Help! Kan ik met pil beginnen?

Hey meiden,

ik ben een paar dagen terug naar de dokter geweest voor de pil en heb een recept meegekregen. Nu staat er dat je op 3 manieren kan beginnen: vanaf 1e dag ongesteld, 5 dagen erna en de zaterdag erna oid. Nu is het zo dat ik aankomende vrijdag waarschijnlijk ongesteld wordt maar dat kan gewoon echt niet die dag… (Ik ben dus nog niet met de pil begonnen). Ik heb er niet echt verstand van, dus hopelijk kan een van jullie me helpen. Zou ik gewoon vanaf morgen kunnen beginnen met de pil en klopt het dan dat ik vrijdag niet ongesteld wordt? (omdat ik hem doorslik ofzo, idk). Ik kan vrijdag dus echt niet ongesteld zijn. Wat zouden jullie doen?

Iemand? :flushed:

Volgens mij kan je voor vrijdag niet uitstellen, omdat jouw menstruatie nu nog echt is. Als je de pil slikt krijg je een soort schijn menstruatie, en die kan je dus wel uitstellen.

Ik weet het alleen niet zeker. Je zou nu gewoon kunnen beginnen met de pil en dan zien wat er gebeurd vrijdag, toch? Alleen ben je dan nog niet beschermt tegen zwangerschap!

Ik denk dat het voor vrijdag al geen zin meer heeft eigenlijk. Dan had je eerder moeten beginnen met slikken, nu is de kans dat je alsnog ongesteld wordt best wel groot. Je kan dan dus beter gewoon op vrijdag beginnen met slikken. Anders blijf je voor een langere tijd misschien last hebben van doorbraakbloedingen, je kan beter nog voor een laatste keer ‘normaal’ ongesteld worden.

Ik denk dat ik gewoon begin inderdaad en zie wat er gebeurd. We gebruiken sowieso ook een condoom, dus dat ik nog niet beschermd ben is niet een heel groot probleem. Dankje voor je reactie!

Je eisprong is al geweest (ongeveer 14 dagen voor je menstruatie) dus je kan er nu niets meer aan veranderen.

Oh… Naja, dan maar hopen op het beste :’). Ben ineens superonregelmatig, vorige keer zat er 7 weken tussen, dus hoop dat het deze keer ook nog even op zich laat wachten.

Het is best wel stom om zomaar te beginnen, daarmee vergroot je de kans op bijwerkingen omdat je je hormoonhuishouding compleet ontregelt. Er staat niet voor niets in de bijsluiter dat je op die dagen kunt beginnen en waarschijnlijk ben je nu toch al te laat met het voorkomen van je menstruatie voor vrijdag. Als je cyclus echt verlengd is, dan kan het ook geen kwaad om nog even te wachten met het gebruik van de pil. Maar goed, je moet het maar zelf weten :stuck_out_tongue:

Waarom is het btw zo dramatisch als je vrijdag ongesteld bent?

Wil je verder praten over dit onderwerp? Dan kun je terecht in het volgende topic: http://forum.girlscene.nl/forum/seks-zo/algemeen-anticonceptiepil-topic-lees-eerst-de-beginpost-227083.8250.html