Help, is hij meer dan mijn beste vriend?

Ik zit echt met een probleempje, de laatste tijd denk ik heel veel na over de vriendschap tussen mij en mijn beste vriend. In het begin, toen ik hem net leerde kennen, hebben we gezoend dus het was niet echt een vriendschap, meer dan dat. Maar dat verwaterde na een tijd. Ik kan heel goed met hem praten en voel me ook heel erg op m’n gemak als ik met hem ben. Ik durf alles tegen hem te zeggen en ik schaam me ook nergens voor. Nu is het alleen zo dat we elkaar altijd een kus op de mond geven als we elkaar zien, en voor mij is dat een gewoonte geworden. Soms als ik met hem ben zoenen we nog wel is, en het klinkt zó fout, maar het is gewoon “normaal” geworden, zeg maar. Vriendinnen van me zeggen dat het meer is dan vriendschap en dat we voor elkaar gemaakt zijn, dat maakt me heel erg aan het twijfelen. Ik hou heel veel van hem, maar ik zie mezelf nou niet echt een relatie met hem hebben… Laatst hadden we een gesprek en hij zei dat hij het heel fijn vond als ik zijn eerste werd, en hij mijn eerste, dat zette mij heel erg aan het denken, als ik het namelijk met hem doe, denk ik dat het wel veilig voelt alleen… ik heb geen relatie met hem!
Heel ingewikkeld dit allemaal, ik durf niet aan hem te vragen of hij meer voelt want ik heb zo’n gevoel dat we gewoon heel close zijn, en dat hij dat ook zo ziet…

Heeft iemand tips ofzo, want het maakt me helemaal gek!
Alvast bedankt :slightly_smiling_face:

Klinkt een beetje als een Friends with Benefits verhaal… als je daar naartoe wilt werken, zou ik daar open over zijn tegen hem. En uitkijken dat je niets voor hem gaat voelen.

Ja, ik ben ook bang dat ik iets voor hem ga voelen, en dat wil ik nou juist niet, ik zou hem voor geen goud willen inruilen, en als ik naar een relatie toe werk, en het gaat fout, raak ik hem waarschijnlijk nog kwijt ook, daar zit ik helemaal niet op te wachten!
Dankjewel voor je advies trouwens, ik ga het wel een keer met hem bespreken want ik ben ook wel redelijk benieuwd wat hij nou écht denkt…

Hm ja, een beetje relatie achtig he :’)

Maarja, het klinkt net alsof het je vriendje is.
Maar zo te zien vind hij jou heeel errug leuk :'D
Stel je d’r voor open, liefde is nooit mis, en je kunt hem gewoon als Best friend hebben hoor tijdens je relatie

^
Ja dat hoor ik wel vaker, ja. Daarom maakt het me ook zo aan ‘t twijfelen…
Ik weet dat ik hem als Best Friend kan hebben tíjdens de relatie, maar ik ben bang dat als we iets hebbben en het gaat uit, ik hem voorgoed kwijt ben. Daar zie ik zó tegenop… Het is trouwens ook niet dat ik ‘verliefd’ op hem ben, ik denk dat het meer een houden van is geworden. :’)