Help! ik word heel erg snel rood

Hey iedereen,
Er is vast al een topic waarin dit staat, maar ik kan het niet vinden dus ik doe het maar even zo. Ik word echt verschrikkelijk snel rood en ik schaam me er heel erg voor. Laatst bijvoorbeeld, toen kwam een vriend van de jongen die ik toen leuk vond naar me toe en vroeg: “Vind jij blablabla leuk?” Ik zei nee, maar ik had mezelf verraden doordat ik blijkbaar knalrood was geworden. Of gisteren, toen stond ik met een knappe jongen te praten, en toen kwam een vriendin er bij staan en vertelde mij toen dat ik ook knalrood was. Ik vind het echt heel erg vervelend, hebben jullie misschien een idee hoe ik er voor kan zorgen dat ik niet zo snel rood word? Alvast bedankt. Xxx

Daar valt niks aan te doen, helaas. Rood worden gaat vanzelf en daar heb je geen controle over.
Ik heb dat zelf ook heel vaak, en het enige wat je kan doen als iemand er wat over zegt is erover heen praten en doen alsof het je niet uitmaakt…

Ik heb het zelf ook heel erg helaas.

Ik heb het ook, het beste is om vooral NIET te denken aan het rood worden, maar denk bijv. aan school, je huiswerk, je sport, totaal iets anders! Word het van zelf minder van. Op je ademhaling gaan letten werkt ook

Dat heb ik ook!
Dit klinkt waarschijnlijk heel raar, en toen ik het voor het eerst hoorde moest ik ook keihard lachen.
Het is wat “zweverig”

Als iemand je iets vraagt of je hebt het vermoeden dat die je iets wil vragen moet je je billen op de stoel voelen. Voel hoe je billen de stoel raken en hoe je voeten en tenen in je schoenen zitten.
(Als je staat alleen dat van je voeten en tenen)

Of, dat is een andere tactiek maar niet heel efficiënt (spreek uit ervaring):

• Je wangen vasthouden en doen alsof je iets raars ziet/of iets wat niet mag dus je handen op je wangen leggen en oooh roepen en naar buiten kijken xD dan kijken ze naar buiten xD heb jij tijd om af te koelen

Ik word ook heel snel rood, maaar namate ik die jongen beter ken hoe minder snel t is. Denk niet steeds van ik word rood en laat je vriendin dat ook niet zeggen want daar word je ook rood van!

daar heb ik ook heel erg veel last van, maar echt heel erg. Het gebeurt mij al als een docent me in de les een vraag stelt >.<
ik zou zo graag iets willen dat t stopt, want inderdaad, ik verraad mezelf als ik met een jongen praat die ik leuk vind.

Ik heb het ook heeeel erg! Ik word daarom ook wel vaak in de zeik genomen, maar ik vind dat op zich wel grappig. :stuck_out_tongue:

Soms houdt het mij wel tegen om mensen aan te spreken, maar ik kan er toch niks aan veranderen.