help me :( ben pas 17

hallo allemaal,

ik ben en 17 jaar oud meisje en ik ben al sinds me 7e niet meer naar de tandarts geweest.
Ik ben niet echt heel bang voor de tandarts, eigenlijk meer voor mijn gebit.
Ik sta er wel klaar voor om pijn te lijden tijdens de behandeling, want nu lijd ik volgens mij meer pijn

Ik verzin alsmaar in me hoofd dat ik een kunstgebit krijg, of dat al me tanden eruit getrokken gaan worden, mischien is dat helemaal niet zo, ik wil reacties van jullie en wat ik volgens jullie moet doen.
Niemand weet over mijn verotte gebit, zelfs mijn ouders niet. Ze denken dat het wel goed gaat met m’n gebit, ze weten wel dat ik niet naar de tandarts ga.

Soms krijg ik zo een pijn dat ik er moeilijk tegen kan, en dan ga ik maar geleik slapen, ik poets wel dagelijks m’n tanden.

Wat gaat de tandarts met mij doen volgens jullie, krijg ik een kunstgebit ?

Dit is een foto van mn bovengebit :
http://imageshack.us/phot…859/img2012022504399.jpg/

Dit zijn fotos van mijn ondergebit :
http://imageshack.us/phot…710/img2012022504380.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/6/img2012022504379.jpg/

En dit is een foto van buitenaf gezien :
http://imageshack.us/phot…/11/img2012022504383.jpg/

Waarom ga je dan ook niet naar de tandarts? Je moet eigenlijk ieder half jaar. Zo zie je maar wat er van komt.

Hoe moeten wij nou in godsnaam weten wat de tandarts met jou gaat doen? Zijn wij tandartsen? Nee. Gewoon naar de tandarts gaan, zo moeilijk is dat niet.

+1

Je krijgt een gebitsreiniging…

ik ben geen tandarts, maar ik vind het wel meevallen hoor.

ik zal wel naar de tandars gaan als ik jouw was. de verrotte tanden worden eruitgehaald denk ik en verder ik zou het niet weten. Maar je moet echt naar de tandarts gaan, ook omdat je er last van hebt.

Heel veel succes ! :slightly_smiling_face:

Dit ziet er niet al te best uit ;p Gewoon naar de tandarts gaan, dan heb je in ieder geval weer een gezond gebit.

wel een beetje zonde van je gebit eigenlijk, je moet ieder halfjaar gaan ! ik zal trouwens niet weten wat ze nu met je gaan doen !

Nou ik zou gewoon maar even langs gaan, dit wordt alleen maar erger anders. Waarom daar in godsnaam zo lang mee wachten!?

Het lijkt me niet dat je een kunstgebit krijgt hoor.

Wat ze met een rotte kies doen weet ik niet, maar ik denk dat die er gewoon uitgetrokken wordt. Dan heb je daar gewoon geen kies meer.

En als je zo lang niet bij de tandarts bent geweest zul je ook wel gaatjes hebben die hij dan zal boren&vullen

Wat een topic c’’:
GS wordt nu de tandarts… x)

Gewoon beter je tandjes poetsen en flossen de volgende keer en man ga gewoon naar de tandarts straks vallen je tanden nog uit. Waarom ben jij nou weer een naamgenoot

Dat je überhaupt foto’s durft te plaatsen. Met een beetje schaamte is niets mis. Ga gewoon naar de tandarts, hij zal vast je gebit reinigen/eventuele gaatjes vullen. Wat is hier erg aan?

Ook ik vind dat je gebit er nu ook weer niet zo heel slecht aan toe is. Ga gewoon even langs de tandarts en laat hem of haar er even naar kijken. Het is heus niet zo dat al je tanden eruit moeten. Misschien zitten er 1 of 2 tanden tussen die er slecht aan toe zijn, maar dat was het dan ook wel. Je gebit zal echter wel even flink geruinigd moeten worden.

Nu niet allemaal zo gemeen doen van ‘ga gewoon naar de tandarts’. Als je bang bent is dat héel moeilijk.
Het ziet er nog niet enorm slecht uit, ik denk dat je gewoon een reiniging krijgt en die kapotte kies wordt misschien vervangen of weer gemaakt.

Je moet flink behandeld worden, maar ik denk niet dat alles getrokken moet worden. Tenminste, als je niet doorgaat met verwaarlozen.

Je kan ook naar een angsttandarts gaan.

Idd, angsttandarts! Beste wat me op tandartsengebied ooit is overkomen.

Gewoon naar de tandarts gaan en zeggen dat bij alles wat hij/zij gaat doen het even moet zeggen.

Ik ben zelf 2 jaar gelden ook voor de eerste keer naar de tandarts geweest was wel een keer geweest op vakantie. Ik ging eerst nooit naar de tandarts omdat ik gewoon bang was voor die tandarts hij had een keer verkeerde tand bij m,n moeder eruit getrokken en een keer op een verkeerde mannier. En bij nog meer mensen allemaal rare dingen, maar we konden niet van tandarts wisselen. Uiteindelijk ben ik toch gegaan en heeft hij alles netjes gedaan. Nu is hij met pensioen en nu zijn we druk aan het zoeken naar een nieuwe tandarts.

Het punt van dit hele verhaal ; Ga gewoon !

Ik denk dat er wel een aantal dingen moeten gebeuren (als ik heel eerlijk moet zijn.) Ik zie een paar afgebroken stukjes en wat gaatjes. Maar ga gewoon naar de tandarts! Voor dat je 18 bent, anders gaat het heel veel geld kosten.

(Ik heb (naar mijn idee) ook een super slecht gebit! vorig jaar ben ik voor het eerst weer geweest na 4 jaar en niet om je bang te maken maar het heeft me wel een kies gekost en 2 vervolg afspraken.)

wauw linksonderin , daar zit een flinke ontsteking …