HELP ! Keyboard Spelen

Hallooo, ik heb sinds kort een keyboard.
Ik kan al noten lezen (in Vioolsleutel)
Maar, hoe kun je 2balken tegelijk lezen?
Ik weet dat het een domme vraag is,
maar ik vind er nergens een antwoord op.
-
Trouwens, iemand nog boeken / internetsites voor keyboardspelen?

alvast bedankt
xx.

Ik snap hem niet?

Vroeger wel keyboard les gehad xD.
Maar jouwn vraag snap ik niet helemaal (A)?

Je moet toch met 2handen spelen,
en dan heb je ook 2notenbalken onder elkaar…
Maar ik snap niet hoe je dat samen kunt spelen?
Of moet je gewoon veel oefenen?

Aah zo,
Volgens mij gewoon oefenen :wink:
Tenminste volgens mij deed ik dat zo xD.
Ut is nogal wat jaar geleden voor my ;p
Maar zobiezo gewoon beginnen met makkelijke liedjes =]
Wat je denk ik al wel doet (:
iig succes.

meestal is links ongeveer het zelfde als rechts, een (aantal) noten die je tegelijk moet spelen, langer moet inhouden met het de aantal noten of een akkoord(?) ik weet neit meer precies hoe het heet maar bijvoorbeeld CGE teglijk. (ik heb vroeger op les gezeten)

ik hoop dat je het begrijpt, want ik begrijp mezelf nu even niet…haha.

ik had daar een boek voor. maar het is gewoon een kwestie van oefenen.

www.popschoolmaastricht.nl

miss heb je daar wat aan?

voor die 2 balken; Die moet je dus met 2 handen spelen XD
Is moeilijk, geef ik toe, maar dat ik een kwestie van oefenen!

Site voor mega veel bladmuziek; http://www.pianofiles.com/
even aanmelden en dan kun je mensen mailen of ze je die bladmuziek willen mailen =)

Ik speel keyboard, zit niet op les maar ik leer van filmpjes op youtube. Eén van de balken is voor de melodie, de recherhand en de andere zijn de akkoorden, of de achtergrondmuziek zegmaar.
Het best is eerst de melodie te leren en dan de achtergrondmuziek toepassen, of leer van filmpjes op youtube.
En als het niet in een keer lukt maakt het helemaal niet uit, ik speel nu ongeveer een half jaar Titanic op mn keyboard en nu klinkt het veel mooier dan dat ik alles net in het begin kon.

ik heb met nummertjes keyboard.
maar kan die filmpjes niet… gaan veelte snel :S

ik speel piano en dat vroeg ik me vroeger ook altijd af xD
maar uhm… eerst de handen appart leren en dan pas samen…
na een tijdje gaat het gewoon vanzelf, ow en probeer een beetje vooruit te lezen…

je moet gewoon veel oefenen, en telkens iets meer toepassen. en ik lees de twee notenbalken ook niet tegelijk, dat is eigenlijk onmogelijk. ik oefen de melodie en de akkoorden/‘achtergrondmuziek’ (zoals hellosharona het noemde, ik weet namelijk ook niet precies hoe het heet) apart, en doordat je het zo vaak oefent ken je het wel uit je hoofd.

toen ik begon (ik leer het mezelf ook aan) dacht ik ook dat het onmogelijk was om met je linkerhand een ander ritme en andere noten te spelen dan met je rechterhand, het lukte me echt niet. maar naarmate ik meer en meer oefende, ging het steeds beter. dus niet opgeven, gewoon dooroefenen!

2 balken, 2 handen.
What’s the problem? :'3