Help! Jezelf 'ontgooglen'

Hee,
Als ik mijzelf google krijg ik een paar beschaamende dingen over mezelf.
heeft iemand enig idee hoe ik dit weg kan werken? (nieuwe dingen erop zetten dus).
Ik heb google al gemaild maar die doen er niks aan.
Ik heb het ook al van de site zelf verwijderd maar het blijft maar op google staan!
Iemand enig idee?

Help me!

X

Geen beschamende dingen op internet zetten.

Als het goed is blijven sites en dingen die je op fora plaatst nog zo’n aantal maanden tot aantal jaren via google te vinden. Volgens mij is er helemaal niks wat je daar aan kunt doen.

Zijn het echt dingen die schadelijk kunnen zijn voor je toekomstige leven (bijv. vinden van een baan) zoals naaktfoto’s, foto’s waar je heel dronken op staat, racistische dingen die je zegt?
Als het gewoon om een foto met een pukkel of zo gaat zou ik me niet druk maken…

Een foto van mij stond op Google afbeeldingen. Ik had ze gemaild maar er kwam geen reactie. Ik had ook die foto verwijderd [en de site ook] maar het bleef staan. Je moet er maar mee leven, ze doen er niets aan ;[

-

Dat krijg je echt niet weg, zelfs als google het probeert kan het jaren duren.

Als je iets op internet plaats gaat het er nooit van af.
Daarom plaats ik dus nooit mijn achternaam en foto’s op internet.

-

Het is opzich ook niet zo heel erg ,
Er staat :

Hallo ik ben ‘’’’’ en maak graag vrienden! En heb een vriendje waar ik heeeeel blij mee ben! heb een broertje van 3 en floor is mijn bff.
Het staat op spangas site.
Ik heb dit geschreven toen ik 11 was en schaam me er aardig voor!
Mensen uit mijn klas googlen elkaar erg vaak en ben bang dat ik binnenkort ook aan de beurt ben!.
Maar iemand tips om er dus nieuwe dingen op te zetten (google).
Zodat dit bericht achteruit gaat?

Je kan het niet meer weghalen, maar nieuwe dingen erbij zetten kan denk ik wel. Alleen ik weet niet hoe.

Jezus als dat het is! Ik dacht er staan echt naaktfoto’s van je op met je voor en achternaam erbij. Get over it… als je klasgenoten je daarom zouden pesten zijn ze heel erg zielig en dat zou ik dan ook gewoon tegen ze zeggen.
Niet erg slim om iets met je voor en achternaam te plaatsen maar goed, je was 11! Dit is een heel normale tekst voor een meisje van 11.

^ Haha, dat dacht ik ook. :stuck_out_tongue:

Maar inderdaad, zó erg is dat niet. Misschien dat je een beetje geplaag kunt verwachten, maar meer niet. Zo’n rare tekst is het niet voor een elfjarige.

Daarbij… ik ben 18, studeer al 2 jaar, woon op mezelf en ik kijk iedere zondag trouw met mijn brakke hoofd (van zaterdag uitgaan of werken, ik werk in de horeca) naar het weekoverzicht van Spangas.
Ik ben er trots op! :stuck_out_tongue:

(Als je er zo mee omgaat, kan niemand je pesten.)

Haha! Ik vind Spangas ook nog steeds leuk hoor, ook al studeer ik nu :’)

:upside_down_face:

Enige manier om jezelf uit Google te halen is jouw naam van de sites halen die gegoogled worden. Google indexeert sites. Je zou ze idd kunnen vragen die informatie te verwijderen, maar dat is niet gratis, en ze kunnen geen garantie geven. Google heeft namelijk geen controle over wat anderen op websites posten en ze gaan echt geen websites onvindbaar maken omdat jij het niet leuk vind dat je naam erbij staat. Het is een stuk ingewikkelder dan dat. Daarbij komt dat alles wat op internet is geplaatst mogelijk nooit verdwijnt. Mensen kunnen individueel informatie opslaan en bewaren en dat kan jaren later weer opduiken. Bovendien bewaart Google alles, zelfs als ze het menen te ‘verwijderen’ .

doe in ieder geval voorzichtig met dingen op internet zetten!

als ik mijn naam google is het eerste wat er staat mijn sterfdatum…
terwijl ik dat nooit berekend heb…

maar volgens mij is er iemand met de zelfde naam + achternaam…

als ik mijn naam google, staan er profielen over kamers :stuck_out_tongue: straks denken ze op me werk dat ik daar weg ga haha!

Je kunt alles verwijderen van de site zelf en dan duurt het een paar maanden… Een halfjaar geleden ofzo was ik met hetzelfde bezig, inderdaad bijvoorbeeld die sterfdatum wat Blubber ook al zei, en ik zie nu dat het niet meer te vinden is op google.

Ik ben zo goed als onvindbaar, blijkbaar? Heb net een paar keer naam + studie + universiteit + social media in combinaties geprobeerd, maar blijkbaar ben ik toch nog redelijk slim geweest online (wat naam uitgeven betreft), haha.