Help krijg ik nu een koortslip?

Hoi mensen, een meisje uit mijn klas had een paar weken geleden een koortslip. De koortslip is inmiddels weg. Mijn probleem: ik heb vandaag uit haar flesje gedronken. Is het mogelijk dat ik nu ook een koortslip krijg?? Ik heb wel met mijn hand langs het mondstuk geveegd voordat ik eruit dronk…

Ik denk het niet, en titel mag niet in hoofdletters.

Nee, niet als die koortslip weg is bij haar. Meestal is het zo bij koortslip dat je dus dat plekje hebt op je lip, en na een paar dagen is dat, meestal, niet meer besmettelijk. Dus als het helemaal weg is, is het al helemaal niet meer besmettelijk.

nee, mijn moeder heeft het ook en ze zegt dat het alleen de eerste paar dagen of als ze het echt heeft besmettelijk is! ook heb je het eerst afgeveegd dus ik denk het niet en anders merk je het vanzelf :slightly_smiling_face: haha
nee maar ik weet vrijwel zeker dat dit niet kan!

Nee, je krijgt geen koortslip.

Nee, het zou wel heel apart zijn dat jij nu ook een koortslip krijgt.

Neehoor, maak je geen zorgen! Een kortslip is alleen besmettelijk als deze er ook echt is: dus een wondjes/blaasjes/korstjes etc. ‘Tussendoor’/naderhand, is het niet besmettelijk :wink:

het is soort korstje je kan in aanraking komen als ander ook zo iets heeft

Misschien als ze het flesje al wekenlang gebruikt, maar de kans lijkt me klein (:

Als je koortslip al weg was toen je uit haar flesje dronk kan jij het niet krijgen hoor.