HELp! ingescheurde gespleten nagels :(

heei’
ik heb echt altijd ingescheurde nagels en ze scheuren ook heel snel af ook al knip ik ze heel kort, als ze weer groeien blijven ze gespleten… :frowning_face:
wat kan daar tegen helpen :face_with_raised_eyebrow:
xxx<3’-

Verzorgen.

hoe en waarmee (gebruik elke dag handcreme en knip/vijl ze elke week)

Nagelverharder, knoflook, nagelolie

(bijv.)

miss idee waar je dat kunt kopen? en knoflook hoe wil ik dat ooit gaan doen? xD
xx

Niet knippen maar vijlen. Als je nagels splijten is dat meestal een teken dat ze uitgedroogd zijn, nagelolie/handcreme/nagelcreme (essence sos nail care balm heb ik goeie ervaring mee) kan dit meestal verhelpen.

eeh nog een probleempje als ik ze vijl dan scheurt/breekt me nagel af :frowning_face:
die sos nail care balm is die van de kruidvat? xx

niet te vaak nagellak opdoen, en ook niet elke dag gaan vijlen. alleen vijlen als het nodig is en niet meer je nagels knippen. als je elke dag je nagels vijlt kunnen ze ook een beetje beschadigen.
bij mij hielp ook de glansvijl. die kan je overal wel kopen. ze noemen het ook wel de polijstvijl. eigenlijk is hij bedoelt om je nagels te laten glazen, maar ik polijst mijn nagelrandjes ermee zodat ik kleine haakjes en scheurtjes wegpolijst zeg maar. het is een soort nagelvijl alleen dan heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel fijn

okeey dankje voor de tips ’ waar kun je alle dingen halen? :blush:

Er staat toch essence, ja dat koop je bij het kruidvat. Je moet je nagel 1 kant op vijlen, anders maak je het erger.

bij de kruitvat kan je al je dingetjes die je nodig zal hebben kopen
persoonlijk haal ik mijn glansvijl bij de douglass, maar ik vind hem daar gewoon wat beter
bij de etos kan je ook allerlei dingen kopen voor je nagels

je kan toch zelf wel bedenken van goh: waar haal ik naggeldingen? misschien loop ik eens een drogist in! of de v&d of de hema of de noujaa elke willekeurige winkel waar ze ook nagellakjes enzo verkopen

ik heb het ook! pas sinds een maand ofzo… zomaar ineens.
ze breken niet heel snel maar er komt lucht tussen de nagel en dan ontstaat er zon licht stukje (half rondje). als er dan iets tegenaan komt breekt het naar achteren af en dan haal je gewoon het bovenste laagje eraf…
echt heel raar. ik heb al best veel geprobeert maar nog geen oplossing:(

nagelolie, knoflook, van die nagelak die je nagels harder maakt, of van die vitaminepillen

Niet knippen, maar vijlen met een glasvijl. Even opletten, met een glasvijl mag je maar één kant opvijlen, anders vijl je de structuur eraf…

Ik heb van herôme nagelverharder en die werkt voor mij heel fijn! Ga gewoon eens kijken bij de Etos ofzo. Dat is een kuur die binnen 14 dagen je nagels sterker maakt en ervoor zorgt dat ze niet splijten.

Heb je hele dunne nagels? Want dan helpt het om nagelverharder te gebruiken

haha ik precies hetzelfde echt zo lelijk :S

Dit had ik ook echt heeeel erg vaak.
Maar nu gebruik ik de extra nagelverharder van Herome en dat is een kuur zeg maar die je 14 dagen elke dag moet opsmeren, en nadat ik het heb gebruikt zijn mijn nagels echt supersterk en ze scheuren echt helemaaaal niet meer :grinning:
Dus ik ben er heeel erg blij mee, hij kost wel 12 euro volgens mij maar hij is het echt waard!