Help me? Iemand met een frisse blik.

Hooi meiden!
Nou ik heb een probleempje, en ik denk dat ik de 100e ben op girlscene maar ja.
Hier komt het,
Ik heb een vriend momenteel, maar de laatste weken hebben wr een beetje gezeur over alles. En ik denk dat ik een beetje gevoelens krijg voor een andere jongen…
K zit er over na te denken om het uit te maken, maar we hebben al een halfjaar en zijn ouders zijn net gescheiden… En ik voel me wel vertrouwd bij hem.

Ik weet echt niet wat ik moet doen… Misschien dat iemand met een frisse blik er advies over kan geven.

xo

Praat erover met hem

Ik vind u nog te jong om u verplicht te voelen om bij iemand te blijven. Als je niet meer bij hem wilt blijven maak het dan uit maar kwetst hem ook niet onnodig.

Dat vind ik idd zelf ook, dat 16 te jong is voor een vaste relatie maar ik pieker er alleen maar over…

probeer het nog twee weekjes aan praat veel met hem en ga iets leuks doen en kijk of er weer meer gevoelens komen

praat met hem, dat is echt het enige dat helpt.

Als ik jou was, zou ik gewoon nog een tijdje bij die jongen blijven, zijn ouders zijn net gescheiden en daarom gaat het miss even wat minder, dat zou jij ook hebben. Probeer er gewoon wat leuks van te maken, en anders moet je het uitmaken

Het is natuurlijk lastig voor hem als zijn ouders net zijn gescheiden, hij zal zich daardoor niet zo goed voelen en zal het ook anders gaan tussen jullie. Ik zou het nog allemaal wat tijd gunnen. Misschien leuke dingen met hem doen en kijken of het dan nog goed gaat tussen jullie als ie wat opgevrolijkt is. Anders kan je er het beste nog met hem over praten maar ik denk dat die daar op dit moment ook niet zo veel trek in heeft.

Dank jullie voor jullie reacties.
Ik heb hem nu al heel lang niet meer gesproken terwijl we officieel nog bij elkaar zijn … Maar zo voelt het nu niet meer.
Ik ga binnenkort met hem praten.

xx

Je zegt dat je hem al een tijd niet hebt gesproken, mis je hem? Als je namelijk het idee hebt dat het zoals het nu is ook wel prima is, dan kan je het echt beter uitmaken. Het is misschien lullig omdat te doen nu zijn ouders net zijn gescheiden, maar anders houd je hem ook aan het lijntje. En dan is ie weer opgevrolijkt en dan maak je het opeens uit, dan zit hij weer in een dip… Dat is natuurlijk ook niet leuk.

Een half jaar samen of gescheiden ouders… geen enkele reden moet jou ervan weerhouden om eerlijk te zijn over jouw gevoelens. Hoe vervelend het ook is, hij moet weten waar hij aan toe is.

Een goede vriendin van mij had precies hetzelfde. Zij heeft het uitgemaakt omdat ze het gevoel had dat ze niet meer echt verliefd was op haar vriend, en dus ook voor andere jongens begon te vallen. In het begin had ze het er best zwaar mee maar ze is nu wel blij met haar keuze…