Help me alsjeblieft!! Zwanger??

Hoi girlscene,
Ik ben een meisje van 15 (bijna 16) en ik heb al anderhalf jaar een vriend waar ik het nu ongeveer een half jaar mee doe. Mijn ouders zijn hier van op de hoogte, zij keuren dit af. Dat is ook de reden dat mijn moeder me niet aan de pil wilt laten beginnen. Volgens haar is dit een “vrijkaartje” voor seks. Maargoed, mijn vriend was mijn eerste en ik zijn tweede. Toen ik net ontmaagd was werd ik al heel snel bang dat ik zwanger zou worden en haalde ik tot 2 keer toe de MAP. (Er zat een lange periode tussen de 1e en 2e). Ik haalde de MAP niet omdat wij het niet on veilig deden maar omdat mijn vriend en ik veel aan “hand- en mondwerk” doen om het maar even zo te formuleren. Mijn vriend komt meerdere keren klaar bij het voorspel en alles word altijd afgeveegd met een doekje maar toch ben ik telkens weer bang dat het aan zijn vingers zal zitten. Ik heb dit ook vaak aan hem duidelijk gemaakt mij hij zegt dat ik me daar geen zorgen over hoef te maken.

Vorige week (20 tot en met 25 november) waren mijn ouders weg en hebben mijn vriend en ik het een aantal keer gedaan. Eerst het voorspel zoals ik hierboven beschreven heb en daarna seks. Hij is in mij gekomen maar hij had wel een condoom gebruikt.

Nu is het 3 december ik had 29 november al ongesteld moeten worden. Op zich niet zo raar aangezien ik vreselijk onregelmatig menstrueer. Maar ik heb sinds een paar dagen terug hele erg steken in mijn onderbuik (echt helemaal onderin). Als ik ongesteld moet worden heb ik meestal een soort dergelijke buikpijn maar dan houdt deze maar 1 dag aan en merk ik daarna bloedverlies op. Maar nu zijn deze steken al ongeveer 4 dagen. Ik slaap onrustig en ik heb telkens rare krampen in mijn buik. Ik heb opgezocht wat deze symptomen kunnen betekenen en ik word meerdere malen gewezen naar sites voor “eerste symptomen voor zwangerschap”. Ik ben nu heel erg bang dat ik inderdaad zwanger zal zijn, ik maak me er dagelijks druk over omdat ik een control freak ben en zwangerschap iets is, wat je eigenlijk, naar mijn mening, niet zelf kan beheersen.

Zouden jullie mij alsjeblieft jullie mening en advies willen geven?
Alvast heel erg bedankt

Xxxx ano

Sorry voor de spelfoutjes ik heb dit bericht na veel stress binnen 5 minutjes gescheven…

Ten eerste zou ik als ik jou was gewoon aan de pil gaan. Hier heb je geen toestemming van je moeder voor nodig.
Ten tweede, eind deze week zijn de twee weken die je moet nemen na de gemeenschap voorbij dus dan kan je een zwangerschapstest doen.

Je bent niet zwanger, maakt niet uit of er sperma aan je handen zit en dan bij je vagina is gekomen of wat dan ook, want daar raak je niet zwanger van.
Je maakt je alleen maar druk, waardoor je niet of later ongesteld wordt.
Ik zou gewoon aan de pil gaan, want steeds de MAP uit angst is super slecht voor je lichaam.
En symptomen treden nooit zo snel op, dus dat zal ook gewoon komen doordat je er teveel aan denkt, het gaat dan tussen je oren zitten. Don’t worry er is niks aan de hand en ga naar de dokter voor de pil :wink:

Je kan niet zwanger raken van zaadcellen aan je vingers. Die overleven het niet zo lang buiten het lichaam, dus als ik jou was zou ik daarvoor nooit meer een MAP innemen aangezien dat echt hormoonbommen zijn.
Verder heb je nooit onveilige seks gehad, dus zwanger zal je niet zijn. Je zegt zelf al dat je onregelmatig menstrueert, dus ik zou dat gewoon even afwachten.

Kan trouwens ook hier: http://forum.girlscene.nl/forum/seks-zo/ben-ik-zwanger-147745.5225.html

Ga ik zeker doen!! Heel erg bedankt voor het reageren

Ja je hebt gelijk, dit zal wel tussen mijn oren zitten. Wat ben ik een stresskip… Bedankt voor het reageren!

Ik ben er eigenlijk altijd vanuit gegaan dat je wel degelijk zwanger kon raken door sperma wat aan de vingers zat. Het is dan ook een behoorlijk opluchting om te horen dat dit niet waar is. Binnenkort maar even een bezoekje aan de huisarts brengen. Aan de pil gaan lijkt me niet onverstandig.

bedankt voor het reageren!!

Waarschijnlijk ben je zo gestressed van het gepieker dat je niet ongesteld wordt. Zodra je er niet meer aan denkt zal je het zo worden. Ik geloof ook niet dat je zwanger bent hoor.
Het zou wel kunnen zijn dat door de MAP je ongesteldheid wat van slag is. Ik heb deze pil ook een keer moeten slikken, er stond op dat ik nog twee weken bijwerkingen kon hebben. Ik heb helemaal geen bijwerkingen gehad, maar drie weken later moest ik ongesteld worden en dat gebeurde pas een week later. Je lichaam krijgt er een opdonder van die MAP pillen hoor. :’] Beter slik je die niet en maak je zelf even een afspraak met de huisarts voor de pil!

Bij nader in zien denk ik inderdaad dat het stressen een grote invloed heeft op wat ik denk en voel. De MAP is inderdaad een boosdoener, lichamelijk heb er na moment van inname vrij weinig van gemerkt, maar zoals je net zei, de bijwerkingen zullen misschien later pas blijken.

Na deze reacties ga ik zeker even langs de huisarts! Als ik aan de pil zit zal al deze onnodige stress ook weg gaan.

Heel erg bedankt voor het reageren!! :slightly_smiling_face:

Ik zou ook zeker voor de zekerheid aan de pil gaan :slightly_smiling_face: Al weet ik zeker dat je niet zwanger bent, mits het condoom niet gescheurd is.

Volgens mij kan je de pil (ook als je onder de 16 bent) krijgen zonder toestemming van je ouders en de huisarts heeft een beroepsgeheim :slightly_smiling_face:

Hier is een algemeen topic voor.