Help me bij deze overload aan gedachten!

Hoi meiden (en evt. jongens)!
Ik wil eigenlijk mijn verhaal wel kwijt, ik ben benieuwd wat jullie vinden en of jullie tips voor me hebben. Ik zal proberen om het zo goed mogelijk te beschrijven, dat zal waarschijnlijk wat moeilijker gaan door de grote wirwar van gedachten op dit moment, hihi!
Bedankt alvast voor degenen die dit gaan lezen en me tips willen geven 
Eerst zal ik wat achtergrondinformatie moeten geven over heel de situatie. Deze post zal daardoor misschien wat saai zijn, maar goed. Let’s start.

Ik ben een docente Nederlands in opleiding (eerstejaars) en ik loop momenteel stage op een leuke middelbare school. Wat nog leuker is, is dat we op donderdagmiddag met alle eerstejaars die daar stage lopen lessen onderwijskunde volgen. We hebben een gezellige groep van 14 personen en hebben altijd de grootste lol met elkaar. De groep is de laatste tijd een stuk hechter geworden.

En, jullie hebben het vast al geraden, er zit een hele leuke en lieve jongen in die groep. Alleen weet ik nu niet wat ik met de situatie aan moet. Uitleg? Nou, oké.

Ik ken B. (zo noem ik hem even voor het gemak) nu ongeveer een maandje of 4 en we hebben nooit echt naar elkaar omgekeken in die lessen. Het was meer dat we als groep samen waren. De groep is ondertussen een stuk hechter, maar ik was meer close met andere mensen in de groep. Hij zonderde zich een beetje af. We vonden elkaar wel oké. We praatten af en toe, en dat was wel gezellig.
Nu zat ik afgelopen woensdag gewoon op school en mijn lessen waren al vroeg afgelopen. Nu heb ik dus het probleem dat ik 1.5 uur reizen van mijn school af woon, dus ik zag al erg op tegen de terugreis. Eenmaal op het station bleek ook nog dat mijn bus nét weggereden was en ik een half uur moest wachten. Toevallig zag ik B. staan. Ik wist dat hij dezelfde bus moest hebben en ik raakte aan de praat met hem. Het ging over allerlei normale onderwerpen zoals school en reizen. We zaten ondertussen in de bus en naarmate de tijd zich vorderde, kwamen we op andere onderwerpen: muziek, het leven, het leraarschap en interesses kwamen allemaal naar voren. Het bleek dat we een hoop wederzijdse interesses hadden. Ik vond hem steeds aardiger worden. Uiteindelijk was de bus bij het eindstation en liepen we gezamenlijk de bus uit. We moesten allebei nog een andere bus hebben om naar huis te gaan. Toevallig kwam mijn bus er aan en hij liep (erg galant van hem) mee naar mijn bus. Hij gaf me een knuffel (hij is zo’n type dat mensen zonder reden knuffelt, heel schattig) en concludeerde dat we ‘best wel goed bij elkaar pasten’. Het was grappend bedoelt en ik lachte erom.

De dag erna, donderdag, was de dag dat we ’s middags weer onderwijskunde hadden. Ik ging met een goed gevoel naar school, weet niet hoe het kwam. Eenmaal op school kwam ik hem tegen in de gang. Hij gaf me weer een knuffel, ik moest lachen. Toevalligerwijs hadden we allebei Vans aan en hij zei (heel schattig): “Wauw, nu matchen we alweer! Je hebt wel kleine voetjes, zeg! Wat schattig!” en ik moest een beetje blozen. Aangezien ik niet zo gek groot ben en licht haar heb, werd ik daardoor nog schattiger, volgens hem. De les vorderde zich en ik merkte dat we steeds meer oogcontact hadden. Af en toe trok hij een grappig gezicht en toen moesten we beide lachen.

Eenmaal klaar met de les liepen we weer samen (met twee anderen) naar het busstation. De twee die met ons meeliepen liepen een aantal meters voor ons en B. en ik waren wat aan het klooien.
Hij maakte een nep-gemene opmerking en ik deed net alsof ik de andere kant op liep. Hij bleef toen wachten en probeerde het ‘goed te maken’ met een knuffel. Hij ging zo erg op me ‘hangen’ dat ik zei dat ik me net een hangtafel voelde. Hij moest lachen en toen bleef hij met één arm om mijn schouders naast me lopen, ik was immers een fijne hangtafel. De twee meiden, ze liepen ondertussen een meter of 20 voor ons, riepen naar ons dat we ’s door moesten lopen. Correctie, het was meer wat in de trant van: “Zeg tortelduifjes, loop ’s door!”. B. en ik keken elkaar aan en we moesten allebei lachen.

Bij het busstation aangekomen, moesten we met z’n vieren nog een minuut of twintig wachten op onze bussen. We hadden een gezellig gesprek en B. en ik lachten om de vreemdste dingen. Heel toevallig kwamen alle bussen rond dezelfde tijd aan en we namen afscheid van elkaar. B. zei gedag tegen de andere twee meiden en ik kreeg een knuffel. Dat leverde me een grappige blik op van F. een van mijn medestudenten. Ze was, op zijn zachtst gezegd, een beetje verward. B. leek hier niks van te merken, gelukkig.

In de bus begon het vreemde, plotselinge sms-verkeer tussen B. en mij. Hij stuurde dat ik er heel schattig uitzag en dat ik op moest houden met lief doen. Dat terwijl ik helemaal niet zo lief was, naar mijn idee. Hij antwoordde dat ik de liefste persoon was die hij ooit had ontmoet (de schat). Ik vond dat wel lief, alleen was ik erg verward dat de situatie in twee dagen zo kon veranderen. Het sms-verkeer hield aan tot ’s avonds laat. Ik besloot dat ik maar moest gaan slapen omdat ik de volgende dag 3 lessen moest geven aan mijn leerlingen. Hij stemde ermee in en we gingen allebei slapen.

Vrijdag ’s ochtends stuurde ik hem: “Goeiemorgen! Succes met je lessen vandaag!”. Ik dacht dat het een gewoon onschuldig sms’je was. Ik bedoelde er verder niets mee. Toen kreeg ik terug: “Jij bent echt veel te lief om gezond te zijn!” wat mij deed blozen. Ik had niet eens de intentie gehad om lief te zijn, haha. Uiteindelijk was de stagedag klaar en hadden we tussen de lessen door elkaar een aantal keer ge-sms’t. Hij was zelfs zo lief om te wachten met naar huis gaan, om mij nog te treffen op het busstation. Mijn bus was, zoals altijd, net weggereden en hij besloot om met mij mee te wachten, terwijl zijn bus al eerder zou komen. Er hing een gezellige sfeer op het busstation. Hij maakte een aantal lieve opmerkingen en ik smolt zo ongeveer. Ik werd helemaal verlegen van hem. Ik zag mijn bus aan komen rijden en maakte aanstalten om weg te gaan. Hij was het er niet mee eens dat ik zomaar wegliep en zei: “Ga je nu gewoon weg zonder doei te zeggen?” Ik draaide me om en zei gedag. Ik wilde verder lopen, maar ik werd tegengehouden door zijn opmerking. “Is dat alles?” hij glimlachte erbij. Ik zei: “Wat wil je nog meer dan?” met een lach. Hij liep naar me toe en gaf me weer een knuffel. Een hele lieve knuffel zelfs. Zonder wat te zeggen liep hij weg. Hij keek nog een keer achterom en lachte. Ik zat verbaasd in de bus.
Ik kon me net inhouden om hem niet meteen te sms’en. Ik was erg benieuwd waar die knuffel vandaan kwam. Ik zat nog geen tien minuten in de bus en het eerste lieve smsje kwam weer binnen: “Heb ik je weer een beetje blij gemaakt?”. Ik antwoordde dat hij dat zeker gedaan had, maar dat ik niet snapte waarom hij zoveel moeite deed. “Maak je knappe koppie d’r maar niet zo druk om!” stuurde hij terug. Ik vond het lief.

Die avond ging het sms-verkeer door. Tot diep in de nacht zelfs. De plagerijtjes (“moet ik je een nachtzoentje komen brengen?”), de lieve dingen (“Ahh, je bent zo schattig!”) en alle serieuze onderwerpen, allemaal kwamen ze weer aan bod. Ik lach glimlachend in mijn bed, met een enorme drang om hem te willen knuffelen.

Pfoe, wat een lang verhaal… Maar… Dit stuk heb ik natuurlijk niet voor niets geschreven. Ik zou graag willen weten wat hij echt van me vindt. En ook wat ik van hem vind. Ik ben een chaotisch tiepje en mijn gedachten razen op dit moment door mijn hoofd. Stiekem wil ik de eerste stap maken, maar ik weet niet hoe… Is het überhaupt wel tijd om een eerste stap te zetten? Please help me, hahaha!

Hij wil je.

Hahaha, leuk gezegd.

Het ziet er inderdaad uit dat hij me leuk vindt, maar hij is wat dat betreft best verlegen… Hoe kan ik het uit hem krijgen? Hoe kan ik hem vertellen wat ik van hem vindt? Ik durf het niet zo goed…

Sorry was wel een beetje kort door de bocht :stuck_out_tongue: Ik denk, als jij net als hem zo lief reageert op smsjes dat hij ‘the message’ wel krijgt. Want hij doet overduidelijk z’n best om te laten merken dat ie jou wel ziet zitten.
Vraag hem een keer om iets te doen? Voordat je de bus neemt ergens wat gaan drinken (als dat in de buurt is), of na het werk iets doen.

Mmmm… We hebben de 22e een gezamenlijk etentje met de groep en daarna willen we nog uitgaan. Zal ik tot dan wachten en dan de situatie even afwachten?

Ik denk dat hij je heeeeeeeeel leuk vind. Dat kan ik hieruit opmaken. Geen twijfels mogelijk. Het is zeker tijd voor een eerste stap en moet gewoon op een goed moment hem mee “iets drinken” vragen!

Neee de 22e duurt nog veel te lang, daar zouden jullie net zo goed “als stelletje” heen kunnen gaan toch? Jullie zien elkaar echt wel zitten!

Hihi, ik word al zenuwachtig bij het idee… :slightly_smiling_face:

Oke, het is helemaal duidelijk.
Jullie zijn weg van elkaar! (:

Hihi, jullie hebben ervoor gezorgd dat mijn gedachten iets meer geordend zijn! Ik zit met een glimlach van hier tot aan zijn dorp en terug! :slightly_smiling_face:

Dus gewoon een xtje vragen om wat te gaan drinken

haha leuk! Ik zou wat gaan drinken met hem, of iets anders leuks!

Sorry :’)

Oeps, sorry! In mijn enthousiasme ben ik te snel gaan typen, haha!

Haha, maakt niet uit :slightly_smiling_face: maar ik denk echt wel dat deze jongen jou ziet zitten hoor! Ga eens samen iets met hem doen, dan kan je elkaar nog beter leren kennen. Wat vind jij van hem eigenlijk?

Dit zit denk ik wel goed hoor, gewoon vragen om eens een keer wat te drinken of naar een film te gaan of iets dergelijks. Mijn vriend zegt ook steeds dat ik schattig ben enzo dus daar doet me dit wel aan denken, haha ^^

Wat vind ik van hem…
Laat ik het zo zeggen, hij is tot nu toe de enige geweest die voor ‘echte’ kriebeltjes heeft gezorgd! Ik moet mezelf inhouden om de hele dag aan hem te denken en hij zorgt ervoor dat ik aan onbekenden vraag wat ik met de situatie moet doen… Zegt dit genoeg? :slightly_smiling_face:

^haha :slightly_smiling_face: ja dat zegt wel veel ja !

Meid, je bent in love : )

hihi, volgens mij heb je gelijk… :slightly_smiling_face:

Ik wacht tot donderdag af en dan laat ik jullie weten hoe het allemaal gegaan is. Misschien dat er wel eerder een update komt, ligt eraan hoe het zal gaan :slightly_smiling_face: