Help! kat heeft op het kleed gekotst

ja shittt we hebben een wit kleed en mijn moeder is niet thuis. nu heeft dat mormel dus op het kleed gekotst, maar ik ben daar zo gevoelig voor dat ik zelf bijna moet overgeven. mijn zusje kan er wel tegen… maar shit, hoe halen we die kots uit het kleed?! het is oranje. ik raak totaal in de stress, want mijn moeder flipt als ze dit ziet.

ogossie, die katten ook.
die van ons heeft ook weleens de neiging om zoiets te doen.
ik weet eigenlijk niet zo goed wát je moet doen, maar ik denk iig niet VEGEN
eerder het er een soort van, afscheppen.
En er niet bij nadenken. Dat helpt bij mij altijd wel.

Met de hand schoonmaken (met een wasmiddel) in de badkamer en de kleed daarna laten drogen door het ergens te hangen. Goed scrubben, zodat de vlek helemaal weggaat.

oke, wat voor een wasmiddel?

Was het maar op koud en dan 30 graden of 15.
Dan gaat het er wel uit denk ik…:slightly_smiling_face:
Succes!! Ik hoop maar dat je moeder het niet merkt.:stuck_out_tongue:

Eerst de klodder met doekjes erafhalen, denk eraan niet vegen!
En dan een beetje deppen met een vochtig vaatdoek. En als het er niet uit gaat met de hand eruit wassen. Of als je het eraf hebt gehaald gewoon even wachten tot je moeder thuis is. Zij weet het beste hoe ze het kleed kan redden denk ik.
Waarom zou ze boos zijn? Die kat kan er ook niets aan doen, en jij en je zusje ook niet :wink: een ongelukje kan altijd gebeuren, en tegenwoordig zijn er allemaal vlek-weg- wasmiddelen die prima werken.

Up!

te titel klonk best grappig haha! maar wasmiddel maakt niet uit. je kan ook vlekkennverwijderaar gebruiken!

Je hebt speciale middelen voor tapijten. Als je dit niet hebt kan je ook dreft gebruiken. Veel succes!

Dat mormel :’) Alsof die kat in de wasbak kan kotsen ofzo, maar iniedergeval…zou eerst het er afscheppen…zodat je niet gaat vegen, dan is er een vlek over en die moet je dan met dat speciale middel voor tapijten weghalen ^^

Jij kan hier toch niks aan doen, jammer dat je moeder er boos van wordt. Die kat heeft er op gekotst niet jij of je zusje… Gewoon proberen die kots er af te halen, en dan kijken of je t verder kan verwijderen… Ik zou wachten tot je moeder thuis is, kan ze zelf kijken wat ze er mee wilt doen =] succes

Het zou nogal onterecht zijn als je moeder boos zou worden, die kat heeft toch op het kleed gekotst? Alsof jullie er wat aan kunnen doen.
En ik begrijp helemaal wat je bedoelt met er niet tegen kunnen… Ik kan er ook absoluut niet tegen. Uitwerpselen opruimen van dieren vind ik helemaal geen probleem, maar zodra de hond of de kat kotst roep ik toch liever iemand anders erbij.

Je moet het er inderdaad proberen voorzichtig eraf te scheppen. Vervolgens met een warme doek en wat dreft proberen het ergste weg te poetsen. Als het echt een wit kleed is dan is dat best handig, want dan kan je de vlek altijd nog bleken. Ik zou het vooral aan je moeder over laten.

:'D

haha mijn moeder is totaal niet boos.
ik heb een grote emmer gevuld met heet water en ariel wasmiddel en toen ben ik gaan schrobben alsof mijn leven ervan af hing. resultaat: het stuk van het kleed waar de kots lag is bijna helemaal wit! :’'D

oja en met dat niet tegen kunnen: ik moet zelf kotsen als ik iemand zie kotsen of kots zie. en getver, dit was echt nasty. en ik moest het wel opruimen met een doekje en dan voel je die warmte van die kots afkomen en dan die geur… :’'D wehehe.

@Chatoyant: nou, het lullige was dus, dat ze begon met kokhalzen een end weg van het kleed en toen liep ze serieus naar het kleed toe en toen ging ze pas echt kotsen. dus daarom was ik nogal nijdig en heb ik dr even buiten gezet voor ze nog meer zou kotsen.

thanks voor de tips!

gadverdamme daarom heb ik een hekel aan beesten

haha ik moest lachen om die titel

ik ook :grinning_face_with_smiling_eyes:

Met je nagels er voorzichtig afkrabben.
Wanneer het oranje goedje zich volledig onder je nagels heeft genesteld,
en niet meer op het kleedje,
Het goedje langzaam met je tanden onder je nagels verwijderen.

en hier krijg ik echt een kotsneiging van><

Weer zo’n ‘grapjas’…

OT:Dreft werkt inderdaad heel goed.
Een sponsje met dreft erop, flink wrijven over de plek.
daarna de plek afspoelen met water en ergens ophangen zodat het kan drogen.

succes!