aangetikt en ben ik meteen gaan zitten. Toen ik ging zitten ging alles weer helemaal goed. Wel moest ik even op adem komen. Ik weet niet precies wat ik dan voel, ik heb geen hoofdpijn en word niet echt duizelig. Ik kan dan gewoon niet meer staan. Ik weet het niet precies. De temperatuur maakt volgens mij neit veel uit alhoewel ik het met name heb als het warmer is. Ik eet opzich prima en gisteren had ik ook niet echt honger volgens mij. Ik zit zelf te denken aan ijzertekort ofzo. Heeft iemand dit ook?

Ik heb op internet wat gezocht maar daar kwam uit dat het vaker voorkomt en dat je dan ‘‘gewoon moet gaan zitten, dan gaat het beter.’’ Dat klopt wel, maar het hoort toch niet dat je flauwvalt als je staat?
Ik heb me er al een keer op laten prikken ongeveer een half jaar geleden maar toen kwam er niets uit.

Als ik dan even ga lopen word het niet erger maar het verminderd ook niet.

Heeft iemand dit ook? Ik ben bang dat het erger word alhoewel ik het nog niet vaak gehad heb.

Heb ik ook wel eens ja

Maar bij mij is het meer dat als ik lang sta ik erge rugpijn krijg en van de pijn flauwval trouwens

Ik heb hier ook last van, maar dan zonder het gevoel van flauwvallen. Wel word ik heel duizelig. Ik heb dit ook echt alleen als ik stil sta. Als ik dan loop is er niks aan de hand. zodra ik weer stil sta; BAM.

Ik had dat ook erg toen ik een ijzertekort had. Nu gaat het wel aardig.
Je omgeving kan ook van invloed zijn. Slecht belicht bijvoorbeeld, weinig zuurstof…
Probeer een beetje in beweging te blijven, dat kan helpen. Heel traag de ruimte doorlopen en dingen bekijken bijvoorbeeld.
Het kan ook komen door tekort aan water of eten inderdaad, dus neem eventueel iets mee zoals Dextro voor de suikerboost, en als je een flesje water mee mag, neem die ook mee.

Even bij de huisarts langsgaan om een bloedonderzoek te vragen. Kan dus een ijzertekort zijn.

OJA dat klopt. Nu weet ik weer waarom ik ijzer tabletten slik. Helpt wel. :stuck_out_tongue:

Eet je wel voldoende? Dat heb ik ook eens gehad toen ik geen ontbijt had genomen.

Ga naar de huisarts! Die weet het uiteindelijk beter dan wij en nog belangrijker; die kan er dan ook wat aan doen. (:

Kan inderdaad ijzer te kort zijn. Hoef je niet eens voor naar de dokter, gewoon veel dingen eten waar extra ijzer in zit of ijzertabletten (die kreeg je anders toch wel van de dokter mocht je een ijzer te kort hebben).

Ik heb het ook. Lage bloeddruk of ijzer tekort. Probeer wat te bewegen als je rechtstaat.
Of sta met je benen gekruist. Like so:

klopt ook bij mij, ik slik ook ijzerdingen nu en heb het niet meer :")

Herken me in je verhaal, ik heb ijzertekort & bloedarmoede.
Slik al 1 jaar pilletjes, maarja de dokter zegt dat ik me eten daaraan ook moet aanpassen, dus meer groente eten en met name spinazie is erg goed tegen het ijzertekort.
Ik zou even langs de dokter gaan, en precies uitleggen wat je voelt etc. Ik had ook keertje meegemaakt dat ik langs de dokter ging en toen ik m’n verhaal vertelde beweerde die dat ik absoluut geen last kon hebben van bloedarmoede, toen ik m’n verhaal preciezer vertelde bleek opeens wel een grote kans van bloedarmoede.

heb ik ook, de huisarts zei dat het vrij vaak voor komt en dat je er niets aan kan doen.

en iets van vlees, lever ofzo

Klopt, gelukkig eet ik dat wel haha, ik lust absoluuuuuuut geen groente ;( Alleen echt als er pannen vol met saus staan, dan eet ik het wel ^^
Maarja, kon niet echt anders ;o, het was óf dit óf me leven lang in een rolstoel terecht komen doordat ik dan niet meer genoeg rode bloedcellen heb om te functioneren. Toen dacht ik wel even KOM MAAR OP SPINAZIE & BLOEMKOOL! :grin:

Ik heb het ook lange tijd gehad. Plots heel warm krijgen, bijna niets meer horen, zwart voor de ogen en bam, flauwvallen. Ik had het dagelijks als ik op de bus stond of tijdens sporten en inderdaad, als ik ergens moest aanschuiven kon het ook wel eens voorvallen.

Het is overgegaan naar mate ik terug meer begon te eten.

Normaal, maar vervelend! Lage bloeddruk icm de warmte ws… Niet echt een oplossing voor, vertel een docent dit bij dit soort gelegenheden.
Of steunkousen ofzo :wink:

Ik had dit ook een tijdje en ben toen ook echt flauwgevallen een keer! Bij mij was er wat mis met mijn evenwichtsorgaan misschien heb jij dat ook wel?

Gewoon even langs de huisarts en bloed laten onderzoeken :wink: Eventjes 10 seconden doorbijten en na het prikken even de arm goed strekken en de rest van de dag heb je nergens last meer van, na een half uurtje kun je de pleister er al weer af halen vaak al laat ik hem altijd wel wat langer zitten.

Klinkt mij inderdaad als ijzertekort ook, heb het zelf ook wel eens. Ik heb geen chronische bloedarmoede maar moet wel goed opletten dat ik genoeg ijzer binnen krijg.