Help Luizen

En ik heb weer luizen. :hammer: :hammer:
Ik word er echt gek van.
Heeft iemand tips?

Eh, luizen shampoo?
Ik weet niet waar het vandaan komt maar oppassen met jas ophangen en kleren van anderen doen.
Beddegoed en knuffels en shit (dus ook je deken en kussen zelf) invriezen/wassen.

Al het bovenstaande.
En daarnaast, als je er vaker last van hebt is het misschien een idee om elke keer na het douchen je haar te kammen met een luizenkam. Zo houd je het wat beter in de gaten.

Luizenshampoo gebruiken en een luizenkam gebruiken. Ook wel een goed idee om je beddengoed e.d. te wassen. Een beetje wat hier boven genoemd wordt dus :p.

Luizenshampoo, maar vooral hééél veel kammen!! En vaak je beddengoed verschonen, en stoelen/banken veel stofzuigen als ze van stof zijn.

Pfoe wat rot, ik heb ook een tijd gehad dat ik het zowat elke maand had…
Wat bij mij het beste hielp was heeel veel (goedkope) cremespoeling, als dat in je haar zit (en dan ook heel veel) alles doorkammen met zo’n luizenkammetje.
En natuurlijk luizenshampoo, maar wat bij mij nog beter hielp dan die speciale shampoos was azijn in je haar. Erg vervelend maar t hielp tenminste wel.

Als dit regelmatig bij je terug komt zou ik er voor zorgen als ik jou was dat je je zelf elke week sowieso controleert zodat het niet heel erg kan worden.

Luizenshampoo, er is een hele goede bij DeTuinen, echt een hele natuurlijke shampoo.En kam je haar vaker op een dag met een luizenkam :slightly_smiling_face: