Help? Maten Nelly.com?

Hello :slightly_smiling_face:

Ik wilde een jurkje bestellen bij Nelly.com, maar kom niet helemaal uit de maten. Dit staat er:

Het fotomodel is 170 cm lang en draagt maat X-Small.

X-Small Small Medium Large
Lengte 78 80 82 84
Taille 34 36 38 40
Heup 43 44 45 46
Borstomvang 39 41 43 45

34 cm als taille omvang lijkt me wel erg small? En als je het omrekent naar inches is het 84 cm, wat me zeker voor een maatje xs weer erg breed lijkt…
Kan iemand me precies uitleggen wat deze maten betekenen en hoe ik dus moet opmeten? Bedankt!

Uhhmm… ik zou het niet echt weten…
Ik heb eergisteren wel een jurkje ontvangen van hun, maatje S. Hij valt wel een kleeeein beetje breed maar past wel gewoon. Normaal heb ik maat XS/S.

hmmm, ik ga denk ik ook een S bestellen, maar ik ben vooral bang dat mijn borsten daar niet inpassen en dat hij te kort zal zijn :frowning_face:

Bedoelen ze met 34 als taille niet dat het plat gemeten is?

Als je een shirtje plat meet moet je de afmetingen eigenlijk x 2 doen om de omtrek te weten

Dus 2 x 34 = 68

Dat klopt wel beter met XS

Van die maat tabel klopt altijd helemaal niets.
Het verschilt enorm per merk hoe de kleding valt, de ene keer is een item me veel te groot maar vooral meestal veel te klein.

Bij mij klopten de maten in de tabel wel hoor … Voor alles had ik 'n S nodig, maar voor de bovenkant 'n M. Daarom heb ik ook gekozen om 'n M te bestellen, wat goed bleek te zijn :")…

Hoe heb je dat dan gemeten?

@Björk: Dat lijkt me nog steeds breed voor een xs, ik heb een kleinere taille en ik heb geen maat xs haha.

Haha, ik voelde me 'n debiel toen ik 't deed, maar heb 'n jurkje van mezelf gepakt en dat opgemeten :"). Kwam allemaal rond dezelfde cm uit, alleen voor m’n borsten niet. Daarbij zat ik op 'n M.

Mehh ik heb alleen wijdvallende jurkjes of jurkjes van elastiek die uitrekken als ik ze aandoe dus die kan ik allebei niet opmeten :frowning_face:

Klopt, maar Nelly is een buitenlands merk, dus ik dacht, misschien dat het daar anders valt ofzo :’)

hmm ja dat kan wel! Dankje haha!