Help me & Geef me tips!

Hallo,
Ik heb écht jullie hulp nodig, ik kan niet slapen omdat ik een beetje tegen het volgende schooljaar opkijk, Het duurt misschien nog even maar ik maak me er echt druk om…
Ik ga volgend jaar naar een technische school en ben dus bang dat ik met alleen maar jongens in de klas kom, Ik ben ook bang dat ik geen vrienden heb en ik me heel ongelukkig ga voelen. Tips? of Ideeën? Help me!

xxx

Als je zo bang bent, weet je dan wel zeker dat je dit echt wilt? Als ik een opleiding kies, kijk ik er naar uit, heb ik er zin in en voel ik geen angst.

Je hoeft je nergens druk om te maken hoor, met jongens kun je ook prima omgaan!!

Je hoeft je niet zo druk te maken over volgend jaar. Waarschijnlijk zullen er nog wel meisjes zijn die ook naar een technische school gaan, want jij bent vast niet de enige die daarin is geïnteresseerd. Als er toch alleen maar jongens op je school zitten, kan je met hen toch ook vrienden zijn? Natuurlijk is het leuker om een vriendin te hebben en over ‘meisjesdingen’ enzo te kunnen praten maar je kan ook na je schooluren met een vriendin afspreken? Als je het echt niet leuk vindt op die school en er alleen maar jongens zitten die je niet als ‘vriendin willen’, kan je nog van school veranderen? Ik zou je er nu alvast nog niet zo druk om maken :wink:

Ik wou eerst ICT gaan doen, maar ben van keuze veranderd, door hetzelfde probleem als jij hebt. Ik doe nu Zorg maar stiekem zit ik wel in het computerwereldje :slightly_smiling_face:

Juist omdat er weinig meisjes zijn zullen de meisjes elkaar opzoeken! jullie hebben niet veel keus dan met elkaar op te schieten haha klinkt beetje lullig maar het is eigenlijk juist voordelig

En het komt vast goed je kan misschien bij een studentenvereniging?

Je zou die school een mail kunnen sturen om te vragen hoeveel meiden er gemiddeld in zo’n klas zitten? En verder zou ik me er niet te veel zorgen over maken, heb je niks aan. Als je die school/klas écht niet leuk vindt, kun je altijd nog wat anders gaan doen. :slightly_smiling_face:

Helemaal mee eens. Ik ga volgend jaar ook naar een technische school en heb er juist heel veel zin in. Misschien kom ik wel bij jou haha. Vind het nadeel aan grote meisjes klas dat er veel achter de rug om wordt gepraat.

En ga inderdaad even na of dit echt is wat je wilt.