heeii ,
ik heb een mega probleem !
ik begin wel gewoon vanaf het begin
toen ik in groep 8 zat (ik ben nu 14) ging ik met de verkeerde vrienden om en mijn juf had dus een slecht beeld van me ik was echt een huppelkutje … en uiteindelijk hoorde ik dat haar voorlopig advies vmbo was … ik was er helemaal kapot van aangezien ik al vanaf groep 4 naar havo wilde … ik wou het zooo graag… toen kwam de dag dat ik mijn NIO toets ( zelfde als cito )moest maken.
ik was zo erg aan 't stressen doordat ik had gehoord dat ik naar vmbo zou kunnen gaan … ik had de toets gemaakt maar ik kreeg constant een black out gedurende 3 dagen.
uiteindelijk was mijn uitslag vmbo … ik was er helemaal kapot van …
toen heeft mijn vader ervoor gezorgd dat ik een second opinion mocht doen ( een nieuwe toets ) er is heel veel tijd in gestoken … maar er kwam ook uit dat ik naar vmbo moest… ik begon ontzettend aan mezelf te twijfelen maar diep van binnen wist ik dat ik het in me had, dat vertelde mijn vader me altijd.
toen heb ik nog een toets gemaakt ik probeerde mezelf zo rustig mogelijk te voelen en álles maar dan ook echt álles te vergeten …
nadat ik die toets had gemaakt dacht ik ; ik heb mn kansen gehad , meer zelfs! ik hoopte echt op havo.
toen kwam die vrouw beneden en zei ; je hebt de punten behaald voor havo kansklas …
ik was zo in shock … ik had me waarscheinlijk nog nooit zo blij gevoeld !zoo geweldig was dat moment.
maar dat was nog niet alles, de school moest 't nog goedkeuren ( middelbare school)
er gingen 2 weken voorbij en toen ging ik op kamp met school…
ik stapte uit de bus en zag me vader staan … hij keek me aan met een big smile en zei ; ik hoop dat ik jou nu heel gelukkig kan maken
( ik was al heel blij want mn ouders konden eigelijk niet komen en als ze daar dan staan voelt dat wel goed)
hij zei; JE BENT AANGENOMEN …de tranen hielden maar niet op … ik had nog nooit gehuild van geluk … ik was zo blij
toen was het tijd voor mn eerste schooldag ik was zo trots op mezelf
het jaar ging best snel voorbij … ik had moeite met een aantal vakken maar ik had het gehaald
en nu doe ik 2 havo…
het jaar begon heel zwaar de 2e week zat ik gelijk met 8 toetsen, ik dacht dat het makkelijker zou zijn dus heb ik bijna alles verknalt
ik stond met mn eerste rapport 5 onvoldoendes
dat was wel ff schrikken
toen zei mn vader; oke, ik weet jou manier van leren … bij jou moet er iets tegenover staan … iets wat je graag wilt en snel kunt behalen
als jij met je volgende rapport 0 onvoldoendes staat krijg jij een iphone van me ( ik wou 't al heel lang en super graag !)
en toeen stond ik 2 onvoldoendes … erg jammer
toen zei mn vader;
oke, nieuwe afspraak dan … 1 onvoldoende en dat is dan je laatste kans !
nu heb ik nog ongeveer een maand voordat ik mijn volgende rapport krijg
en ik staa ondertussen 5 onvoldoendes AGAIN
en weet dus niet wat ik moet doen … ik raak zo snel afgeleid en heb nergens meer zin in …
ik voel me zwaar klote en weet gewoon niet meer waar ik het touw moet oppakken …
hebben jullie alsjeblieeft tips of iets
xx jullie zouden me echt dankbaar zijn