Help.. Im lost

:cold_sweat: Dusss… ehm iedereen weet al zo goed wat hij/zij wil worden en ik… ik heb geen idee er zijn zoveel dingen die ik leuk vind maaaaar ze zijn ZO verschillend. Ik wil eigelijk heel graag beroemd worden o.a Mode ontwerpster , werken voor een magazine of stylist. maar aan de andere kant ik vind geschiedenis GE-WE-LD-IG. en Psychologie ook… ik wil heel graag Studeren in AMSTERDAM. Wat doen jullie of waar gaan jullie naar school en hebben jullie tips voor mij?.. :cold_sweat: :flushed:

Hoe oud ben je? In principe hoef je een baan pas te kiezen na je studie. En een studie hoef je pas te kiezen aan het einde van de middelbare school. Ik heb het idee dat dat nog wel even duurt :wink:.

Hahah :slightly_smiling_face: ik ben nu 2e jaars Mavo maar ik heb nogal n dwangstoornis dat ik alles al wil weten enzo en gewoon klaar ben voor de komen de jaren

Oké! Heb je al een vakkenpakket gekozen?
Wat mij altijd helpt is te weten dat er geen perfecte studie is. Er zijn gewoon heel veel studies die bij je passen, en geen een studie daarvan is perfect. In elke studie zit wel iets wat je eigenlijk toch niet helemaal ligt. Maar dat is niet erg, een studie is gewoon ook hard werken.

Ik merk in je interesses wel dat de creatieve/ontwerpkant je interesseert. Dan zou ik die kant echt wel in de gaten houden. Je kan eventueel nu al open dagen bezoeken, zodat je weet of je het leuk vindt of niet.

Hey, maak je maar niet druk, ik heb het zelfde en weet dus ook niet wat ik wil doen later. Als je er echt niet goed tegen kan kan het misschien helpen om te denken dat je nog heel lang hebt om erover na te denken, en dat je niet de enige bent, het komt wel goed hoor :sob::muscle:

Ik raad je aan om eens met je decaan te praten. Die kan je de goede richting in helpen.
Verder heb je hier misschien iets aan?
https://www.icares.com/instantstudytest