Help, laptop problemen! :S kan iemand helpen?

Oke, dit gaat waarschijnlijk een heel lang en saai verhaal worden maar ik hoop dat mensen me kunnen helpen, Je moet denk ik wel verstand hebben van laptops, en als jullie me niet kunnen helpen moet ik even kijken of ik nog een garantie heb op mijn laptop(waarschijnlijk niet D=) en hem terug brengen zodat er mensen naar kunnen kijken… of op school naar ict mensjes gaan.

MIJN PROBLEEM:
Nou mijn laptop heeft het altijd redelijk goed gedaan maar na verloop van tijd wil je toch wel even alle schijven opschonen. Nou heb ik dat ook gedaan met mijn C: schijf. Misschien naderhand niet zo slim,
In ieder geval heeft die dat gedaan(ik moest me laptop er opnieuw voor opstarten)
En daarna begon het.
Sinds dien kan ik, nadat ik me inlog op mijn account op mijn laptop mijn achtergrond en taalkbalk niet meer zien (kan ik oplossen met explorer.exe op te starten via control alt delete en dan programma activeren)
maar dat is niet het enige.
-Internet explorer, doet het niet. Het wilt het gewoon niet doen, verwijderd, opnieuw geinstaleerd. Het werkt niet! en ik heb Internet explorer nodig voor school want stomme schooldingen doen het alleen daarop…
-Standaard spelletjesprogramma’s zoals patience, hartenjagen wat op iedere computer/laptop staat kan ik niet opstarten zonder dat mijn laptop gaat flippen.
-Ik heb een programma om films te downloaden, en dat werkt ook niet meer nadat ik die C schijf gewist heb. Kan het nog opstarten maar zodra ik naar films wil zoeken doet raar. (klik hier voor een foto om te zien wat die doet) :S
-Dan het volgende probleem refereer ik terug naar de foto hierboven. Zoals je ziet staat daar ook ‘plakken als nieuwe afbeelding’ in en dat blijft gewoon staan in mijn beeld. Ik moet alles minimaliseren en dan op mijn achtergrond rechts klikken om het weg te krijgen maar zodra ik weer alles groot maak en ergens rechts klik en iets aanklikt van de opties blijft het gewoon staan!
-En dan het laatste probleem waar ik van op de hoogte ben. Als ik mijn standaard internet browser opstart, google chrome. Krijg ik een popupdingiets met daarin ‘Uw voorkeuren kunnen niet worden gelezen. Sommige functies zijn wellicht niet beschikbaar en wijzigingen in voorkeuren worden niet opgeslagen’ Wat ook pas gebeurde nadat ik die C schijf heb schoongemaakt.

Als iemand weet wat er met mijn laptop aan de hand is, of enig idee waar ik het ergens anders kan vragen alsjeblieft vertel het me want dit is echt ontzettend vervelend.

Nog iets, niet gaan zeiken dat ik dit ook op knt heb gepost. Ik probeer zo veel mogelijk zodat mijn probleem word opgelost.

Hmmm vervelend, heb je ooit back-ups gemaakt? Dan zou je dat eventueel kunnen proberen of je doormiddel van je opstart cd’s etc je computer helemaal te resetten? Dan ben je wel alles kwijt maar wellicht dat zoiets werkt? Of je moet even langs de winkel waar je hem gekocht heb? Bij mij is dat MediaMarkt en dan gewoon naar zo’n service balie gaan, daar kunnen ze je vaak wel helpen.

Ik kan een back-up maken en dat proberen. Hopelijk ben ik dan niet nog verder van huis daarna.

Naja het gaat om een oude back van toen je pc nog niet zo raar was. Nu backup maken heeft geen zin meer.

Wat heb je dan allemaal weggehaald van je C schijf? o_0

Als ik jou was zou ik dit plaatsen op computerfora ipv Kindertent en Girlscene. Het kan natuurlijk dat hier ook mensen zitten die daar verstand van hebben, maar op zulke fora is de kans denk ik groter.

Ik denk dan dat je een beetje te veel bestanden hebt verwijderd van je C schijf…

Als het goed is kun je alle je informatie terug zetten op een bepaalde datum. Je moet in je configuratie scherm kijken ik weet niet hoe dat gaat bij Microsoft. Maar als het goed is slaat je laptop/PC alles op elke keer als je je computer opstart (?) en kun je je computer resetten naar de instellingen van gisteren. Dat betekent dus dat je computer net zo is als hoe het gister was.

http://windows.microsoft…anges-with-System-Restore

Dan vraag ik me écht af hóe jij je C-schijf hebt schoongemaakt?