help ik wil niet eenzaam zijn!

ik zit nu in de 2e klas en doe havo al me vriendinnen zitten op vwo
ik zou met 1 vriendin naar havo gaan maar die nergeert mij nu.
ik vind het moeilijk om vrienden te maken maar heb het wel geprobeert probeerde met ze te praten te vragen hoe het gaat en naar hobby’s maar steeds kappe zij het gesprek weer af en lopen weg.
s’avonds loop ik dan te huilen.
ik weet niet wat ik moet doen ik zit bijna altijd alleen.
help mij plz

gewoon schijt aan hun hebben, en overleven in je eentje het jaar. Gewoon even hard worden.
Of vragen of je overgeplaatst mag worden in andere klas, misschien zitten daar leukere mensen.
Of naar een andere school.

Nergeert?

Volgens mij wil je te graag en jaag je zo mensen weg.

als je een heel jaar in de klas zit bij die mensen dan lukt het je automatisch wel om vrienden te maken.

Ik ken een meisje en die ken ik al vanaf de 3e, en ik ga nu naar de 5e.
2 jaar is zij zóó stil geweest, sommigen wisten niet eens haar naam.
vet zielig.
Maar je moet niet stil zijn, ik weet dat het moeilijk is maar je moet gewoon blijven praten ook al kappen ze het af, volgende keer weer praten.

ja ik hoop dat je het begrijpt xp

Dat heb ik ook hoor, en ik heb ook een nieuwe vriendin gemaakt. Misschien zijn ze gewoon bang XD.

hm, misschien moet je íets minder overenthousiast zijn. & verder gewoon spontaan en aardig blijven, dan zul je vanzelf zien dat het wel goed komt.

ik begrijp het wel zoiets heb ik ook, kvoel me nu ook zo…
ik ga denk ik iets doen met deze tips hoor:) met veel sterkte dan hopen dat je nieuwe vrienden maakt!

anders begin je neit over hobbie’s maar eerder van,
weet jij dat huiswerk, of snapte je dat
of vragen zoals : Kan het zijn dat ik jou daar en daar zag, doe je aan die sport (ofzoiets), wees geinteresseert, maar niet te…
En ga alleem praten met mensen waarvan je een goed gevoel hebt,
kies niet alleen populairen, maar mensen die je aardig lijken…

xx