HELP literair onderwerp Nederlands

Komende dinsdag heb ik een mondeling voor het vak Nederlands (VWO 6), en naast een dik boek vol literatuurgeschiedenis en twaalf boeken die je zelf hebt moeten lezen, moeten we ook nog een literair onderwerp voorbereiden waarover je 10 minuten moet gaan spreken.

Dit literair onderwerp mag ALLES zijn, zolang het maar met literatuur te maken heeft.

Mijn inspiratie is echter zero.

Willen jullie mij alsjeblieft helpen, ik heb alleen vanavond en morgen nog om te leren! Alle voorstellen zijn welkom!

Ik lees graag mee, ik heb dinsdag ook mondeling, en ik ben nu nog bezig met het laatste boek, en dan moet ik ook nog even bedenken wat ik ga vertellen. :cold_sweat:

Hahaha, hmm tot zover nog geen bijdrages…

Bij ons moet je twee boeken vergelijken, misschien is dat wat?
Verder kun je je op een specifieke tijd/stroming concentreren, misschien ratio tegen gevoel ofzo (ik zeg maar wat). Ehm, tja. Ik ben zelf meer van de Engelse literatuur, dus ik weet niet echt wat ik hierover kan zegen allemaal xD. Bijna alle boeken die ik heb gelezen gaan over de tweede wereldoorlog, misschien kun je daar wat mee?

Okee, hier heb je waarschijnlijk niks aan. Ik ben wel benieuwd wat je uiteindelijke onderwerp zal worden!

Iets met cultuur?

Maar als ik jou was zou ik iets bedenken wat je zelf interessant vind en dat onderwerp linken aan literatuur, wat vaak wel mogelijk is denk ik.
En de volgende keer in ieder geval eerst een onderwerp bedenken en dan pas de opdracht uitstellen haha :stuck_out_tongue:

cabaret?

Hahaha @Asella, dat zou wel slim zijn inderdaad. Ik heb besloten om naar de personen achter de boeken op mijn lijst te gaan kijken, en dan eentje in het bijzonder. Heb gekozen voor Peter Buwalda (schrijver van Bonita Avenue) vond een super interessant interview en ga gewoon 10 minuten vol lullen over hoe zijn leven en carrière eruit zien en hoe dat zijn boek beïnvloed heeft:D geen idee of het mag, maar ja, jammer dan. Komt vast wel goed :cold_sweat: