HELP: lijmpistool van de Action (Quality Products)

Ik heb hem dus gekocht he, maar ik snap de gebruiks aanwijzing niet. Er staat:

Duw zachtjes een lijmpatroon in de achterkant van het lijmpistool totdat deze niet meer verder kan. Laat eens zien (een plaatje) hoe ver ik hem moet duwen, want ik kan hem er helemaal indoen maar dan valt er niets de knijpen zeg maar, want ik kan hem wel er helemaal induwen maar ik weet niet of dat de bedoeling is. Laat even een plaatje zien hoever hij erin moet?

Steek de stekker in het stopcontact en wacht 4-8 minuten. Wanneer u nu de trekker bedient stroomt er gesmolten lijm uit de spuitmond. Maar er zit nergens een gat in dat lijmpatroon?! Hoe kan er dan lijm uit komen?

Haal na gebruik de stekker uit het stopcontact. Oké, help! PLZZ, IK HEB HEM HARD NODIG DIT DING…

Je duwt hem er van achter in, dan duurt het een hele poos voordat het smelt en DAN kun je knijpen en komt er lijm uit het pistool, niet uit het lijmpatroon (het lijmpatroon IS namelijk de lijm, maar dan nog niet gesmolten)… Gewoon dat gat waar bij een normaal pistool de kogel uit zou komen. Als het in het begin niet lukt is de lijm nog niet gesmolten. Het kan zijn dat je eerst met de hand het patroon even moet aandrukken, eigenlijk hoort het pistool dat te doen als je de ‘trekker overhaalt’. Pas op want die lijm is HEEL HEEL HEEL erg heet.

je stopt zo’n stokje erin, stekker in het stopcontact
even wachten tot die warm is
als je dat tegen dat lijmstokje duwt komt er lijm uit
best moeilijk ja

Nee, maar ik vroeg me af HOEVER dat lijmpatroon erin moet, want moet er nog een stuk uit steken aan de achterkant, moet hij er helemaal in zonder dat er nog wat uitsteekt, of wat?

Gewoon helemaal erin

^ Nee volgens mij niet maar gewoon tot hij niet verder kan. De lijmpistolen op school hebben lijmpatronen die bijna twee keer zo lang zijn als het pistool zelf dus dan kun je wel bedenken dat dat er nooit in één keer helemaal in past.

Lijkt me vrij logisch dat die helemaal erin moet tot het niet meer verder kan.
Hoe moet dat patroon anders smelten? Als je er een kleine cm in doet ofzo gaat dat dus nooit lukken + je zou het patroon de hele tijd vast moeten houden omdat die anders alsnog helemaal erin gaat

Wacht, bij welke foto deed ik hem er goed in?:

Bij welke foto deed ik hem er goed in?

degene waar die er zo ver mogelijk in zat, de tweede dus volgens mij

Okay, maar waar je die staaf in moet steken, dat is een gat, dat is logisch maar als daar toch lijm inzit druipt dat er toch zo uit? of ben ik nu dom? En hoe moet je dan spuiten? Want het is zeg maar gesmolten, en dan heb je toch niks meer aan die “trekker”?

mijn poging tot uitleggen :’)

Oké, nu snap ik het door je tekening, haha, erg fijn! maar ik heb nog één vraag:
als de staaf er bijna in zit, en niet meer kunt “duwen” zeg maar, dan heb je toch niks meer aan de trekker, want dan valt er niets meer te duwen?

Ik snap niet helemaal wat je bedoeld haha, maar als er niks meer uit komt moet je een nieuw patroon erin stoppen, dat ze zeg maar achter elkaar zitten.