Help, k ben onzekeeer

Hee iedereen,
K heb een probleem, k ben 13 (das et probleem niet) maar ik ben ZO onzeker:(
Ik hb het gevoel dat ik heel lelijk ben en k ben wel populair op school maar k voel me altijd zo lelijk. K heb het gevoel dat k nooit een vriendje zal krijgen, k heb vroeger wel gehad maar dt was dan kleurerliefde. Ook vind k mezf super dik en stom. Kortom zik ik dus super slecht in mijn vel :frowning_face:. Vroeger ben k ook gepest en k ben ook wel eens depri omdat ik me dan zo stom en lelijk vindt… Keb mezf dan wel eens pijn gedaann :€
Heeft iemand tipss?

X anoniemxx

Hee, wat vervelend dat je dit hebt. Je kunt je berichtje ook in dit topic plaatsen, daar kunnen ze je beter helpen!

http://forum.girlscene.nl/forum/beauty-health-hair/meer-zelfvertrouwen-88046.0.html

Middelbare school staat nu eenmaal niet bekend om de meest openminded personen, maar geloof me, minstens de helft is net als jij en je bent echt niet minder dan hen (behalve dan misschien qua typskills, het leest een stuk fijner als je de woorden daadwerkelijk afmaakt)

Het is volkomen normaal dat jij je zo voelt, maar zelfs al waren al die dingen waar dan zou dat nog geen reden zijn om je slecht te moeten voelen. Je hoeft niet mooi of slank of populair te zijn om gelukkig te zijn, maar wil je goed in je vel zitten dan moet je dat wel inzien.

Dit ja. Misschien niet wat je graag wilt horen, maar je groeit er in de meeste wel weer overheen :slightly_smiling_face:
En onthou altijd: als jij je onzeker voelt, straal je dat ook uit! Dus kom op meid, beetje positiviteit helpt altijd!

Hoi,

Het is helemaal niet zo erg om op dit moment een beetje onzeker te zijn, ik was dat in het begin ook, wacht maar totdat je echt in de puberteit zit, dan komt alles uiteindelijk wel goed!

Ehhh, is het niet meestal zo dat het na de puberteit goed komt? Bij mij wel in ieder geval… :’)

En @ TS, inderdaad, het hoort bij de puberteit, komt vanzelf goed. Maar als je je echt zo depri voelt dat je jezelf pijn doet, is het misschien wel handig om met iemand te praten. De vertrouwenspersoon op je school, bijvoorbeeld.