Help! Ik word gek in mijn kamer

Ik ben een paar maanden geleden met eigen wil geswitcht van kamer met m’n zusje. Mijn zusje heeft dus een hele hele kleine kamer, ik vond hem een gezellige sfeer hebben en heb veder niet praktisch nagedacht.
Ik heb heel veel meubels en ze staan nu allemaal opgepropt, ik word helemaal gek hier. k denk dat ik 'die stoornis, weet ik veel wat het is, heb dat ik niet te lang in een kleine kamer kan zijn. M’n vader zegt dat het m’n eigen schuld is en niet nog een keer van kamer gaat verhuizen.
maar ik word echt helemaal gek hier, ik heb geen idee wat ik moet doen. Het behang van m’n zusje is ook nog is Hawaii bloemen, met knalgroen, wat het nog erger maakt.
Ook heb ik hier heel erg weinig daglicht in m’n kamer…
Weet iemand wat ik kan doen?

up

Vragen of je het behang mag veranderen is denk ik de enige mogelijkheid.
En als je claustrofobie had, had je dat eerder al gemerkt hoor.

En je hoeft het niet o snel te uppen.
Het is ochtend en velen zijn bezig of slapen

Ik had in het huis van mijn ouders ook een heel klein kamertje, maar dat was juist heel gezellig. Misschien staat het bij jou nu gewoon veel te vol, waardoor het niet leuk is.

• Maak van de gelegenheid om je spullen en meubels uit te zoeken. Nu heb je waarschijnlijk veel te veel op een kleine ruimte. Let op: in plaats van dat je kijkt wat je wil wegdoen, beslis je juist wat je graag wil bewaren. Op de een of andere manier hou je dan minder troep over. Alles wat je niet echt wil/hoeft te bewaren, kun je weggooien, naar de kringloop brengen of in de schuur of op zolder zetten.

• Maak een plan om je kamer op te knappen. Op bijv Pinterest zijn heel veel ideeën te vinden. Haal dat gekke behang weg en schilder je muur in een mooie, lichte kleur… Bij Ikea heb je leuke kleden en van die zachte, witte bontvellen (nep) voor op de vloer. Juist een kleine kamer kun je heel knus maken!!

• Een nieuw dekbed of sprei en nieuwe gordijnen kunnen ook al heel veel doen. Bij de HEMA hebben ze nu een heel zachtroze dekbed. Dat zou ik zooo graag willen hebben. Maar mijn vriend vindt hem lelijk :expressionless:

Er zijn verschillende truucjes om je kamer groter te laten lijken, google maar eens.