help me ik word gepest

lang verhaal dat nooit is geindigt is hierbij verwijderd…

ah wat ontzettend kut zeg voor je!
Van het pesten en van je moeder.
Je hebt iig al de eerste stap gezet door het tegen je mentor te zeggen.
Verder kan ik ook niet meer zeggen dan dat je met misschien een vertrouwenspersoon kan gaan praten.
Kan je niet naar een andere klas of desnoods een andere school? (dat klinkt wat drastisch, maar als ze allemaal echt zo gemeen doen, kan je misschien op een andere school met een schone lei beginnen?)
En heb je je moeder al geconfronteerd met het vreemdgaan?
En weet zij van het pesten af? Want het is ook belangrijk dat zij het weet dan.
Naja aan mij heb je niet zo veel, want heb er zelf nooit echt ervaring mee gehad. Maar veel sterkte en zoals je al zegt, niemand hoeft alleen te zijn :astonished:

Ja dat weet ze, al mee geconfronteerd en van het pesten weet alleen me vader en die helpt me wel op school door te bellen / ziek te melden enz…
En het probleem is dat ik al een keer ben over gestapt naar een andere school en ik niet weer wil weglopen, ik weet dat ik dat al doe door me ziek te melden maar voor mij voelt dat minder erg dan van school switchen.
Maar het is echt heel naar om thuis te zitten met het probleem.
En ik weet gewoon niet wat ik doen moet

Ik snap dat je je heel rot voelt, maar eigenlijk moet je je juist niet ziekmelden. Gewoon je neus omhoog en laten zien dat je niet bang bent. Als ik het goed begrijp doen ze niet echt erge dingen met je toch? Ze negeren je ‘alleen’. Dat is natuurlijk heel rot, maar je kunt hen ook negeren en gewoon naar school gaan. Zoek dingen om te doen in de pauze, lees een boek of doe huiswerk. Laat gewoon zien dat je niet bang voor ze bent. Ik snap dat je graag vrienden wil, maar je wil toch geen vrienden zijn met mensen die zo makkelijk in roddels geloven?

Kun je niet op een sport of bijv. op toneel- of tekenles zodat je wel buiten school vrienden kunt maken? :slightly_smiling_face:

Ze hebben ook mijn fiets onder de vaseline gesmeerd, toetsblaadjes achtergehouden zodat ik een 1 kreeg, stoken, liegen, me chanteren enzovoorts.
ik doe zelf aan toneelles, inderdaad.
Ik heb 4 vriendinnetjes daar.
Maar hun zitten allemaal niet bij mij op school en dan ben ik op school zeg maar ‘alleen’
En in een klas vol met mensen zitten en dan genergeerd worden door meiden, uitgelachen worden of dat je weet dat ze roddellen is gewoon naar. Dan loop ik weg… Ik kan er niks aan doen… pff.

Het spijt me maar ik heb serieus moeite om je beginpost te volgen… ik weet niet of het aan mij ligt maar ff over die fiets…
Weet jij of hun dat echt gedaan hebben? Was je erbij?
Zo ja: Waarom laat je dit gebeuren?
Vraag aan hun waarom ze dit doen en of ze zo vriendelijk willen zijn om van je spullen af te blijven.
Als ze dit NIET doen zeg dat je er dan iemand bij haalt omdat hun zich niet op een normale manier kunnen gedragen en ga DIRECT naar een conciërge/leraar/schoolhoofd en vertel wie wat heeft gedaan en laat ze zoveel mogelijk bewijs zien.
Laat je niet tegenhouden door hun alleen als ze beloven je met rust te laten en als je ooit ook maar 1x merkt dat jij niet normaal naar school kan door hun schreeuw het van mij part door heel de klas… uiteindelijk houden ze wel op.

Op school ben ik ook “alleen” maar ik moet niks van mijn klas hebben dus ik ga ook niet iemand anders voordoen zodat ze wel met mij omgaan.
Werk als je alleen bent aan je huiswerk of probeer contact te zoeken met andere mensen.

:sob::muscle:

Het lijkt me wel dat zij het gedaan hebben, als zij degenen zijn die dr pesten.
Bij mij is iig nog nooit mn fiets random onder de vaseline gesmeert.
En tuurlijk kan je zeggen van waarom laat je dit gebeuren? En ik zou ook denken ik ruk hun hoofd er af als ze dat doen. Maar TS is geloof ik nog onderbouwer ofzo en dan is in je eentje tegen een groep niet zo erg makkelijk.
Maar wat Coccolare zei is idd goed. Probeer je eigen ding te doen en dan wordt het op een begeven moment veel minder interessant voor hen om nog vervelend te doen.

Ik heb ooit ook in een soortgelijke situatie gezeten. Dit heeft achteraf veel te lang geduurd en achteraf had ik veel eerder in moeten grijpen. Veel met school gepraat en met de mensen die zo gemeen deden maar dit schoot achteraf gezien niet op. Uiteindelijk ben ik naar een andere klas gegaan en dit heeft mij geholpen.
Je bent al naar de school gestapt, dat is al stap 1. Ga er echter niet vanuit dat zij jouw probleem gaan oplossen. Veel scholen doen maar weinig om jouw te helpen. Als je nog een keer naar hun toe stapt (wat ik toch zou adviseren, je kan het altijd proberen), probeer dan zo duidelijk mogelijk te zijn. Aarzel niet om de school te laten weten dat je hun ook deels verantwoordelijk hiervoor houdt. Zij moeten voor een goede leeromgeving voor jou zorgen en dat doen ze hier duidelijk niet. Je mag bijvoorbeeld best tegen ze zeggen dat wanneer er niets gaat veranderen je er serieus over nadenkt om deze school te verlaten.
Een andere tip wil ik je ook meegeven: ga inderdaad buiten school opzoek naar vrienden. Ga op een sport of een andere hobby en probeer met die mensen af te spreken. Hier wordt je al blijer van en je krijgt meer zelfvertrouwen wat de mensen op jouw school ook zeker zullen merken :slightly_smiling_face:
Ik zou als ik jou was ook overwegen om naar een andere klas te gaan of van school te veranderen als het zo doorgaat. Je hoeft dit niet als vluchten te zien. Je zoekt gewoon een leukere omgeving op. Je moet van je leven iets leuks maken en als het op een bepaalde plek niet leuk is zoek je een leukere plek op :slightly_smiling_face:
Ook is het belangrijk dat je niet over je heen laat lopen door die pesters. Laat ze duidelijk merken dat ze niet met jouw moeten sollen. Je mag best een keer flink boos op ze worden. Wat heb je te verliezen? Je mag het inderdaad best een keer door de klas schreeuwen als ze nog een keer zo’n rotstreek met je uithalen! Wie denken ze wel niet dat ze zijn?! Bovendien laat je de school zo ook weten dat de nood hoog is en misschien ondernemen ze dan wel wat actie.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Geef de hoop niet op! Betere tijden zullen komen en blijf in jezelf geloven!

Ik heb ook in zo’n situatie gezeten. Ik had ook genoeg vriendinnen totdat ik het opnam voor een meisje die gepest werd, waardoor ik zelf het slachtoffer werd van de pestkoppen.
Ik ben toen ook naar mijn mentor gegaan en die heeft met de pestkoppen gepraat, maar hierdoor werd het alleen maar erger. Toen begonnen ze ook via internet te dreigen waardoor ik niet meer naar school durfde.
Bij mij is het pas overgegaan toen ik naar een nieuwe school ging. Ik heb er toen voor gezorgd dat niemand van mn oude school wist op welke school ik zat en sindsdien is het gestopt.

Dus misschien dat dit voor jou ook een oplossing is?

Ik word ook heel erg gepest ik had in de tweede een leuk vriendinnen groepje maar toen ik met een ruzie kreeg wouden ze me verhalen niet meer geloven. heb ruzie met me beste vriendin waar ik alles aan vertelde en ze stond altijd voor me klaar ik zit nu in de derde maar nu wil die vriendin niet meer naast me zitten of in de pauze bij me staan. en dan heb ik nog ruzie met een andere vriendin ik wil het heel graag goed maken maar ze loopt steeds weg en zegt “nee”. ik zit in de klas alleen niemand praat met me en in de pauze sta ik altijd alleen tegen een muurtje aan, als ik naar een andere vriendin loop loopt ze weg dus daar heb ik ook niet zo heel veel aan. als het pauze is denk ik soms wel : waarom wilt er niemand bij me staan ben toch een lief en behulpzaam persoon. dat zei me vriendinnen altijd maar die vriendinnen willen me niet meer. heb nog maar 2 echte vriendinnen alleen die zitten niet op school :frowning_face:. ik denk er soms over om naar een andere school te gaan maar ben bang dat daar het zelfde gebeurd. ik moest een keer huilen in de klas omdat me kat is overleden en daar zit ik nog steeds mee niemand stond op niemand kwam naar me toe en zei gaat het. ik zat ook een keer bij nederlands ik snapte iets niet maar die juf zit altijd achter die pc van der dus ik wou me vinger op steken maar ze draaide zich om en gaf eerst een ander meisje het word die het ook niet snapte niemand zei wat, en precies daarna gaf ze mij de beurt en ik zei ik heb het niet kon me zin niet eens afmaken en iedereen zei ja dan had je het kunnen vragen op een bozen manier dus de juf zei: ik ben er klaar mee jullie mogen allemaal op sinterklaasdag nablijven en ja hoor hele klas boos op me ik heb toen me spullen gepakt en ben in de kantine gaan zitten ik snap gewoon niet waarom iedereen opeens zo tegen me doet ik vraag wel is: heb ik iets verkeerds gedaan zeggen ze allemaal nee maar waarom ze dan boos zijn is nogal de vraag. ik zit nu in me PTA 2 en heb niet echt heel veel geleerd maar me vader zei elke keer : en al geleerd en ik zei beetje. ik zei een keer tegen me vader: pap ik ga morgen bios met me beste vriendin. me vader zei : nou goed dat ik dat weet want anders stond ik morgen voor nop voor je deur maar je mag niet naar de bios want je moet leren. en me vader werdt toen een beetje pissig, en toen we bij me moeder aan kwamen ging me vader helemaal uit zijn plaat. hij zei ik ga er geen tijd in steken als je toch niks doet bekijk het maar. toen ging hij weg en nu praat ik nog amper met hem. ik ben nu ziek was me stem nogal kwijt dus me vader zei probeer maar toch naar school te gaan terwijl ik me stem kwijt was denk ik ook van pap dat heeft geen zin. maarja om een lang verhaal kort te maken. me vader staat niet meer voor me klaar en wordt alleen maar gepest op school. :frowning_face:

Doet je school er niets aan? Ik zou van school veranderen.