help me ik doe egoistisch! :(

ik heb een probleem!
als mijn vriendin gaat shoppen, of ze heeft nieuwe kleren, schoenen, ect. dan ga ik heel erg piekeren. :frowning_face:
en ik weet ook niet precies hoe dat komt, en ik vind het ook heel stom, maar ik denk dat ik dan bang ben dat ze er veel beter uit ziet dan ik en dat alle jongens haar leuk gaan vinden,
komt het door mijn zelfvertrouwen ofzo? ik weet het niet :anguished:?

ze is nu ook naar de stad voor schoenen en stiekem hoop ik dat ze of geen mooie koopt of er geen vind :$:$:$

Help me plz!!! :’(

Dat is niet egoïstisch. Dit is jaloezie…

en wat kan ik er aan doen dan?? :s

Daar kun je niks aan doen, alleen accepteren.

Een baan zoeken zodat jij ook kleding kan kopen

Sorry, maar ik denk idd ook dat je gewoon jaloers bent op je vriendin.
Ik snap niet zo goed wat er zo erg aan is dat je vriendin schoenen gaat kopen?? Ik heb nog nooit zo iets gehoord…

jaa ik krijg kleedgeld dus ik kan het wel kopen en ik hou ook heel erg van shoppen alleen helaas doe ik het weinig, omdat ik geen tijd er voor heb

Misschien kan je online shoppen?

jaa dat is idd wel goed idee! dankjee

Waarom zou je jaloers zijn als je vriendin er iets beter uitziet?
Mijn beste vriendin is ook populair (op een andere school) Maar daar heb ik eerlijk gezegd geen problemen mee :’)

heeft iemand nog tips hoe ik mijn zelfvertrouwen kan opbouwen? ik heb namelijk bijna geen zelfvertrouwen :S

Misschien eens met je vriendin erover praten?

ja daar heb je wel gelijk in, alleen mijn beste vriendin zit bij me in de klas En ik ben heel erg verliefd op iemand uit mijn klas :blush: dus daarmee kan het ook wel te maken hebben want sinds dien is het een beetje begonne

jaa, goed idee kzal het misschien is proberenn…

heeft iemand nog tips hoe ik mijn zelfvertrouwen kan opbouwen? ik heb namelijk bijna geen zelfvertrouwen :S

http://forum.girlscene.nl/forum/beauty-health-hair/meer-zelfvertrouwen-88046.0.html

Ik heb het vermoeden dat dit gewoon allemaal komt doordat je onzeker bent. Onzeker zijn is niet erg. Maar je moet er wel op letten dat het je leven niet te erg negatief beinvloed. Bedenk je voor jezelf dat jij er ook mag zijn! Jij bent ook de moeite waard.

Probeer eens voor jezelf op te schrijven wat je mooi vind aan je zelf en/of wat goede eigenschappen van je zijn en lees dat zo nu en dan terug als je je onzeker voelt. Ik heb het aan m’n spiegel hangen, haha! =)

Nouja, ik begrijp het wel hoor! Als ze schoenen gaat kopen en dan hele mooie schoenen vindt. Dan gaat ze die dragen en lijken jouw lelijke schoenen nog lelijker…