HELP! Is take 7 een literatuurboek?

Hee!
Ik moet vrijdag mijn leesdossier inleveren waar 3 boekverslagen inzitten. Ik heb er al 2 af en heb voor de 3e het boek Take 7 van Vonne van der Meer gelezen. Maar nu bedenk ik me ineens dat ik niet eens weet of ik dat boek wel mag lezen voor mijn literatuurlijst… Weet iemand dit misschien of heeft iemand dit boek ook gebruikt voor hun dossier? Alvast bedankt! :slightly_smiling_face:

Niemand? Up!

Niet gelezen, maar google zegt dat het een psychologische roman is, dat klinkt wel literatuurachtig, maar weet niet of het waar is.

Vraag het je leraar?

Ik moet het overmorgen al inleveren en ze is morgen niet op school. + ik zet er altijd op dat ik het een week/2 weken van tevoren heb gemaakt, dus als ik nu aan haar vraag of ik dit boek wel mag lezen dan val ik door de mand :’)

heb je geen lit. lijst online op je school site?
en anders gewoon inleveren en als ze zegt FOUT geen goed boek doe je gewoon alsof je er helemaal van overtuigd was dat het wel zo was :slightly_smiling_face:

Nope hebben we niet, en ja als het zover komt dan moet ik dat maar doen :stuck_out_tongue:

Het klinkt niet echt als literatuur…

Op scholieren.com staan meerdere boekverslagen er van, dus denk het zomaar wel…

ik denk van wel, maar ik weet natuurlijk de regels hierover niet van bij jou op school.
ik vond het idee van crazyinluvx3 wel goed. fake it till you make it! :grinning:

Ik heb juist geleerd dat een roman juist geen literatuur is.
Kan je het niet gewoon aan je Nederlands-leraar vragen? (Kan zijn dat je al zoiets hebt gezegd, maar ik heb het topic niet gelezen)

Maar lang niet alles wat op scholieren.com staat is literatuur :’)

Hier kan je een thematische lijst vinden van de boeken die ik op school mag lezen voor een leesdossier : (de bovenste)

http://www.walburgcollege…rlands/nederlands_STH.htm