Help! Kleding bij een eerste date

Hallo allemaal,

Zo’n 4 jaar geleden kwam ik op een nieuwe school. In mijn klas zat een hele leuke jongen en sinds terug 2 jaar hebben we een heel leuk contact en lijkt soms wel te klikken.
Na een tijdje is het contact is een beetje verloren gegaan, maar sinds een paar maanden praat ik weer heel veel met hem.
Nu raad je het al; ik vind hem leuk. Na wat leuke gesprekken heb ik hem uitgevraagd en we gaan dus vanavond naar de film en daarna gezellig de stad in wat drinken. :beer:
Mijn vraag aan jullie is: wat moet je op zo’n date aandoen? De tip die ik vaak lees is dat je iets roods aan moet trekken omdat je zo de aandacht op je vestigt. Nou dacht ik zelf aan het volgende: grijze/blauwe chino broek met een lang shirt en daarover een jasje. Er zit hier niet echt iets roods bij…
Ik wil wel een beetje een indruk maken, maar niet zo dat ik er te chique uit ga zien… :flushed:

Het is misschien een rare vraag maar ik vroeg het me gewoon af of jullie tips hadden omdat ik wel een leuke indruk achter wil laten :cold_sweat:

Dankjewel!

iets waar je je comfortabel in voelt is het enige wat ik kan zeggen haha

het moet wel comfortabel zitten natuurlijk, maaar, niet zovan ik ga lekker in me joggingbroek… en verder. wees gewoon lekker spontaan en reageer op wat hij zegt enzo:) komt goeeed!

De keuze van de kleur is minder belangrijk dan of je je goed voelt in je kleren. Niks is erger dan dat je je niet op je gemak voelt in de “ideale” jurk.

Gewoon iets leuks, ik zou er niet teveel van maken, gewoon iets wat je normaal ook aan zou trekken. Waarvan je weet dat het je leuk staat en dat het goed zit, je straalt veel meer uit als je iets aan hebt waarvan je weet dat het je staat. Je moet je er goed in voelen :slightly_smiling_face: Succes en veel plezier vanavond! :grinning:

Meid, ik zou sowieso niet voor een jurk gaan als je dat normaal ook niet draagt. Draag je wel veel jurkjes en rokjes, oke.
Maar een mooie, goedzittende spijkerbroek + mooi blousje, een colbertje en hakken is ook al heel classy.

Dank jullie wel voor het advies! :upside_down_face:
Nou heb ik nog een vraagje: hoe begroet ik hem? Zoals mijn vriendinnen met een knuffel? Of een kusje op de wang? :kissing:

^Kusje op de wang!

Ik zou gaan voor de knuffel, maar doe wat voor jou goed voelt.

op mijn eerste date met m’n vriend gaf hij me een knuffel en dat vond ik prima, maar je moet doen waar jij je goed bij voelt. :slightly_smiling_face: & hetzelfde geldt voor de outfit! doe gewoon iets aan dat jij mooi vindt!