Help! Interieur issues

Dames, ik heb jullie hulp nodig.

De afgelopen weken heb ik heerlijk op het huis van mijn ouders kunnen passen of bij mijn vriend kunnen bivakkeren maar morgen is het D-Day. Ik moet weer terug naar mijn eigen huis. En dat is een probleem.
Ik woon klein. Heel klein. Mijn slaapkamer is ongeveer 2x3,5 meter, mijn woonkamer (incl. keukenblok) ongeveer 4x3,5 meter, mijn badkamertje 1,5x2,5 meter denk ik en mijn balkonnetje 1,5x1,5 meter. Je voelt hem aankomen: het was leuk toen ik erin ging maar ik groei eruit. Ik kan mijn spullen niet meer kwijt en irriteer me suf dat ik alleen op een eettafelstoeltje of op de bank kan zitten. Helaas kan ik op dit moment geen alternatief huisje vinden (ik heb niet genoeg punten voor een andere huurwoning en kopen red ik niet alleen).

Daarom vraag ik jullie hulp. Tips, tips, tips!
Hoe zorgen jullie ervoor dat de spullen in huis goed zijn opgeruimd? Wat voor opbergers gebruiken jullie en hoe sorteren jullie de spullen? Of… hebben jullie tips voor mij die ik in mijn kleine huisje kan toepassen om het wat opgeruimder te krijgen en de spullen beter uit het zicht te kunnen werken? Ik heb nu zo veel mogelijk in een paar kasten weten te krijgen maar er lijken toch altijd spullen rond te slingeren…
Ik hoor jullie tips heel, heel, heel graag :slightly_smiling_face:

• Sorteer je post en tijdschriften in een tijdschriftenbak, en doe alle belangrijke papieren [als bijv. betalingen.] in een speciale map. Zo ligt de post al uit zicht.
  • Er bestaan ook ruime rolbakken die je onder bed of bank kan schuiven. Ligt er natuurlijk wel aan hoe hoog je bed of bank is en of je er goed onder kan kijken.
  • Stop spullen in dozen van allemaal dezelfde kleur, matchend met je huis. Zo creeër je meer ‘eenheid’ en ondanks dat het dozen zijn, is alles uit het zicht en is het niet té propperig. Gewoon witte dozen doen het altijd goed. [Bij Ikea [en vast ook bij andere winkels] verkopen ze dozen met een klein ‘kaart-schermpje’ waar je op kan schrijven wat er ín de dozen zit. Ook handig. :slightly_smiling_face:]
  • Probeer zoveel mogelijk losse spullen van de grond te halen. Een lege vloer doet een ruimte vaak veel ruimer lijken, en opgeruimder. :slightly_smiling_face:

En als je toch veel spullen hebt, kan je altijd de ‘look’ van je huisje veranderen. Neutrale, simpele en strakke kleuren / lijnen in een huis ogen vaak al wat opgeruimder dan romantische details. Wit is schoon en doet een ruimte optisch groter lijken :slightly_smiling_face:

Tnx! De post, tijdschriften zijn al wel aardig gesorteerd en de bakken onder m’n bed puilen al bijna uit haha. De muren zijn gelukkig al rustig, maar het is zó klein dat het ondanks dat alles toch rommelig en vol aanvoelt…

eeehm, hier was ooit een aflevering over van oprah, iemand met een kamer van 9 vierkante meter en dat gingen ze ook zo inrichten dat het ruimer leek, ik weet alleen helemaal niet meer hoe xD, dus hier heb je niks aan. maar mocht je tijd overhebben kan je er misschien even naar googlen :stuck_out_tongue:.

Kies niet voor rood en zwart.
Plaats planken.
Spiegels kunnen een ruimte ook groter doen lijken.

Ik heb even gezocht. Bedoel je een vrouw in New York waarbij ze gordijnstof aan het plafond hadden gehangen en aan alle muren waarachter opbergruimte was gemaakt? Daar zaten wel wat goede tips tussen (alles moet een plek hebben, goed kijken wat je echt nodig hebt, kastruimte goed benutten) maar het laatste wat ik zou doen is gordijnstof aan het plafond hangen (gedrapeerd) want ik kreeg het al benauwd toen ik het in dat filmpje zag :stuck_out_tongue: Het werd er niet echt ruimer op.

volgens mij heb jij wel meer issues dan alleen interieurissues… :rainbow_flag::rainbow_flag:

Jij zegt het.

Een spiegel daar lijkt de kamer groter van ;p.
en euh kan je van de vensterbank niet een bankje maken?
een groter kast met veel laden waar de tv op staat, daar kan je dan weer veel spullen in kwijt. verder weet ik het ook zo niet.

Tnx voor de tips!
Een bankje maken in de vensterbank gaat helaas niet. De vensterbank is daar niet sterk genoeg voor en het is helaas ook te smal.

Ik denk dat je dit al hebt, maar zo min mogelijk meubels! Dus geen kleine stoeltjes, tafeltjes etc. Daardoor wordt het al gauw rommelig.