help me aub

Mijn vriendje heeft het gister uitgemaakt vanwege te grote geloofs/cultuurcerschillen. (Hij is turks en streng en ik ben heel erg vrij.) Hij wilde het echt niet uitmaken, hij houd ontzettend veel van mij en heeft de hele dag gehuild maar hij was bang dat ik me niet zou kunnen aanpassen. We hadden het een keer over kinderen, of ze wel of geen seks voor het huwelijk mochten, wel of geen alchohol enz. Dit botste heel erg maar ik was er niet zo serieus in. Hij nam dat heel serieus blijkbaar, maar we hadden er nooit goed over gepraat. Laatste tijd ging het al niet zo lekker tussen ons, vaak ruzie. Toen na dat hij het had uitgemaakt appte hij mij en legde hij het verder uit. Later zou ik me heel erg moeten aanpassen en hij niet. Hij dacht al van tevoren te weten dat ik dat niet wilde, terwijl ik dat misschien wel wil. We zijn zo verliefd op elkaar en we houden zo erg van elkaar hoe kan je dit zo snel beslissen? Maar toen praatte we dus en zei ik :‘ja we kunnen nu wel zo door blijven praten maar als je het niet ziet zitten heeft her geen zin’ toen zei hij:‘ik zie het wel zitten maar geef me een week de tijd om na te denken en misschien kunnen we een keer ALLESA goed praten zodat er geen vraagtekens meer overblijven.’
Nu ga ik natuurlijk een week lang enorm piekeren over wat hij wil en wat ik wil. Wil ik mij aanpassen? We zijn zo jong (16 en 18) en hij maakt nu al zo’n grote beslissing voor later…

maar ik weet dus echt niet wat ik moet doen… of nu afkappen en zeggen nee het heeft geen zin meer, of een week wachten en dan misschien wel teleurgesteld worden door hem. Of dat we er samen uitkomen maar dat mijn hele leven voor altijd wordt verandert.

wat denken jullie? Zoal hij en ik zijn helemaal kapot…’

ik hoef me bijvoorbeeld niet te bekeren, mag wel drinkem buitens huis maar bij turkse en gelovigen en hun cultuur hebben vrouwen minder te zeggen. En dat speelt ook een rol

Dat is precies de reden dat ik een punt heb gezet achter mijn vorige relatie

was dat niet heel moeilijk?

Ja heel moeilijk, maar ik wil graag iemand die mij leuk vind voor hoe ik ben, en niet iemand die mij allerlei dingen wilt verbieden zoals bepaalde kleding etc.

Nou wil ik niet meteen zeggen dat je het uit moet maken. maar praat goed met hem, kom erachter hoe hij het later voor zich ziet en denk er dan over na of jij je daaraan aan wilt passen of niet…

Ik weet dat je misschien denkt ‘ik ben nog jong’ of ‘dat komt later wel’. Maar het is echt beter om er nu over na te denken! Ik had een relatie van 4 jaar, ik stopte het ook steeds weg. En nu heb ik daar toch wel een beetje spijt van. Ookal hadden we het verder heel leuk, je bent toch 4 jaar verder.

Geef hem een week de tijd. Zet in deze week ook jouw overtuigingen op papier en wat je zou willen doen om jullie relatie te laten werken. Want je moet samenwerken om het te laten slagen.

Meid je bent 16! Er komen en gaan misschien nog heel veel mannen in je leven! Naar mijn mening ben je veel te jong om nu al te zeggen dat jij je gaat aanpassen. Dit gaat hoe dan ook een keer fout.
Daarbij waarom moet JIJ veranderen? Blijf lekker jezelf, je moet voor niemand veranderen! Ook niet als je verliefd bent

ook al houd je ontzettend van elkaar, je moet allebei jezelf kunnen blijven in een relatie. je moet niet iemand hebben die jou wil veranderen. jij hebt je cultuur en hij die van hem, en ik vind dat je allebei jezelf moet kunnen blijven