HELP ME AUB Onregelmatige menstruatie

Hey meiden.
Ik ben een meisje van 16 (in december 17)
Ik heb een probleem. De eerste keer dat ik ongesteld werd, was op 2 februari 2011. Ik was dus 15 jaar. De tweede keer was 8 maanden later, 16 oktober 2011!!! En dan de derde keer was 4 maanden later, 14 februari 2012. Nu ondertussen zijn we al 4 november 2012 & ben ik nog altijd niet ongesteld. En ik ben niet zwanger ofzo want ik ben nog maagd. Ik ben een paar maanden geleden naar de gynaecoloog geweest en ze zei dat er geen probleem was. Maar ik begin me toch wel zorgen te maken hoor… Heeft er iemand misschien tips voor mij?

Wees er blij mee, ik ben iedere dag ongesteld -.-
Het komt vanzelf goed, bij de 1 duurt het nou eenmaal langer dan bij de ander.

Onregelmatig ongesteld, met de pil kun je hem relematig laten worde, is wat fijner als je vriendjes hebt

Als je gynaecoloog geen tips voor je heeft, hoe kan je dan van ons verwachten dat wij wel tips voor je hebben?

Als de gynacoloog zegt dat er niks aan de hand is, zal het wel goed zijn. En wij kunnen dat ook niet ruiken en hij/zij heeft er waarschijnlijk meer verstand van als ons.

Dus je gelooft je gynaecoloog niet, maar mensen op internet wel? ;p

Je hoeft je echt geen zorgen te maken, het komt vaak voor dat je menstruatie in het begin héél onregelmatig is. Zo onregelmatig dat er maanden tussen kunnen zitten.

Houdt er gewoon rekening mee dat de eerste 2 tot 3 jaar gewoon onregelmatig zijn. Bij mij heeft het ongeveer 1½ jaar geduurd voordat ik aardig kon voorspellen wanneer het zou komen en na 2 of 2½ jaar was het echt een cyclus van precies 4 weken. Geef je lichaam dus gewoon een beetje de tijd.
Als je je er heel erg aan stoort dat je nooit weet wanneer het komt en je dus altijd maandverband/tampons bij je moet hebben is het misschien de overweging waard om aan de pil te gaan.

Het zal wel gewoon komen omdat het nog de eerste paar jaren zijn…
Ik was juist wel gelijk regelmatig, namelijk: 3 weken ongesteld, een week niet… dan weer 3 wel, 1 niet…
Dus wees blij :wink: haha!
Er is vast niks aan de hand, zeker niet als de gyneacoloog dat ook al zegt…

Ik heb ook nog steeds een onregelmatige ongesteldheid, en ik ben 19. Ik dacht dat het beter ging, telkens tussen de 25e/30e werd ik ongesteld… Nu is het al 5 november en ben het nog steeds niet.

Hier is het menstruatietopic voor bedoeld. Bovendien mag de topictitel niet in hoofdletters.

Slotje.