Help ik weet niet wat ik nou heb!

Ik heb vorige week woensdag seks gehad met mn vriend (veilig)
Eerst heb ik m gepijpt en toen hebben we met condoom seks ehad.
We doen het soms wel veilig en soms niet.
Nu heb ik sinds een paar dagen superveel jeuk aan mn vagina en bij het plassen doet het pijn.
Het is ook heel ruw net alsof je heel veel seks hebgehad.
Nu keek ik vandaag en het is rond mn vagina rood en er zitten rode bultjes!
Vind dit echt een hel!!
Op internet kan ik niks vinden.
Ik twijfel of ik nou een schimmelinfectie heb of miss wel herpes aangezien we het niet alrijd veilig doen en hij zich nooit heeft laten testen.
Heb wel eens vaker jeuk aan mn vagjna aar nog nooit bultjes gehad!
Ben echt bang dat t iets ergs is en naar de dokter wil ik liever niet.
Wat moet ik doen?

Dokter. Waarschijnlijk schimmelinfectie, hoe langer je hiermee rondloopt, hoe erger het wordt. Schimmelinfectie is voor vrouwen heel normaal dus je zult echt niet de eerste zijn.

Jullie hadden je even moeten laten testen voor dat je seks hebt zonder condoom (weet niet of jullie de eerste voor elkaar waren?). Ik denk dat het toch beter is om naar de huisarts te gaan misschien krijg je dan wel een zalfje tegen schimmelinfectie. Als het een SOA zou zijn moet je dat ook gewoon laten testen bij de huisart. Succes ermee!

Ik dacht eerst aan een schimmelinfectie, maar nadat ik las dat je het onveilig hebt gedaan, kan het ook een soa zijn. Niet slim dat je het onveilig doet als je vriend zich nooit heeft laten testen he.

Ik kan je alleen maar aanraden om naar de dokter te gaan. Misschien niet leuk, maar hun zijn het ook gewend. Als het een soa is, moet je er sowieso iets aan doen, dus ik denk niet dat je veel keus hebt… En vraag aan je vriend of hij zich laat testen.

En serieus als je niet aan de pil bent en jullie hebben je niet laten testen, doe het dan asjeblieft met condoom voortaan.

Ga naar de dokter, die kan vaststellen of het een schimmelifectie is of niet en je er medicijnen voor geven. Laat ook gelijk uitstrijkjes maken voor soatesten en alles, dan weet je dat ook gelijk.

We zijn al 4 jaar samen en hij heeft me verteld het altijd met condoom gedaan te hebben.
Heb er wel eens aan getwijfeld maar ik vertrouw hem wel dus doen we het soms met en soms zonder.
Ik slik namelijk wel de pil.
Ik had voor hem nooit seks gehad en hij is de enige die ik heb gehad, hij niet, hij heeft er heel veel voor me gehad en stom maar ik dacht er altijd heel luchtig over. Van het zal wel meevalen en na 4 jaar kan je tog geen soa meer krijgen. Kan me wel voor me kop slaan. Hij wilde zich ook niet laten testen want hij zei zelf het altijd veilig gedaan te hebben behalve met mij want hij wist dat ik nog maagd was.
Pff weet iemand hoe de dokter dat gaat constateren?
Ik bdoel moet je echt met je kut op tafel om het zo maar ff droog te zeggen.
Ben best wel een preuts iemand daarvoor.

Ja, maar je kan desnoods vragen om een vrouwelijke dokter. Soms is uitleggen hoe het voelt al genoeg, en geeft hij je gewoon medicijnen mee. Maar als je er van af wilt en de dokter wil er wel even naar kijken moet je je er gewoon overheen zetten. Het is maar een vagina, dat is absoluut niets nieuws voor een dokter.

Uitstrijkjes kan je wel zelf doen, als je dat wil. Ik heb ze wel eens zelf gedaan in het toilet bij de dokter, haha. Maar soms doen ze dat ook zelf, dat is als ze bij het slijmvlies bij de baarmoedermond moeten komen, dat kan je niet zelf doen.

Bij mij hoefde dat niet, ze stelde me alleen een paar vragen. En toen wist ze gewoon dat ik inderdaad schimmelinfectie had en kreeg toen een creme.
Ik denk dat het bij jou ook niet hoeft.
Ze gaan er pas echt naar kijken, als je na die cremegebruik, nog last heb van jeuk. Dat zei die huisarts tegen mij.

Nouja er zit zo te zien maar 1 ding op en dat is naar de dokter.
Ga morgenvroeg bellen voor een afspraak en hopen dat het een schimmelinfectie is, herpes zou betekenen dat mn vriend vreemd gegaan is en als dat zo zou zijn weet ik echt niet meer wat ik moet doen.

Het zou ook kunnen dat je vriend het al voor jou had opgelopen en dat het bij jou niet eerder tot uiting is gekomen.

Tsja maar na 4 jaar? Dat is wel heel erg lang toch?
En heb wel eens vaker jeuk daar maar bultjes heb ik nog nooit gehad! Schrok me rot vandaag en kan alleen maar het beste hopen!!

Veel SOA’s kunnen je gewoon besmetten zonder dat je er iets van merkt. Later kan je er dan alsnog last van krijgen.

De eerste keer dat ik een schimmelinfectie had, had ik ook een paar kleine bultjes, waardoor ik dacht dat het herpes was. Maar dat bleek niet zo te zijn. Dus maak je niet al te druk en wacht gewoon af wat de dokter zegt.

Zoals je beschrijving klinkt het als herpes. Heb je ook last van je liezen of het gevoel van spierpijn?
Ik heb sinds Januari herpes terwijl we het met condoom deden en mijn vriend is getest maar ze het hierin niet meenemen.

Op een ander forum is een vrouw die het pas na 10jaar kreeg. Het kan zijn dat je drager bent en het nu tot uiting komt door verminderde weerstand.
Voor het plassen als het te erg word is het makkelijker in een badje water of met de douchekop erop.
Sterkte

Ik hoop voor jou dat het niets ernstig is… Als ik jou was zou ik gewoon rustig blijven en naar een goeie genyeacoloog zoeken veel geluk!

Nee geen laat van mn liezen of spierpijn!
Lees vanalles op internet maar word er niet wijzer van.
Er staat bij dat een schimmelinfectie niet door seks overgedragen kan worden en er zijn dan geen rode bultjes.
Bij herpes juist wel en worden uiteindelijk blaasjes en gaan na 4 of 5 dagen weer weg.
Ook staat er schimmelinfectie is niet besmettelijk? Ik dacht juist van wel.
Vind bultjes en blaasjes op mn huid echt vreselijk en nu zitten ze daar. En het jeukt ook heel erg maar krabben/scheren kan niet daar want dan doet het zo zeer!
Morgen gelijk de dokter bellen voor een afspraak want wil echt weten wat het is.
Iig bedankt voor alle reacties meiden!
Ik laat julie nog weten wat het was.

net de dokter gebeld (gezegd dat ik denk dat ik een schimmelinfectie heb) alle klachten opgenoemd (vannacht hele erge jeuk gehad en bultjes zijn 2x zoveel geworden en heel pijnlijk) zegt ze dat ik niet langs hoef te komen en dat ze het met de dokter gaat overleggen.
nu belt ze me rond 12 uur terug.
had eigelijk liever gehad dat ze toch ff hadden gekeken om er gewoon maar zeker van te zijn dat het toch geen herpes is.

Misschien wil de dokter alsnog dat je langskomt? En belt je huisarts je terug of de assistente? Ik neem aan je huisarts en dan zou je alsnog kunnen aangeven dat je je veel zorgen maakt en of je alsnog even langs mag komen.

ik had de assistent aan de lijn en die zou het met de dokter bespreken en me dan terug bellen.
hoop maar dat ze snel n oplossing hebben, vannacht was echt een hel!
jeuk,ruw,nog meer bultjes en pijnlijk ook nog.
wil ik vannacht niet weer hebben.

Heeft je huisarts geen inloopspreekuur waar je langs kan gaan dan? Denk dat het voor je eigen zekerheid toch wel fijn is als iemand er even naar kijkt. Ik hoop in ieder geval dat je er snel vanaf geholpen wordt.