Help, Levensbeschouwing po! ...

kan iemand mij helpen door de volgende vragen te beantwoorden;

a. Leg het volgende standpunt uit: De oorzaak voor geweld is aangeboren agressie
b. Leg het volgende standpunt uit: De oorzaak voor geweld is frustratie
c. Leg het volgende standpunt uit: De oorzaak voor geweld is een tekort aan binding

ik kan ze niet beantwoorden, maar ik heb even voor je gezocht, en misschien heb je hier wat aan:
http://www.scholieren.com/werkstukken/13952
daar staat bijvoorbeeld dit:
Agressie is aangeboren. De mens heeft een aangeboren agressief instinct. Het zit biologisch in ons verankerd. Freud was de eerste denker in dit verband → Grondlegger van dieptepsychologie. Volgens hem bestaat er binnen de mens een oerstrijd tussen levensdrift en doodsdrift. Doodsdrift ook wel agressiedrift. Levensdrift wil mensen verenigen, bij elkaar brengen en behouden wat goed is. De doodsdrift wil alles kapot maken en vernietigen. Allebei streven ze naar bevrijding van de in ons opgebouwde spanning. Levensdrift zoekt naar seksuele ontspanning en doodsdrift naar de dood.

en dit:
http://www.universele-bes…gressie_en_geweld_bi.html
waar het volgende in staat:
[i]Egocentrisme en respectloosheid zijn ook de belangrijkste oorzaken van agressie en geweld onder jongeren.
Agressief gedrag van jongeren komt veelal voort uit frustratie, onvrede en geldingsdrang, veroorzaakt door ingeprogrammeerd egocentrisme.

Vooral in de groep wil men dan gewaardeerd worden en zichzelf ontzettend belangrijk maken.

Dit laatste veelal uit een gemiste waardering door ouders of opvoeders die zichzelf steeds zo belangrijk moesten maken; of die het op een andere manier te druk hadden met met zichzelf.

Als gevolg van een scheiding is er vaak ook een gemiste respectsopvoeding via een vader-voorbeeld-figuur.

En daarnaast is er dan ook nog de gewelddadigheids-conditionering door de media; zelfbelangrijkmaking door heldhaftig en gewelddadig gedrag.

Dit zijn belangrijke oorzaken van jeugdcriminaliteit en vervolgens ook van latere criminaliteit als volwassenen.[/i]

Kan dit verplaatst worden naar School? :’)