Help! lichte vorm van acne/ acnelittekens? (met fotos)

Ik heb al een tijdje last van een probleempje, namelijk puistjes op mijn wang.
In het begin waren het echte puistjes, en als ik op mijn wangen voelde dan voelde
het net bultjes, gewone acnevorm dus. Ik vond het erg raar, omdat ik zelf nog nooit
acne heb gehad op mijn wangen, maar enkel op mijn voorhoofd, wanneer ik bijvoorbeeld veel
chocola at.Deze gingen snel weg als ik veel water dronk etc… maar bij de wangen niet…

Ik heb er al een paar maanden last van, en heb er echt helemaal genoeg van. De puistjes op mijn
wangen zijn op dit moment ( al een tijdje) niet meer puistjes, maar lijken net littekens
van puisten. Ze zijn plat en lijken net gewone rode punten op mijn wangen (ik vind het vreselijk)
Het lijkt niet echt op acne, en weet niet wat het precies is… Maar mijn wangen voelen gewoon
glad aan, terwijl er nog gewoon rode punten zijn die maar niet weg willen.

Heeft iemand enig idee hoe ik ervan af kom // meer info over wat het mogelijk kan zijn??

http://img.photobucket.com/albums/v294/sakuratje/fr_zps48e4435f.jpeg

http://img.photobucket.com/albums/v294/sakuratje/image_zpsb1e078fd.jpeg

Ik wil nog niet naar de doc gaan, omdat deze vaak verkeerde middelen voorschrijft die het
nog erger maken (heeft mijn zus meegemaakt)

Tsja, ik zou zeggen toch naar de dokter. Ja, soms krijg je een middeltje dat voor jou niet werkt, dat kunnen zij ook niet raden van tevoren (maar dat geldt hetzelfde voor alles wat je zou proberen op aanraden van girlsceners). En als het erger wordt, dan ga je toch gelijk terug en dan krijg je wat anders.

Mocht dat na 2/3 keer allemaal niet helpen, kan je eventueel een doorverwijzing vragen naar de dermatoloog.

Reinig je huid en scrub je huid. Maar gebruik geen agressieve middelen zoals Clearasil.

Ik heb onlangs een nieuwe creme; tretenoine creme gekregen van de dokter.
Deze zorgt ervoor dat de huid nieuwe cellen gaat aanmaken waardoor de huid zich vernieuwt. Uitstekend voor acne, vlekjes, pigmentvlekjes, littekens en rimpeltjes.
De creme werkt met vitamine A zuren. Deze komen ook voor in de duurdere anti rimpel cremes.
Ik ben benieuwd of deze creme gaat helpen het is wel zeer agressief maar ik heb veel positieve verhalen gelezen op internet.