Help me, ik weet het echt niet meer..

Hey, ik heb al 1,5 jaar een vriend. In het begin was hij heel lief, maar hij begint steeds raarder te doen.
Mijn vriend is 23 jaar en ik ben 20
Het ene moment kan die heel lief doen, het andere moment heel raar. Ik werk niet, ga naar school en solliciteer overal, volgens hem is dat niet zo en ben ik waardeloos en lui. Mijn vriend werkt fulltime en in het weekend klust hij nog wat bij. Als hij een aanhanger heeft wat leeg moet, dan wilt hij graag dat ik hem help. Dat doe ik dan ook met alle liefde, alleen zware dingen kan ik gewoon niet tillen en als ik dat niet doe, dan word hij boos en wil ik naar huis toe, dat wilt hij niet en dan doet hij weer lief maar alles is dan mijn schuld. Dan gaan we bijvoorbeeld savonds weg en zeg ik even niks als ik naast hem zit in de auto en dan ben ik saai en zeg ik niks en blablabla… Maar zelf zegt hij ook niks en het is weer mijn schuld.
Vanmiddag ben ik even met zijn moeder weggeweest en bij het thuiskomen stond hij voor het raam gebaren te maken dat ik dik ben enzo. Ik had die ochtend een broodje gegeten en wou om 2 uur een koekje eten en dan zegt die dat ik een eetverslacing heb, ik ben niet de dunste maar kom op, ik mag toch wel een keer een koekje eten? Ik wou hem woensdag mee uit wokken nemen, maar dat durf ik nu niet meer omdat hij dit soort dingnen zegt. Ik durf zometeen dus ook geen avondeten te eten hier door… Ik hou heel veel van hem en hij van mij zegt hij, maar wat moet ik hier in godsnaam mee?:face_with_raised_eyebrow: Ik weet het echt niet meer hoor! ik wil hem niet kwijt :frowning_face:

wauw, ik zou hem erop aanspreken dat ie die kutopmerkingen voor zichzelf mag houden en je in je waarde laten.

Dit is niet normaal. Sorry.
Heb je hierover al met hem gepraat en weet hij dat jij dit vervelend vind? Zo niet, praat met hem.

En eet gewoon wat je wilt en lekker vind. Je vriend hoeft dit niet voor jou te bepalen.

Hij is net boos weggegaan en Appte me of ik normaal kon doen. Toen zei ik dat hij mij niet hoeft te kleineren omdat dat gewoon abnormaal is. Hij reageerde er niet op en zei “oh dus je kan niet normaal doen”.

Soms denk ik gewoon dat er iets mis met hem is, maar ik durf er ook verder niet met iemand over te praten omdat ik zoveel van hem hou.

Meerdere keren, maar het dringt niet tot hem door. Soms begint hij later die dag heel zielig te doen en te zeggen dat het hem spijt en dat ik niet dik ben en mooi ben hoe ik ben.

Ik heb overgewicht en daar ben ik mij ook van bewust. Ik sport 3 x in de week en drink geen frisdrank en dat soort dingen doordeweeks. Maar het is nu vakantie en als mijn vriend of zijn moeder een keer een koekje eten, dan moet ik dat ook kunnen & dat kan nu niet door die gemene opmerkingen…

En we gaan ook wel eens naar een vriend van hem met zijn tweeën, daar krijg ik ook hele rare opmerkingen te horen… Van die “steken onder water” of hoe je dat ook noemt. (Niemand weet dat het gemeen bedoeld is, maar ik wel.) of word ik compleet genegeerd. Later als we in de auto zitten is het weer van “lieverd, ik hou van jou”. Allemaal dit soort rare dingen.

Oke dan is het heel gemeen van hem (en gewoon een eikel). Weet je zeker dat je verder wilt met een jongen die zulke dingen tegen jou zegt?
Dat is al heel goed van je en je vriend zou je hierin moeten steunen en motiveren.
Wat heb je aan zo’n jongen? Je verdient beter.

^helemaal mee eens,
dit is zeker en vast foute boel als een jongen van de ene kant naar de andere kant springt qua emoties.
De ene keer scheldt ie je uit voor het vuil van de straat en excuseert ie zich 10 minuten later.

Weggaan van hem, dit is niet gezond.

Ik weet dat ik beter verdien, maar ik geef zoveel om hem en ik wil dat het weer word zoals het was. Dat we samen leuke dingen gingen doen, dat ik wel eens complimentjes kreeg of zomaar een kus of een knuffel en dat wil ik terug maar ik weet niet hoe en of dat wel terug kan komen.

Jezus wat een lul. Dat hij een beetje labiel is een ding maar hij is gewoon echt gemeen tegen jou en dát hoef je niet te pikken. Dit is echt ongezond.

Jeetje wat een gemene opmerkingen.
Ik zou er echt goed wat van zeggen. Het liefst face to face, want dan komt het directer over en kan hij je niet negeren en zo…
Goed duidelijk zeggen dat dit je pijn doet en hij ermee moet stoppen, want ik vind dit echt niet kunnen.
En als hij er dan nog niks mee doet, zou ik het toch uitmaken. Hoe rot ook… Want je verdient veel beter dan dit!

Ik ga heel even mijn eigen ervaring er bij halen. Ik had een ex die exact hetzelfde deed. Na een jaar ongeveer maakte hij steeds naardere opmerkingen. Uiteindelijk voelde ik me zo slecht dat ik zelf begon te geloven dat ik dik was en niemand me aardig vond. Ik ben anderhalf jaar door een hel gegaan maar durfde ook niet bij hem weg te gaan.

Moraal van mijn verhaal is eigenlijk laat dit niet te ver gaan. Je bent zo veel meer waard dan een jongen die je niet waardeert.

!!!

Ik zal vanavond even met hem proberen te praten, zonder hem boos te maken.

Hij is nogal snel boos, ook tegen zijn moeder enzo. Dus zal het proberen.

Heb gepraat, hij deed daarna echt heel lief. We zouden morgen toch uiteten gaan enzo, hij zou mij meenemen als goedmakertje. Toen kwam z’n beste vriend bij ons en die had het over afvallen en ik zei dat ik 10 kg ben afvallen, zei die was je nog dikker dan en begon mijn vriend te lachen?? En ineens gaan ze morgen met zijn tweeën wat doen? Snap er echt niks meer van…

Oke. Je verdient veel beter dan dit. Wat een eikel zeg.

Ik snap dat je heel veel van hem houdt en hem niet kwijt wilt. Echt.

Maar mijn advies?.. Dump hem zo snel mogelijk. Deze jongen is niet goed voor je, ook al kan hij zo lief en geweldig zijn naast die gemene dingen. Want een echte goede jongen maakt dit soort gemene opmerkingen niet!

Hij kwetst je, hij maakt je onzeker en hij manipuleert je. Er is duidelijk iets mis met hem maar dat doet er nu niet toe, want je moet zo snel mogelijk van hem af. Er is geen excuus voor wat hij doet!

Sterkte…

Aah ik zou echt zo boos worden. Grr.

Ik zou met hem proberen te praten ( en breng echte voorbeelden erbij dan is t niet zo vaag,). En als dat zijn gedrag niet veranderd wegwezen. Je verdient zulke opmerkingen en gemopper en gezeik niet.

Je vriend is echt een eersteklas lul. Hij haalt je neer, helpt je weer overeind om je vervolgens weer neer te halen. Sorry dat ik het zo zeg maar ik denk echt niet dat hij die opmerkingen ‘per ongeluk’ maakt, hij kleineert je gewoon… ik vind het bijna psychische mishandeling. Je vriend hoort trots op je te zijn, op alles van jou. En natuurlijk mag hij je wel zeggen dat je misschien wat moet afvallen maar op deze manier vind ik het gewoon heel respectloos.

Zeg niet dat je hem gelijk moet dumpen maar ik zou heel erg oppassen met deze jongen. Ga niet je grenzen verleggen met betrekking tot hetgeen je accepteert van hem! Hij kan nog zo vaak zeggen dat hij van je houdt maar als hij daartegenover ook weer een klote-opmerking maakt is dat in mijn ogen geen liefde…

Ik vind dit echt heel erg, je hoort je vriendin niet zo te kleineren. Ik begrijp jou heel goed dat je super veel van hem houdt maar alsjeblieft probeer aan jezelf te denken.

Ik ben best stevig en ik eet soms ook een koekje of zo, moet gewoon kunnen.