Help, ik wordt gek.

Ik word gek:
Ik wordt gek in mijn hoofd. Ik zit al een tijdje slecht in mijn vel. Het gaat met de dag slechter. Ik voel me verdrietig en alleen. Ik ben veel bang om niets, maar ik kan er nauwelijks iets aan doen. Ik weet wanneer ik die gevoelens heb dat ik mezelf rustig moet krijgen en dat ik me een beetje aanstel. Het werkt alleen niet. Wanneer ik op mijn ademhaling ga letten om rustig te worden, dan wordt ik nog onrustiger en ga ik soms hyperventileren. Wanneer het wel lukt ga ik huilen of val ik weg in depresief gedoe. Het gaat dan later wel weer beter. Ik heb dit soms paar dagen niet, maar dat komt zelden voor. Ik heb net een korte periode achter de rug dat ik vrolijk was en overal zin in had. Nu heb ik er opeens weer last van. Het vreemde is dat er niets verandert is waardoor ik opeens weg zak.

Ik heb wel problemen en mijn hoofd werkt anders dan die van andere tieners. Ik vindt het moeilijk om mijn weg te vinden in het leven en wordt van gedachtes aan hoe ik verder moet met mijn leven erg verdrietig en vooral bang.

Tips voor een goed gevoel?
en tips voor lekker in je vel zitten?
Ze zijn erg welkom zoals je leest…

Andwoord op vragen waarvan ik ze voor de zekerheid even hier zet:

Wat voor medicijnen slik je?
Methilvenidraad heet het geloof ik. Dat is voor mensen met een stoornis als adhd of add.

Oude bericht:Het is erg warrig geschreven, daarom heb ik een ander hoofdbericht geplaatst.
Ik kon het net laten om de titel niet in hoofdletters te doen…

Ik weet niet of er wel op dit soort topics wordt gereageert, maar het zal! Ik moet gewoon even GILLEN!!!

Ik wordt gewoon gek in mijn hoofd. Er klopt daar iets niet. Het houdt me tegen. Het maakt alles het duizend keer moeilijker!!! Die klote medicijnen doen niet wat ze moeten doen. Ik voel ******* alleen. Ik kan niets meer. Het lukt allemaal niet. ZELFS CHOCOLA HEEFT GEEN EFFECT MEER OP MIJN HUMEUR!!! Ik doe heus niet gemeen tegen mensen en ik blijf vriendelijk en respectvol als ze wat vragen of laten zien, MAAR IK WORDT GEK HIER!! Mijn moeder is echt een schat. Ze geeft tips en ze heeft het heus door dat ik me slecht voel, maar ik heb nog steeds last van mezelf!! Vandaag had ik even mijn hoofd rustig. Ik heb zitten schrijven en tekenen. Wanneer ik een boek lees kan ik ook alles even van me af zetten, maar als ik iets wil gaan doen gaat het mis! WAAROM BEN IK NIET NORMAAL! WAAROM KAN IK NIET EEN GEWONE TIENER ZIJN!! arghh!!! Waarom kan ik niet eens goed boos worden. Ik wordt alleen maar verdrietig als ik iets van me af schrijf EN ******* HET WERKT NIET EENS! Mensen zijn vaak jaloers op mij. NOU IK OP JULLIE! snap je dan echt of ZIE JE ECHT NIET hoe ******* ongelukkig ik me VOEL!! Ik wordt gek gek gek gek gek!!!

Ik word.

Gewoon rustig aan doen, er is altijd een oplossing voor problemen.

Mag ik vragen waarom je medicijnen slikt…?
Ik kan me voorstellen hoe je je voelt :c Weetje wat misschien helpt? Yoga en mediteren. Het klinkt zweverig, maar zoek er eens iets over op. Op internet kun je yoga-oefeningen vinden als je niet op les wilt. Het ontspant echt.
En bij mediteren kan je je hoofd even leegmaken, maar het is wel moeilijk.

Succes!

Oh, en gooi een knuffel keihard tegen de muur, als je je af wilt reageren.

Heel diep in en uit ademen, om mee te beginnen. En dat 5 minuten lang. Dat is niet negatief bedoeld, dat maakt echt rustig.

Idd, concentreer op je ademhaling en adem 5 sec. in en 5 sec. uit. :wink:

Ik snap je hele probleem niet. Dit heb je waarschijnlijk in een paniekaanval getypt, waardoor het een beetje onduidelijk overkomt. Kan je het misschien wat duidelijker uitleggen, want hier kunnen wij (ik iig) niks mee.

Zoek de redenen waarom je niet lekker in je vel zit en werk daar aan.

Dankje voor de reacties.
Ik slik methilvenidraad(ik schrijf het vast fout) dat is voor mensen met een stoornis als adhd of add.

Meditatie en ademhaling is wel iets ja, dat heb ik vaker geprobeert alleen wordt ik later dan toch weer gek in mijn hoofd of moet ik opeens huilen…

Het is warrig getypt Ik zal kijken of ik er iets duidelijkers van kan maken. Het werd me even te veel. Mijn hoofd is nu een stuk rustiger.

liefs rose

als je adhd hebt, is de concerta dan niet iets voor je? (:
ik ken namelijk ook iemand die adhd heeft en die slikt dit ook.

verder veel succes.

Ik heb add. Zonder het hypergedrag dus. Het is van buiten af dus niet zichtbaar. Ik weet niet of ik de goede naam heb neer gezet of juist van mijn slaapmedicatie.(natuurlijke stof niet gevaarlijk) Je hebt heel veel soorten medicatie mijn vader heeft er verstand van. De rest in het gezin slikt ook medicatie. Bij mij werkt het gewoon bijna niet. Wat erg teleurstellent is. (concerta is geloof ik een merknaam. wss slik ik dus precies hetzelfde. Dat weet ik alleen niet zeker)

Ik wil je graag helpen maar ik weet niet wat ik nu nog moet zeggen :c
Kun je er niet met vriendinnen over praten? Misschien helpt het als ze je steunen.

Mijn zusje heeft ook ADD en slikt ook concerta :slightly_smiling_face:

Ik heb schatten van vriendinnen, maar als ik ze over dit vertel dan heb ik niets aan ze. Ze zijn heel lief, maar ze weten niet wat ze moeten zeggen of moeten doen als je ze iets moeilijks verteld. Ze vertellen zelf ook niet echt hun problemen. Één vriendin vertrouw ik en zou ik het kunnen vertellen, maar die zegt eerst aww en wat stom en dan zegt ze dat ik an fijne dingen moet denken. Ze noemt leuke dingen op en verder hebben we het er niet over. Ik weet donders goed dat eigenlijk niemand me kan helpen… maar soms moet ik gewoon echt alles luchten. Van daar deze topic.

Hoe zou je dan willen dat je vriendinnen reageerden? (niet vervelend bedoeld, maar ben ik benieuwd naar)

Ik zou willen dat ze er meer op in gingen. Ik discuseer heel graag over moeilijke onderwerpen. Dat is iets wat ik met niemand durf. Ze kijken je dan aan alsof je gek bent. (leuk de tittel past er perfect bij :p) Ik zou nooit iemand durfen te vragen. Denk je dat je gemist wordt als je zelfmoord pleegt? want dat denken ze dat je dat wilt. Terwijl ik daar gewoon geintereseert in ben… Als ik verdrietig ben en dat vertel zeggen ze na de eerste twee zinnen al. Denk maar aan fijne dingen en gaan ze dingen opnoemen. Terwijl ik er liever over praat, maar ik heb niet genoeg lef om er op door te gaan. Vooral omdat mensen alleen maar aww… kunnen zeggen. Als ze nou zouden vertellen over iets wat ze zelf hebben meegemaakt en wat ze toen deden of vragen stellen. Dan voelt het meer alsof diegene er over wilt horen en niet gewoon medelijden heeft en klaar. Begrijp je het een beetje?

Ja, ik begrijp het. Zo heb ik het zelf ook altijd graag ;p
Jammer dat er weinig mensen zijn waarmee je over zoiets goed kan discussiëren en echt erop door praten…

Maarja, even over je probleem nog: Ik weet zelf geen tips meer om je fijner te laten voelen… Als ik nog iets weet zal ik het posten en succes ermee!

[i]ik weet precies hoe je je voelt. ik heb ook add & heb er nog geen medijnen voor.
kheb hetzelfde als jou, als je het tegen vriendinnen verteld weten ze niet wat ze moeten zeggen of hoe ze erop moeten reageren…
mn vriendje wil me helpen maar voor mij voelt t als mij niet accepteren…
hij bedoelt het goed maar ik snauw hem dan helemaal af dat vind ik wel zielig.

maar hoe gaat t nu met je, heb je nogsteeds dezelfde medicijnen of andere? [/i]

Hmm, wat vervelend! Misschien is andere medicijnen gaan gebruiken een goed idee? Aangezien deze dus niet zo goed werken…