help ik zit in groep 8 en moet op kamp

help!!!11
ik hoor in groep 7 maar ik al in groep 8 omdat ik een klas heb over geslagen, ik heb niet heel veel vriendinnen en ik vind me kamp super spannend tips of wat anderrs maar help!!! :anguished:? :anguished:? :anguished:? :anguished:? :anguished:? :anguished:? :anguished:? :anguished:? :anguished:? :anguished:?

Heb je wel een een paar vriendinnen in je klas? :slightly_smiling_face: Kamp is ook best wel spannend, maar ik heel leuk dus ik zou me niet druk maken als ik jou was.

nee niet echt ik word ook wel gepest maar dat is nu minder maar echt vriendinnen heb ik niet ::slightly_smiling_face: :grinning_face_with_smiling_eyes:

ja alleen ik vind het ook gewoon spannend iedereen is ouder en heb niet echt vriendinnen

Ik weet nog dat wij in groep 7 en 8 op kamp gingen… maar toen ik in groep 7 zat, heb ik me ZO druk gemaakt dat ik niet mee durfde en mijn moeder me dus maar thuis besloot te houden.

Toen ik in groep 8 zat, besloot ik wel gewoon mee te gaan en ik heb het super naar mijn zin gehad! Heb geen seconde getwijfeld of ik niet misschien toch naar huis wilde… wel had ik er spijt van dat ik het kamp van groep 7 had gemist.
Dus echt, maak je geen zorgen, het is vast superleuk! :slightly_smiling_face:

dat hoop ik dan maar

HET KAMP IS HET GEWELDIGSTE WAT JE DOET IN GROEP 8!
Echt waar, ik had ook niet veel vriendinnen, maar het is echt 1 van de leukste tijden van mijn leven geweest.
Maakt niet uit wat je doet, maar je bent hecht met je klas. Je gaat echt huilen als je weer terug moet.

Kamp in groep 8 is juist super leuk! Wie weet maak je wel vriendinnen terwijl je daar bent. Als je er eenmaal bent dan heb je het vast wel naar je zin. Gewoon gaan! Alvast veel plezier! :grinning:

Ezzie, ik heb hetzelfde probleem gehad.
In groep 8 werd k heel erg gepest omdat ik witter ben dan de rest en exceem heb. En m’n vriendinnen lieten me in die periode ook in de steek.
en iedereen die zegt dat kamp 8 het geweldigste is dat Bestaat…
Sorry maar voor mij was het kamp hel!

Ik wil je niet gang maken sorry… Klaar met m’n kutgezeik
Maar die vriendinnen die je nog hebt, ga daar mee om, en zitten er ande kinderen in je klas die ook gepest worden? Ga daar mee om! Dat is veel gezelliger dan die domme kinderen die andere gaan pesten omdat ze dan ‘stoer’ zijn…
Geniet van wat je kunt genieten heb ik ook gedaan.

Veel plezier! :wink:

Ik vond kamp het leukste wat er was in groep 8. Vooral omdat er bij mij allemaal activiteiten waren waar je moest samenwerken, dus niemand was alleen. En er werd ook wel een jongetje gepest toen maar die hoorde er toen ook helemaal bij. Na het kamp was de sfeer veel beter en werd niemand meer gepest, dus ik denk juist dat je er veel voordeel bij kunt hebben!

neem iets van thuis mee
probeer juist op kamp vrienden te maken

je bent eigenlijk een soort van op vakantie

[size=1]dit is de laatste keer dat je je klas ziet, wees jezelf

[size=1]misschien zijn er mensen die ook niet zoveel vrienden hebben en worden jullie dan hele goede vrienden

[size=1]neem leuke kleding mee voor(als jullie het hebben) de bonte avond

ik hoop dat ik je een beetje geholpen heb

Misschien kun je je juf of meester zeggen dat je een beetje zenuwachtig bent omdat je gepest wordt? Als er dan in groepjes iets gedaan moet worden kan ze er op letten dat ze je indeelt bij kinderen die niet pesten. :slightly_smiling_face: