Help ik wil écht op deze school blijven !

heeii ,

ik heb een mega probleem !

ik begin wel gewoon vanaf het begin

toen ik in groep 8 zat (ik ben nu 14) ging ik met de verkeerde vrienden om en mijn juf had dus een slecht beeld van me ik was echt een huppelkutje … en uiteindelijk hoorde ik dat haar voorlopig advies vmbo was … ik was er helemaal kapot van aangezien ik al vanaf groep 4 naar havo wilde … ik wou het zooo graag… toen kwam de dag dat ik mijn NIO toets ( zelfde als cito )moest maken.
ik was zo erg aan 't stressen doordat ik had gehoord dat ik naar vmbo zou kunnen gaan … ik had de toets gemaakt maar ik kreeg constant een black out gedurende 3 dagen.

uiteindelijk was mijn uitslag vmbo … ik was er helemaal kapot van …
toen heeft mijn vader ervoor gezorgd dat ik een second opinion mocht doen ( een nieuwe toets ) er is heel veel tijd in gestoken … maar er kwam ook uit dat ik naar vmbo moest… ik begon ontzettend aan mezelf te twijfelen maar diep van binnen wist ik dat ik het in me had, dat vertelde mijn vader me altijd.

toen heb ik nog een toets gemaakt ik probeerde mezelf zo rustig mogelijk te voelen en álles maar dan ook echt álles te vergeten …
nadat ik die toets had gemaakt dacht ik ; ik heb mn kansen gehad , meer zelfs! ik hoopte echt op havo.

toen kwam die vrouw beneden en zei ; je hebt de punten behaald voor havo kansklas …

ik was zo in shock … ik had me waarscheinlijk nog nooit zo blij gevoeld !zoo geweldig was dat moment.
maar dat was nog niet alles, de school moest 't nog goedkeuren ( middelbare school)

er gingen 2 weken voorbij en toen ging ik op kamp met school…
ik stapte uit de bus en zag me vader staan … hij keek me aan met een big smile en zei ; ik hoop dat ik jou nu heel gelukkig kan maken

( ik was al heel blij want mn ouders konden eigelijk niet komen en als ze daar dan staan voelt dat wel goed)

hij zei; JE BENT AANGENOMEN …de tranen hielden maar niet op … ik had nog nooit gehuild van geluk … ik was zo blij

toen was het tijd voor mn eerste schooldag ik was zo trots op mezelf

het jaar ging best snel voorbij … ik had moeite met een aantal vakken maar ik had het gehaald

en nu doe ik 2 havo…
het jaar begon heel zwaar de 2e week zat ik gelijk met 8 toetsen, ik dacht dat het makkelijker zou zijn dus heb ik bijna alles verknalt

ik stond met mn eerste rapport 5 onvoldoendes

dat was wel ff schrikken
toen zei mn vader; oke, ik weet jou manier van leren … bij jou moet er iets tegenover staan … iets wat je graag wilt en snel kunt behalen
als jij met je volgende rapport 0 onvoldoendes staat krijg jij een iphone van me ( ik wou 't al heel lang en super graag !)
en toeen stond ik 2 onvoldoendes … erg jammer

toen zei mn vader;
oke, nieuwe afspraak dan … 1 onvoldoende en dat is dan je laatste kans !

nu heb ik nog ongeveer een maand voordat ik mijn volgende rapport krijg
en ik staa ondertussen 5 onvoldoendes AGAIN

en weet dus niet wat ik moet doen … ik raak zo snel afgeleid en heb nergens meer zin in …

ik voel me zwaar klote en weet gewoon niet meer waar ik het touw moet oppakken …

hebben jullie alsjeblieeft tips of iets

xx jullie zouden me echt dankbaar zijn

ooow , holy shit … dits best lang :crazy_face:
k hoop dat iemand 't nog wil lezen

Huh, de 2e week al 8 toetsen, hoe kan dat nou?
Um, misschien leer je verkeerd/hou je niet goed bij/maak je geen of weinig huiswerk/begin je te laat met leren?

Die nio is heel slecht hoor, daardoor zijn wij alle 3 verkeerd terecht gekomen. Mijn broer zou volgens die nio TL hebben en die kan nu ook makkelijk naar havo en mijn andere had havo en die zit nu al 5 jaar op VWO met hoge cijfers.

Leren leren leren en anders bedenken; dan wordt het maar TL, als ik dat nou wel goed doe, kan ik daarna misschien nog door naar havo.

nou kijk , ik kán het juist wel !
ik heb het in me … mijn ouders zouden echt niet zoveel hun best doen om mij op deze school te krijgen als ik het toch niet kan … dat is zonde van alle energie die je dan besteed …

en ik weet van me zelf dat ik het in me heb … ik leer een bladzijde met franse woordjes bijv. in een uurtje en dan ken ik echt alles … van voor naar achter en van links naar rechts

maar ik doe er gewoon niks aan omdat ik er gewoon geen zin in heb …

en vmbo is idd geen ramp … maar ik voel me gewoon niet zo prettig op al die scholen …

jaa, deocenten denken alleen aan hun eigen vakken … en ze bedenken niet dat we ook nog 13 andere vakken hebben

ik begin idd telaat met leren

Volgens mij kan je het gewoon niet aan. Je kan toch altijd nog na je vmbo naar havo doorstromen? Of na MBO naar HBO.

Edit: Of er wat aan doen. Je vraag nu wel om hulp maar je geeft zelf al aan te laat te beginnen. Well, there’s your solution. Eerder beginnen.

klopt , het ligt waarscheinlijk ook deels aan de nio … in onze klas in groep 8 ( we waren zo’n gemengde klas met 7/8 er zaten 16 kinderen uit groep 8 in) zijn er 3 naar havo kansklas of hoger gegaan

Jij zegt dat je er niks aan doet omdat je geen zin hebt en dat je te laat begint met leren. Nou dan zijn dat de twee punten die je aan moet pakken. Gewoon jezelf dwingen om te leren en jezelf dwingen om vroeger met huiswerk te beginnen. Je moet er wat voor over hebben meid :slight_smile: Denk telkens vooruit aan je doel: je havo-diploma. Je moet ergens de motivatie wel vandaan kunnen halen.

ik begin telaat omdat ik er gewoon geen zin in heb , maargoed huiswerk/leerwerk kun je niet ontlopen dat blijft overal of ik nou naar vmbo ga of hier blijf

Als ik je zo zie typen zou ik toch echt denken dat je beter naar het VMBO toe kan gaan.

Overigens: alle ouders denken van hun kind dat het het briljantste kind is dat rondloopt op de aarde. Er zijn echt bijna geen ouders die toe zullen geven dat hun kind niet slim genoeg is voor een bepaald niveau. Niet dat ik hiermee wil zeggen dat je het niet aankan, alleen dat je ouders voor jou je niveau niet kunnen bepalen.

ik denk dat je het wel aankan,
maar je moet het wel echt willen.
en op tijd beginnen met leren is echt super belangerijk!
ik heb 1 tip voor je kwa huiswerk,
als je je moeilijk concentreert,
zet dan klassieke muziek op of zorg dat het juist helemaal stil is om je heen.
en begin zo vroeg mogelijk aan je huiswerk want dan kan je in de avond of later nog leuke dingen doen!

success! :grinning:

ik denk eigelijk ook teveel aan de toekomst … ik heb alles al ingepland maar zo gaat t niet lukken natuurlijk … ik heb ook 2 grote voorbeelden , mn ouders die hebben iets bereikt waar ze eerst nooit van durfden te dromen

die nio en entree toets kloppen echt voor geen meter…
ik kreeg ook vmbo advies, maar mijn ma ging zeuren bij mijn meestal omdat ik wel gewoon een harde werker ben. uiteindelijk havo gekregen en ik ben het 2e jaar opgestroomd naar vwo, want dat wilde ik het allerliefst! vorig jaar blijven zitten en nu doe ik weer havo. Ik was er wel kapot van maar het is nu zooo makkelijk! ik wil later hoe dan ook naar de universiteit!

oke dat was dus mijn verhaal xD wat ik wil zeggen is dus dat het nu opzicht niet uitmaakt wat je gaat doen! het ligt eraan welke route je neemt voor later! je wilt uiteindelijk HBO doen lijkt mij? dat kan ook gewoon vie het vmbo! niet opgeven dus C= mijn vriendin stond vorig jaar na haar eerste toetsweek 9 onvoldoendes van de 12 en eindigde in haar laatste toetsweek maar met een 4 C= DON’T GIVE UP! gewoon jezelf blijven pushen! als je teveel word afgelijd thuis bijvoorbeeld. trek dan internet uit je pc en ga uit de buurt van je tv :stuck_out_tongue: alleen een zachte achtergrond muziekje en dan komt het wel goed ^^

wat heeft mijn manier van typen nouweeer met mijn niveau te maken dan ? o_O

jij moet niet zo snel voooroordelen

Dat je een doel hebt is hartstikke goed en dat je voorbeelden hebt moet ook motiverend kunnen werken. Als je geen zin hebt in je huiswerk moet je gewoon denken: ja, nu ga ik huiswerk maken, want anders moet ik naar het VMBO en dan kan ik mijn doel niet meer bereiken. Ik snap dat het soms moeilijk is (ik zit in 6VWO nu, en geloof me, dat is ook niet zomaar gelukt), maar je doet het uiteindelijk alleen voor jezelf.

Komen die vijf onvoldoendes omdat je niet beter kunt of door andere dingen? Maak je je huiswerk wel? Dat scheelt al wel!

Maar meisje, je moet ook niet op je tenen lopen. Dat ga je écht niet nog drie jaar volhouden. Als ik het zo lees ben ik van mening dat je ook beter TL kunt doen. Dan kun je daarna nog altijd MBO en daarna HBO. Maar als je met heel erg je best doen 5 onvoldoendes staat denk ik dat je moet constateren dat het niveau iets te hoog gegrepen is.

Ik vind de aanpak van je vader ook een beetje vreemd maar goed dat kan ook wel aan mij liggen. :l

Succes!

thanks , =D dat je denkt dat ik het wel aankan en voor de tips !

Wat verwacht je van school? Dat het leuk is? Nee. Je zult nou eenmaal moeten leren, en je huiswerk niet maken op vmbo of je huiswerk niet maken of havo maakt wel degelijk een verschil. Je kunt het op vmbo ontlopen als je het havo niveau aan kan, en alsnog goede punten halen. Maar je huiswerk op de havo niet maken terwijl je maar kiele kiele staat is echt niet zo slim. Gewoon dwingen dus.