Help, knallende ruzie met de ma van m'n vriend

Hoi,
Om te beginnen, ik ben een meisje van 19 en ik heb al 3 jaar een relatie met mijn vriend.
Ik en mijn “schoonmoeder” kunnen al een tijdje niet echt goed met elkaar overweg.
Helaas was gister het toppunt.
Ik had in een blog dingen over haar geschreven die mij dwars zaten, en helaas heeft iemand (die overigens mijn vertrouwen heeft geschonden) deze blog aan haar laten zien.
Mijn vriend was aan het werken en zou pas om half 12 's avonds thuis komen.
Ik heb nog met die moeder gepraat maar het kwam er op neer dat ik mijn spullen moest pakken en gewoon moest “opdonderen”.
Nu heb ik gister tot half 1 gewacht tot mijn vriend iets reageerde, alleen hij wil er niet over praten.

Ik weet nu niet wat ik moet doen, heeft iemand advies?

edit: laatmaar :"D

Op zich vind ik het raar dat je (persoonlijke) dingen over je schoonmoeder op je blog zet. Waarom zou je dat doen? Bekende mensen hebben dit dus gelezen. Als ik jou was geweest, zou ik dit besproken hebben met een goede vriendin.
Ik snap eigenlijk wel waarom je vriend er niet over wil praten. Het is zijn moeder. Ik denk dat je het beste even alles kan laten rusten, en over een paar dagen je excuses moet maken.

Ik zeg niet dat je schoonmoeder je niks verkeerd heeft gedaan. Maar je kan op zijn minst je excuses maken voor hoe jij je gedragen hebt om dit openbaar te maken. Dat zijn niet andermans zaken.
Weet je vriend wel hoe je je voelde voor die tijd? Of was dit nu in een keer een grote klap voor hem?

Ohhh helder licht haha. Oke negatieve dingen over haar dus, tja… dat was ook niet heel slim eigenlijk. Ik zou ook boos zijn als ik haar was.

Het beste wat je kan doen, is met haar praten denk ik.

t was wel een privé blog, alleen echt goede vrienden kunnen dat lezen, blijkbaar was die ene persoon geen goede vriend van mij.
Maar ik heb mijn vriend indd verteld hoe ik mij voelde, hij wist er van, het is namelijk al 2 jaar een ellende.
Heb mijn excuses ook aangeboden, we hebben een uur staan praten met z’n 2, maar zij vind dat ik geen rede heb om boos te zijn.
Ik denk dat mijn vriend niet wilt dat hij een keuze zal moeten maken
dat verwacht ik ook niet van hem, maar ik wil wel weten wat hij van de situatie vind.

Meer dan je excuses aanbieden voor wat er gebeurd is, kan je niet doen.
Uiteindelijk zal je toch moeten proberen om op te schieten met haar.

Wat voor dingen had je dan geschreven over haar?

samengevat; dat ze dingen niet eerst komt vragen maar gelijk eist en boos word zonder dat ik weet wat er mis is, geen scheldwoorden, geen diepe beledigingen, maar de kleine dingen die ik gewoon vervelend vind.

Misschien kun je die kleine dingen beter direct tegen haar zeggen?

Misschien had je die kleine dingen gewoon aan haar kunnen vertellen ipv op een blog te zetten. Niet zo’n handige actie, maar zie het als een leermoment. Bied je excuses aan en probeer er alsnog over te praten met haar.

Ik zou je excuses sowieso aanbieden want dit is natuurlijk niet helemaal netjes. Maar goed het is gebeurd! Probeer er met haar over te praten. Het is natuurlijk ook niet leuk voor je vriend dat jij dingen schrijft over haar op internet.

Ik dacht al dat het aan m’n laptop lag. Niet dus.

Maar om even op het topic terug te komen. Ik vind het niet helemaal netjes van je dat je privé dingen op je blog zet, dus voortaan maar liever meteen uitpraten. Nu is het enige wat je kan doen je excuses aanbieden.

dat is het hem juist, ik heb mijn excuses aangeboden, maar ze doet er niets mee, ze wilt ook niet bepaald naar mij luisteren en nogmaals, een privé blog hoort niet “verraden” te worden door een ‘goede vriend’…
Ja tuurlijk heb ik spijt dat ik niet eerst naar haar ben gegaan,
maar als ik het probeer goed te maken komt het ook echt alleen maar van mijn kant af.

Ik vind het ook niet netjes als een goede vriend je blog verraad, maar je had het misschien kunnen verwachten dat er ooit iemand achter zou komen en het zou laten zien of iets.
Dat is een hele moeilijke situatie als zij niet naar jou wilt luisteren. Je zegt dat het al 2 jaar zo gaat tussen jullie, maar is er dan iets voorgevallen waarom dat zij jou niet meer zo leuk vindt en jij haar niet? Of ging het eigenlijk vanzelf?

ik denk dat onze karakters gewoon botsen, maar ik probeer wel altijd beleefd te zijn. Er is niet echt iets voorgevallen ofzo voor dit.

Ik denk niet dat je echt door het stof moet gaan met je excuses gezien ze in eerste instantie niet echt een fijne schoonmoeder is geweest. Dat moet je niet vergeten.

Je excuses aanbieden zodat er nooit gezegd kan worden dat je je best niet gedaan hebt.