Help! Kan vriend nog mee op vakantie?

Hee iedereen!
Ik heb een probleem. Ik heb een hele lieve vriend die over 3 weken met mij en mijn ouders mee zou gaan op vakantie naar Spanje. Nou is hij er gister achter gekomen dat hij zijn ID kwijt is, maar vandaag is hij op vakantie naar Hongarije. Dit is nu geen probleem aangezien hij in het paspoort van zijn vader staat. Maar wanneer hij met mij mee op vakantie gaat, heeft hij er wel een nodig. Hij komt donderdag 19 juli terug, maar wij vertrekken zondag 22 juli alweer. Heeft iemand tips of weet iemand wat we kunnen doen om te regelen dat hij toch mee kan?

kopie van paspoort meenemen?

Je kan een ID met spoed aanvragen, of duurt het dan nog te lang?

Als hij in het paspoort van zijn vader staat heeft hij nog steeds een probleem, want dat mag sinds vorige week niet meer. Verder heb ik geen tips, want een nooddocument aanvragen kan ook niet omdat daar geen reden voor is.

Dan krijg je het de volgende werkdag, dus als hij het vrijdag aanvraagt heeft hij hem maandag pas binnen…

Klopt, maar ze hadden naar het politiebureau gebeld en als je niet vliegt kan het nog al legitimatie tellen, maar alleen deze maand

Kan jij het niet vroeger aanvragen voor hem? Met schriftelijke toestemming natuurlijk, dat moet hij je dan maar faxen of inscannen en mailen?

Id met spoed aanvragen idd dan heb je het de volgende dag al als hij het s’morgens gaat aanvragen.

kost wel meer geld.

Het probleem is juist dat hij donderdagavond thuis komt, dus maandag zijn ID pas op zou kunnen halen. Maar aangezien wij al een week later vertrekken om hem, Willen mijn ouders niet nog twee extra dagen wachten… Denk dat het dus hopen wordt dat zijn vader besluit om woensdag thuis te komen ipv donderdag…

Kan zijn vader niet een foto/kopie van de gegevens van je vriend uit zijn paspoort maken, en dat jullie dan vast dat spoed-ID aanvragen?

Met spoed aanvragen. En hij moet inderdaad een kopie maken van zijn vaders paspoort. Want je hebt een BSN nummer nodig.

Dat moet volgens mij geen probleem zijn.

T wordt maar afwachten… Zijn vader weet nog niet of ze een dag eerder weg gaan maar zijn moeder gaat naar de gemeente bellen voor de mogelijkheden die er zijn!

T wordt maar afwachten… Zijn vader weet nog niet of ze een dag eerder weg gaan maar zijn moeder gaat naar de gemeente bellen voor de mogelijkheden die er zijn!

Ja even naar het gemeentheuis en iets van een kopie regelen…dacht dat dat wel kon toch?

Nee, kan jammergenoeg niet… Je mag geen kopie meenemen op vakantie. Daarnaast kan je wel bij de marechaussee iets halen, voor de vakantie maar dat is bij ons ook niet mogelijk…

Goed zoeken die dagen dat jullie nog hebben!

Overal al gedaan… hij is hem echt tijdens het uitgaan verloren… :frowning_face:

Ga naar het politiebureau. Toen ik daar kwam om aangifte te doen dat ik mijn paspoort was kwijtgeraakt, kreeg ik te horen dat hij drie dagen daarvoor was gevonden en naar het bureau was gebracht.

Kan zijn vader de opties niet kunnen krijgen telefonisch? Dat ze het al van te voren aanvragen, en het misschien terug in Nederland meteen kunnen ophalen?